Hjælp til Royal icing

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.764 visninger
18 svar
0 synes godt om
16. september 2011

Hailiesmom11

hej kage-damer

Kan man ikke godt overtrække en hel kage med royal icing? vil nemlig gerne prøve noget andet en mmf hver gang og tænker det er jo til at forme..

Hvad mener i og har i prøvet det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2011

Georgia

Wulffi89 skriver:

hej kage-damer

Kan man ikke godt overtrække en hel kage med royal icing? vil nemlig gerne prøve noget andet en mmf hver gang og tænker det er jo til at forme..

Hvad er Royal frosting
Aner det ikke...

Anmeld

16. september 2011

Kageelsker

Wulffi89 skriver:

hej kage-damer

Royal icing er en glasur, så det ville jeg nok ikke anbefale. Det er jo ikke en fast masse som mmf, fondant osv. så den ville skulle smøres ud over kagen, det kan jeg ikke lige se for mig

Anmeld

16. september 2011

Georgia

Kageelsker skriver:

Royal icing er en glasur, så det ville jeg nok ikke anbefale. Det er jo ikke en fast masse som mmf, fondant osv. så den ville skulle smøres ud over kagen, det kan jeg ikke lige se for mig

Er det bare en alm glasur med flourmelis og chokolade (evt. farve)
Ej et pinligt spørgsmål

Anmeld

16. september 2011

Kageelsker

Georgia skriver:

Er det bare en alm glasur med flourmelis og chokolade (evt. farve)
Ej et pinligt spørgsmål

Ingen dumme spørgsmål

En klassisk royal icing er lavet af æggehvider og flormelis, evt tilsat farve eller kakao. Det er en meget tyk glasur der tørrer helt hårdt op, så den er god at dekorere med  (den flyder ikke ud som normal glasur)

Anmeld

16. september 2011

Georgia

Kageelsker skriver:

Ingen dumme spørgsmål

En klassisk royal icing er lavet af æggehvider og flormelis, evt tilsat farve eller kakao. Det er en meget tyk glasur der tørrer helt hårdt op, så den er god at dekorere med  (den flyder ikke ud som normal glasur)

Ahh super, mange tak
Men idet at den er hård, 'knækker' den så ikke også let hvis man brugte den som glasur og skulle have pynt på?

Anmeld

16. september 2011

Kageelsker

Georgia skriver:

Ahh super, mange tak
Men idet at den er hård, 'knækker' den så ikke også let hvis man brugte den som glasur og skulle have pynt på?

Har aldrig prøvet at den knækker, men det er heller ikke beregnet til at f.eks. dække en hel kage med, nærmere til hvis du skal skrive på en kage, så det ikke flyder ud. Har primært brugt det til at dekorere cup-cakes.

Den bliver ikke stenhård, ved ikke helt hvordan jeg skal forklare det

Anmeld

16. september 2011

Kageelsker

Her er et par eksempler på hvad royal icing kan bruges til. Det ene er en Lambeth-kage, det andet en bro af Royal icing (billederne er i øvrigt tyv-stjålet fra nettet, så ikke noget jeg kan tage credit for)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

16. september 2011

Hailiesmom11

Kageelsker skriver:

Okay er der ikke andet en fondant og marcipan man kan dække en kage med? ellers må jeg jo bare igang med at lave mmf tænkte bare det andet var nemmere sådan lige hurtigt at gøre

Anmeld

16. september 2011

Kageelsker

Wulffi89 skriver:

Okay er der ikke andet en fondant og marcipan man kan dække en kage med? ellers må jeg jo bare igang med at lave mmf tænkte bare det andet var nemmere sådan lige hurtigt at gøre

Det skulle måske lige være frosting, men der får man ikke den samme finish og overfladen er så helt blød.

Jeg plejer at bruge fondant, Wilton laver en rigtig god en, hvis du gerne vil slippe for at lave den selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.