Glukosebelastning og faste ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.061 visninger
13 svar
0 synes godt om
21. januar 2009

Anja

Jeg skal til glukosebelastning i morgen tidlig - der skal jo følges op på graviditetssukkersygen. Jeg har lavet aftalen over tlf og nu kan jeg ikke huske reglerne for faste. Nogen af jer, der har prøvet det, der kan huske det ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2009

Plysbjørnen

Så hudt jeg visker, når nej så vidt jeg husker må du hverken spise eller drikke fra i aften kl 24...

Men ellers kan du da lige ringe og høre hvordan det nu er det forholder sig...

Anmeld

21. januar 2009

Mie A

Jep, faste fra midnat - men du må godt drikke vand.

Anmeld

21. januar 2009

Anja

Mie A skriver:

Så jeg må gerne tage et glas vand om morgen også eller ??

Anmeld

21. januar 2009

Mie A

Det måtte jeg gerne... altså en lille smule.

Anmeld

21. januar 2009

Louise mortil4

Mie A skriver:

nu har jeg ikke prøvet det efter graviliteten, men jeg fik at vide at man ikke måtte drikke eller spise noget overhovedet. Man må når man har fået det der sukker noget få 1 glas vand i løbet af den tid man sidder og venter, men eller må man ikke få andet.

Men Anja tag da og ring og spørg bare for at være helt sikker.

Knus Louse 28+1

Anmeld

21. januar 2009

Anja

For at være på den sikre side må jeg hellere bare faste - både vådt og tørt fra jeg går i seng i aften.

De gange jeg har være til det har jeg ikke fået lov at drikke et glas vand mens jeg ventede .... det vil man jo ellers gerne så man kan skylle det sukker stads lidt ud af munden.

Nåh, jeg må bare få det overstået og så håbe, at sukkersygen er forsvundet.

Anmeld

21. januar 2009

mor til en del

Anja skriver:

For at være på den sikre side må jeg hellere bare faste - både vådt og tørt fra jeg går i seng i aften.

De gange jeg har være til det har jeg ikke fået lov at drikke et glas vand mens jeg ventede .... det vil man jo ellers gerne så man kan skylle det sukker stads lidt ud af munden.

Nåh, jeg må bare få det overstået og så håbe, at sukkersygen er forsvundet.

fasten starter allerede kl. 22.

Det står der i mine papirer, og mon ikke det er landsdækkende, eller mon hvert sygehus har sine skikke...

Hvordan gik det ellers med sukkersygen resten af graviditeten?
Jo jeg er nysgerrig, men nu har jeg jo fået det konstateret for anden gang, så det kunne jo være rart at vide hvordan det gik for dig..

Lisbeth. 31+0

Anmeld

21. januar 2009

Anja

Mor til en del skriver:

fasten starter allerede kl. 22.

Det står der i mine papirer, og mon ikke det er landsdækkende, eller mon hvert sygehus har sine skikke...

Hvordan gik det ellers med sukkersygen resten af graviditeten?
Jo jeg er nysgerrig, men nu har jeg jo fået det konstateret for anden gang, så det kunne jo være rart at vide hvordan det gik for dig..

Lisbeth. 31+0

Det gik fint med graviditeten. Jeg havde 2 vejlendende møder med en diætist på sygehuset og så spiste jeg nogenlunde som hun havde anvist.

Jeg målte blodsukker 6 gange om dagen (før og efter hovedmåltider) 2 dage om ugen og gik til kontrol incl scanning ca 3. uge resten af graviditeten.

Min blodsukker lå hurtigt på meget lave værdier, så det var fint.

Esther var jo heller ikke blevet kæmpe (3600g) og der var intet galt med hendes blodsukker.

Anmeld

21. januar 2009

mor til en del

Jeg håber at slippe lige så let som dig, men sidst jeg havde det skulle jeg måle blodsukker hveranden dag de første 14 dage, og hvor jeg dog hadede at alt var skema lagt på den måde.
Jeg skal først til samtale torsdag i næste uge, så indtil da prøver jeg at vænne kroppen til at spise 6 gange i døgnet, og alt sukker og næsten alt fedt er skåret væk....

Held og lykke imorgen..

Lisbeth.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.