tudliq skriver:
altså nu har mt barn aldrig været særlig god til at sove... hun er nu 14 måneder og sover stadig inde i min seng for hun vågner stadig 4-6 gange pr nat... men hvis hun ligger ved siden af mig så kan jeg bare lægge en hånd på hende så hun ikke vågner helt og siger godmorgen
så vi har ligesom indrettet os på at jeg simpelthen altid er træt og manden ordner så rigtigt mange af opgaverne i hjemmet idet jeg jo skal i skole og lave lektier om dagen og og er helt smadret om aftenen...
så man kan faktisk leve selvom ungen fandme ikke vil sove ret mange timer ad gangen...
men - da hun var imkring 10 måneder var jeg grædefærdig af søvnmangel... hun var glad ... jeg var sortseer og vidste bare at fremtiden ikke kunne lade sig gøre når nu ungen var så umulig
jeg googlede mig frem til at de lige i perioden hvor de lærer at kravle / gå et eller andet der omkring 9/10 måneder - der øver de sig også om natten og derfor vækker de sigselv også.. men når de har fået styr på det med at kravle så sover de igen..
at det er ligesom om deres krop kravler med dem om natten - mod deres vilje 
for min datter viste det sig at være sandt. da hun fik styr på motoriken så gik hun tilbage til sit gamle sovemønster ( som i hendes tilfælde heller ikke er ret godt hehehe )
mit bud er at det er det du/i oplever... eller tænder...
kravleriet holder ( iflg. google) dem vågne i alt mellem 2 uger og 2 måneder - tænder er generelt vist kun et par dage...
Hold da op, det må være træls at være træt konstant. Har ondt af sig ): Jamen det passer egentlig meget godt hvis det er ifbm kravle/stå op. Det ligner nemlig at han sådan "mos sin vilje" rejser sig op. Som om hans krop tvinger ham til t rejse sig op i sengen, så det kan da godt være det :O Som jeg skrev længere oppe i tråden, så har jeg i nat kun været inde ved ham én gang og i forgårs nat sov han HELE natten. Så jeg har bare haft nogle dejlige nætter de to sidste dage!!! Jeg håber firkelig at det er slut med at vågne om natten!!!