Svamp i skeden når man er gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.750 visninger
14 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. september 2011

Anonym trådstarter

Hvordan skal man foholde sig til svamp i skeden hvis man er gravid ?

Tror jeg har fået svamp, godt nok mange år siden jeg har prøvet det.

Får man lettere svamp i skeden når man er gravid ?

Må man godt bruge lægemidler til at "stikke" op, som tager svampen ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2011

Gaia

Ring tillægen og få brentan bløde kapsler de er ret effektive evt supp. Med en creme. Du kan også købe canesten i håndkøb, bare kun cremen. Man må ik bruge indføringshylster når man er gravid.

Anmeld

16. september 2011

Anonym trådstarter

Gaia skriver:

Ring tillægen og få brentan bløde kapsler de er ret effektive evt supp. Med en creme. Du kan også købe canesten i håndkøb, bare kun cremen. Man må ik bruge indføringshylster når man er gravid.

Jeg har talt med lægen for lidt siden, og har fået Brentan før. Var bare i tvivl om man måtte tage dem ved graviditet. Men det måtte man godt. Men skal ens kæreste/mand ikke smøres med noget også, han har det vel også efter sex ???

Anmeld

16. september 2011

Frejsmor

Anonym skriver:

Jeg har talt med lægen for lidt siden, og har fået Brentan før. Var bare i tvivl om man måtte tage dem ved graviditet. Men det måtte man godt. Men skal ens kæreste/mand ikke smøres med noget også, han har det vel også efter sex ???

Din kæreste skal kun behandles hvis han udviser symptomer, altså rødme og kløe, ellers ikke.. Men I skal sørge for at adskille håndklæder osv. så der ikke kan overføres noget der..

Anmeld

16. september 2011

Anonym trådstarter

BabyBambi skriver:

Din kæreste skal kun behandles hvis han udviser symptomer, altså rødme og kløe, ellers ikke.. Men I skal sørge for at adskille håndklæder osv. så der ikke kan overføres noget der..

Ok tak.

Men vi havde sex igår, hvor jeg kunne mærke de første "symptomer"

Men stadigvæk kun hvis der kommer kløe hos ham ??? Smitter han mig ikke bare tilbage bagefter ellers ?

Anmeld

16. september 2011

Dansker I Holland

Anonym skriver:

Hvordan skal man foholde sig til svamp i skeden hvis man er gravid ?

Tror jeg har fået svamp, godt nok mange år siden jeg har prøvet det.

Får man lettere svamp i skeden når man er gravid ?

Må man godt bruge lægemidler til at "stikke" op, som tager svampen ?

Du skal da få det behandlet Du må gerne bruge Canesten når du er gravid, du kan gå ned på apoteket og købe i håndkøb en enkelt stor tablet som du så stikker op og det er væk dagen efter

Gjorde jeg nemlig selv ved min sidste graviditet for 1½ år siden hehe

Anmeld

16. september 2011

ano14316

Anonym skriver:

Ok tak.

Men vi havde sex igår, hvor jeg kunne mærke de første "symptomer"

Men stadigvæk kun hvis der kommer kløe hos ham ??? Smitter han mig ikke bare tilbage bagefter ellers ?

Det smitter ikke nødvendigvis, men hvis det nu vender hurtigt tilbage efter at er blevet behandlet, så er det en god ide at behandle ham også... 

Og JA man får meget lettere svamp når man er gravid... 

Og man skal sørger for at behandle det, for det kan overføres til barnet og give trøske i munden, som så kan smitte til brysterne når man ammer.. æv æv æv det er bare en ondcirkel.. 
Så det lige i "Krop umulig" på tv2 her den anden dag..  

Anmeld

16. september 2011

Anonym trådstarter

Dansker I Holland skriver:

Du skal da få det behandlet Du må gerne bruge Canesten når du er gravid, du kan gå ned på apoteket og købe i håndkøb en enkelt stor tablet som du så stikker op og det er væk dagen efter

Gjorde jeg nemlig selv ved min sidste graviditet for 1½ år siden hehe

Ja selvfølgelig skal de behandles

Har også fået noget til det i dag.

Tænkte mere på, om man måtte anvende sammen produkter under graviditet. Men lægen sagde god for det

Men hvad med min kæreste/mand ?? Vi havde sex igår.

vis han ikke får noget, får jeg det ikke bare tilbage igen ??? Glemte jeg at spørge lægen om.

Anmeld

16. september 2011

Dansker I Holland

Anonym skriver:

Ja selvfølgelig skal de behandles

Har også fået noget til det i dag.

Tænkte mere på, om man måtte anvende sammen produkter under graviditet. Men lægen sagde god for det

Men hvad med min kæreste/mand ?? Vi havde sex igår.

vis han ikke får noget, får jeg det ikke bare tilbage igen ??? Glemte jeg at spørge lægen om.

Jamen min mand fik ikke svamp da jeg havde det, og der har ikke været noget siden smiler... Så det er jo bare lækkert Men ikke behageligt at dyrke sex når man har svamp

Anmeld

16. september 2011

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Det smitter ikke nødvendigvis, men hvis det nu vender hurtigt tilbage efter at er blevet behandlet, så er det en god ide at behandle ham også... 

Og JA man får meget lettere svamp når man er gravid... 

Og man skal sørger for at behandle det, for det kan overføres til barnet og give trøske i munden, som så kan smitte til brysterne når man ammer.. æv æv æv det er bare en ondcirkel.. 
Så det lige i "Krop umulig" på tv2 her den anden dag..  

Ok tak for hjælpen. Glemte nemlig at spørge lægen mht. min kæreste.

Det skal siges at jeg ikke er helt sikker på en graviditet, men har det på fornemmelsen.

Og undrede mig over at jeg pludselig fik svamp, og tænkte om det kunne skylles graviditet at det så nemt kom. Det er over ti år siden jeg sidst havde det.

Og ville være sikker på at behandling var ok, mht. graviditet, hvis den nu er der.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.