Hvor knækker filmen - og hvordan får jeg min søvn igen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.118 visninger
14 svar
0 synes godt om
29. februar 2008

Kaufie

Det er fredag aften - og jeg sidder foran computeren fordi jeg bare véd jeg ikke kan følge med i film/tv-programmer.... Manden er ude med gutterne, så I er lige min livline :)

Mit problem: William vågner efter en søvnperiode på 45 min (+/-5 min) og kalder. Hvis jeg ignorerer ham bliver hans kalden blot mere og mere insisterende indtil den går over i gråd. Han kan pludselig ikke finde ud af at falde i søvn selv længere.

Når jeg (eller hans far) så går derind, ligger han på ryggen og skal blot vendes om på siden. Det kan for det meste klares i sengen - men ca hver 3. gang eller hvis hans kalden er gået over i gråd (fx om natten, hvor vi ikke lige er så hurtige til at reagere) skal han lige op og vende i vores arme. Såsnart han lægger sit hoved på vores skulder, bliver han putte igen - på siden, med sin and og så sidder vi der med hånden på hans arm/ryg indtil han når den dybe søvn igen (råd fra sovecoach.dk).

Han får 3 solide skemåltider om dagen plus lidt frugtmos ind imellem - fhv faste tider til lure - her er han også begyndt at tage 45 min - som kan strækkes til 2x45 min hvis vi når at få ham rokket i tide.

Jeg mener han får nok stimulering i løbet af dagen - og forsøger at holde den sidste ½ time inden puttetid uden for meget aktivitet.

HVOR GÅR DET GALT????(?)

Er det blot en fase? Han er 29 uger - så der er vist noget med en overgang nu.

Men hvad søren skal vi lige gøre for at lære ham, at det er ok at falde i søvn igen når han vågner?

Hilfe, bitte....

Mette, der drømmer om de 4-5 timer drengen kunne tage i et stræk da han fik nat-pat....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. februar 2008

Loggidut

jeg har lige noget jeg skal have snakket med manden om...så er jeg her

Anmeld

29. februar 2008

Lise

Jeg kan desværre ikke hjælpe, for Simon opfører sig på NØJAGTIG SAMME MÅDE. Arrggghhh!!! Han spiser også fint i løbet af dagen, leger osv., og jeg mener han bliver fint stimuleret. Han havde netop lært at sove fint, sov minimum fra kl 20 til 04 - nogle gange til 6:30 - fik mad og sov videre til ca kl 8. Men siden i mandags så har jeg været oppe en milliard gange i løbet af natten. Faktisk starter han allerede inden jeg når i seng, og de sidste par aftener har jeg ikke kunne få ham til at falde til ro før han fik en flaske (ca kl midnat)...naivt tænkte jeg at han så måske sov til kl 6-8, men nej, nej - han vågner igen kl 3 og vil ha' mad - IGEN!!!! Og jeg havde så fint fået vænnet ham fra mad om natten og det har kørt fint i over en måned... Har netop idag været sammen med nogle stykker med jævnaldrende unger (tidligere NB'ere der ikke længere er aktive...) og den ene oplevede nøjagtig det samme med hendes datter - siden i søndags... Det må da være noget udviklingshalløj... Lise - der også savner nattesøvn pt

Anmeld

29. februar 2008

Loggidut

Jeg kan sørme nok heller ikke hjælpe, men det lyder meget som en form for utrykhed?

kunne det hjælpe at stille en radio med en cd i mens han sover...måske et lille lys der kan brænde...uhhh Mette jeg er godt nok blank...

men måske er det fordi han bliver forskrækket over mørket/stilheden...

har han ikke en lille bamse han kan putte med?

jeg kan forstille mig at BM kommer med en snak om REM søvn...kunne det have noget at sige monstro...=

aj jeg ved det ikke....men håber snart i er gennem det(L)

Anmeld

29. februar 2008

Kaufie

Hej Lise

"rart" ikke at være alene om det - det tyder da på der er noget om snakken om de der udviklingsspring.

Men p....irriterende pludselig at opdage, at det arbejde man har lavet med at vænne dem fra nat-spisningen er tabt på jorden.....

Mette, der håber at baby-oraklet Sloggi har en masse gode tips....

Anmeld

29. februar 2008

Kaufie

Loggidut skriver:

Jeg kan sørme nok heller ikke hjælpe, men det lyder meget som en form for utrykhed?

kunne det hjælpe at stille en radio med en cd i mens han sover...måske et lille lys der kan brænde...uhhh Mette jeg er godt nok blank...

men måske er det fordi han bliver forskrækket over mørket/stilheden...

har han ikke en lille bamse han kan putte med?

jeg kan forstille mig at BM kommer med en snak om REM søvn...kunne det have noget at sige monstro...=

aj jeg ved det ikke....men håber snart i er gennem det(L)

Aaaaiiiij, Loggi - nu havde jeg lige sat min lid til dig og din erfaring.....

Hmm....lampen i loftet er skruet ned på minimum, så den giver et meget blødt lys, så der er ikke bælgravende mørkt.

Jo, han har en and han putter med - og den ligger mellem hans arme så længe han ligger på siden. Så snart han vender om på ryggen kan han jo ikke kramme den. Men jeg har set ham selv vende rundt på siden og tage den igen - så han KAN.....

Men jeg er enig med dig i, at det virker som om han er utryg - og det piner mig. Men som Lise og flere andre åbenbart også oplever det nu, så er den her fase noget med at de små opdager, at vi mødre kan "stikke af" fra dem - og der er intet de kan gøre ved det - udover at brokke sig.

Men ellers tak fordi du tog dig tid til at svare

Anmeld

29. februar 2008

Tynen

Hej Mette!

Intet råd herfra - Bare et skulderklap.
Det er vildt frustrende at det man har prøvet at køre ind fra start, pludselig ikke virker mere! (Trust me - Har jo selv problemer med at få Stella til at sove til middag, selvom det ikke har været noget problem i starten!)

Håber snart "tigerspringet" går over - Hvis det da er sådan et!
Man kan jo give tigerspring og tænder skylden for alt, kan man ikk´?! :)

God aften til dig!

Trine

Anmeld

29. februar 2008

ivfmarie

Altså, det er jo helt klart noget med overgangen mellem de forskellige søvntyper - så langt, så godt. Men hva søren man gør ved det...? Hvis du ved med sikkerhed hvornår det er, kunne man så ikke forestille sig at du kunne komme ham lidt i forkøbet.. altså være klar med en hånd på brystet inden han når at vågne. På den måde kan du hjælpe ham videre i søvnen uden at han vågner op?
Det kan du selvfølgelig ikke altid gøre, men mon ikke det kan lære ham at falde i den dybe søvn selv, hvis du hjælper ham i en lille periode?
Jeg tror i øvrigt at du har ret i at der er en "øv-periode" nu.. og det tænker jeg at der er flere der vil nikke genkendende til (?)
De små bliver mere og mere bevidste om verden omkring dem, for hver dag der går... og alle indtrykkene bliver bearbejdet når de sover - og det resulterer i den urolige søvn. Så Loggi har også fat i noget der.. med lys og lyd, så der er lidt adspredelse. Jeg bruger selv en "antistress-cd" som ungerne lytter på hvis der er uro om natten, jeg tror det hjælper.

Marie - der næsten faldt i den dybe søvn, helt uden hjælp, bare af at skrive dette laaange svar - håber der var noget du ku bruge 8D (?)

Anmeld

29. februar 2008

Lise

Hej igen,

Det virker i øvrigt til at Simon drømmer meget for tiden, måske lidt mere end hvad der er rart for ham. Har set flere gange de sidste par dage (og nætter) at han ligger og piver og vender og drejer sig i søvne, nærmest grædende...og han hulker stille...men vågner ikke lige... pyh, det er ikke så fedt... men det giver jo så også mening at han er urolig om natten..

Med hensyn til utryghed - ja, det virker lidt sådan. MEN jeg har de seneste to nætter taget Simon over og sove arm-i-arm med mig, hvilket altid har kunne få ham til at falde til ro på urolige nætter, men det bliver han altså ikke rolig af for tiden. Han kaster sig stadig rundt, både i søvnen og når han er lidt vågen..og jeg skulle da mene han føler sig rimelig tryg hos mig...

Der var en herinde (kan ikke huske hvem) der for et par dage siden skrev noget med en masse nye indtryk der skal bearbejdes, og det bliver det om natten når de små pus sover => urolige nætter!

Uanset hvad, så synes jeg at jeg hører om en del der oplever dette for tiden... (var sammen med fødselsforberedelsesholdet igår, og der var også et par tilfælde)

Anmeld

29. februar 2008

Joan ( Smallie )

Har du prøvet at ligge ham så han ikke kan komme om på ryggen. En dyne bag ham. Det gjorde jeg ved Niels en tid fordi han ikke sov så godt og det hjalp.

Bare et forslag.
Hilsen Joan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.