Barnløse ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

387 visninger
1 svar
0 synes godt om
15. september 2011

Anonym trådstarter

Hej alle

Jeg har et par spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig lidt med Min kæreste og jeg har prøvet at få barn i 11 mdr nu. Jeg brugte en kobber spiral inden, så der sku ikk være nogle hormoner der forstyrrer. Jeg fandt ud af, at jeg havde en biokemisk graviditet sidste måned da jeg var utålmodig med at teste og blev simpelthen så ked af det og skuffet da den var negativ på test-dagen og mens kom Denne måned gik jeg så 2 dage over tid, men regnede lidt med at det var cyklus der var blevet rykket lidt pga. bio'en. Mit spørgsmål er så, om man blir betragtet som barnløse efter et års forsøg? og hvilken behandling skal man i? Skal man snakke med sin læge eller henvende sig direkte til en klinik eller hvordan?

Det skal også siges at jeg har været gravid før, for 2 år siden, men valgte abort Kan godt forstå hvis nogen i dette forum bliver stødt af at høre dette, men kan sige til mit "forsvar" at jeg var naiv, dum og følte mig presset af min daværende kæreste. Og lever også med fortrydelse hver dag Men tror i at hvis man har været gravid før, så burde man kunne blive det igen, uden hjælp eller.. Forstår bare ikke hvorfor det er så svært nu

Håber der er nogen der kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2011

Masig

Anonym skriver:

Hej alle

Jeg har et par spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig lidt med Min kæreste og jeg har prøvet at få barn i 11 mdr nu. Jeg brugte en kobber spiral inden, så der sku ikk være nogle hormoner der forstyrrer. Jeg fandt ud af, at jeg havde en biokemisk graviditet sidste måned da jeg var utålmodig med at teste og blev simpelthen så ked af det og skuffet da den var negativ på test-dagen og mens kom Denne måned gik jeg så 2 dage over tid, men regnede lidt med at det var cyklus der var blevet rykket lidt pga. bio'en. Mit spørgsmål er så, om man blir betragtet som barnløse efter et års forsøg? og hvilken behandling skal man i? Skal man snakke med sin læge eller henvende sig direkte til en klinik eller hvordan?

Det skal også siges at jeg har været gravid før, for 2 år siden, men valgte abort Kan godt forstå hvis nogen i dette forum bliver stødt af at høre dette, men kan sige til mit "forsvar" at jeg var naiv, dum og følte mig presset af min daværende kæreste. Og lever også med fortrydelse hver dag Men tror i at hvis man har været gravid før, så burde man kunne blive det igen, uden hjælp eller.. Forstår bare ikke hvorfor det er så svært nu

Håber der er nogen der kan hjælpe

Hvis man efter 1 år ikke har opnået graviditet, anbefales det at gå til lægen for at blive udredt. Selvom du blev gravid for nogle år siden, kan der i mellemtiden sagtens være sket noget som gør at du ikke længere kan blive gravid. Dine æggeledere kan have lukket sig, du kan have fået en sygdom eller noget helt tredje, så ja selvom du ahr været gravid betragtes du stadig som barnløs når du ikke ahr opnået graviditet efter et år... uanset hvad, er det ingen skade tila t snakke med lægen... Vi er ved vores 10. forsøg nu og har allerede fået tjekket kærestens sædkvalitet og mine æggeledere, og er nu blevet henvist til gynækolog for yderligere undersøgelser og evt behandling.... Så bare få fat i lægen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.