At børste sensitiv baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.543 visninger
21 svar
0 synes godt om
15. september 2011

JeNoVa

Nu har jeg læst en smule om at man kan børste sit sensitive barn. Jeg er interesseret i at vide, om dette vil kunne hjælpe min datter, men desværre er der ikke så meget hjælp at hente i det område, hvor jeg bor.

Min datter er 6 måneder gammel og lader til at være et sensitivt barn. Hun har blandt andet svært ved at sove og finde ro.

Jeg er interesseret i at vide, om man kan begynde børstningen i denne alder?

Hvordan ser børsten ud, og hvor kan man købe den?

Hvilken teknik skal man bruge?

Hvor ofte skal det gøres og i hvor lang tid.

Jeg er desuden interesseret i at vide jeres erfaringer med børstning af børn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2011

Noahmor

JeNoVa skriver:

Nu har jeg læst en smule om at man kan børste sit sensitive barn. Jeg er interesseret i at vide, om dette vil kunne hjælpe min datter, men desværre er der ikke så meget hjælp at hente i det område, hvor jeg bor.

Min datter er 6 måneder gammel og lader til at være et sensitivt barn. Hun har blandt andet svært ved at sove og finde ro.

HVis du kender nogle, der har med operationsudstyr at gøre, så er de børster de bruger til at vaske deres hænder inden operation, super gode. 

Anmeld

15. september 2011

JeNoVa

Noahmor skriver:

HVis du kender nogle, der har med operationsudstyr at gøre, så er de børster de bruger til at vaske deres hænder inden operation, super gode. 

Jeg kender desværre ingen, der har med operationsudstyr at gøre. Har sådan en børste ikke et navn? Måske man kan købe den et sted på nettet? Det ville være en stor hjælp, hvis du kunne indsætte et billede af den, så jeg kan søge.

Anmeld

15. september 2011

Femøre

Hvis du tror du har et sensitivt barn, som det anslås at 15-20% af alle mennesker er, så kan jeg anbefale denne side:

http://www.hsperson.com/

Det er Elaine Aron der står bag siden og hun har forsket meget i sensitive børn. Hun har skrevet en del bøger om emnet, som også er beskrevet. Der står sikkert nogle fif til dit barn, både i dag og på længere sigt.

Anmeld

15. september 2011

bullerbassen

JeNoVa skriver:

Skal ikke kunne udtale mig med sikkerhed - men tror ikke det er en god ide at børste din datter uden fagfolk i baghånden.

Ved fra Mit arbejde i børnehave , at det kræver instrukser fra fys at børste. Det er meget vigtig det bliver gjord rigtigt , og ikke alle steder du må børste.

Ville helt sikker rådføre mig med fagfolk inden jeg kastede mig ud idet

Anmeld

15. september 2011

JeNoVa

bullerbassen skriver:

Skal ikke kunne udtale mig med sikkerhed - men tror ikke det er en god ide at børste din datter uden fagfolk i baghånden.

Ved fra Mit arbejde i børnehave , at det kræver instrukser fra fys at børste. Det er meget vigtig det bliver gjord rigtigt , og ikke alle steder du må børste.

Ville helt sikker rådføre mig med fagfolk inden jeg kastede mig ud idet

Den er jeg helt med på. Min datter går allerede til fysioterapeut, men hun har aldrig nævnt noget om børstning. Min erfaring er, at fagfolkene i mit land ikke holder sig opdateret med ny viden, så det er noget, jeg selv skal ud at finde.

Jeg vil ikke begynde børstning uden vejledning, men hvis jeg får noget mere information, kan jeg skrive en email til fysioterapeuten, og så kan hun undersøge sagen nærmere før vores næste konsultation.

Anmeld

15. september 2011

bullerbassen

Den er jeg helt med på. Min datter går allerede til fysioterapeut, men hun har aldrig nævnt noget om børstning. Min erfaring er, at fagfolkene i mit land ikke holder sig opdateret med ny viden, så det er noget, jeg selv skal ud at finde.

Jeg vil ikke begynde børstning uden vejledning, men hvis jeg får noget mere information, kan jeg skrive en email til fysioterapeuten, og så kan hun undersøge sagen nærmere før vores næste konsultation.

Vores fy på arbejdet bruger det meget og ved rigtig meget om det. Det er der desværre ikke særlig mange der gør. Har selv undersøgt det til min store dreng og har spurgt den fys han var hos. Hun kendte INTET til det.

Men søg på nettet der fandt vi meget infomation om det. Går dit datter til fyd pga hun er sensitiv ??? har du prøvet at snakke med fys om børstning ??

Anmeld

15. september 2011

JeNoVa

Femøre skriver:

Hvis du tror du har et sensitivt barn, som det anslås at 15-20% af alle mennesker er, så kan jeg anbefale denne side:

http://www.hsperson.com/

Det er Elaine Aron der står bag siden og hun har forsket meget i sensitive børn. Hun har skrevet en del bøger om emnet, som også er beskrevet. Der står sikkert nogle fif til dit barn, både i dag og på længere sigt.

Tak, det vil jeg kigge lidt på.

Anmeld

15. september 2011

Christina.78

JeNoVa skriver:

Vi fik "undervisning" af vores fys, så sæt hende bare igang med at undesøge..

Vores foreslog det selv samt andre gode ting i samråd med SP

Anmeld

15. september 2011

JeNoVa

bullerbassen skriver:

Vores fy på arbejdet bruger det meget og ved rigtig meget om det. Det er der desværre ikke særlig mange der gør. Har selv undersøgt det til min store dreng og har spurgt den fys han var hos. Hun kendte INTET til det.

Men søg på nettet der fandt vi meget infomation om det. Går dit datter til fyd pga hun er sensitiv ??? har du prøvet at snakke med fys om børstning ??

Nej, hun går til fysioterapeut, fordi hun er meget urolig og har svært ved at sove. Hun laver nogle få øvelser med min datter, men jeg synes ikke rigtig, det rykker. Fys'en har herudover konstateret, at min datter er en anelse motorisk bagud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.