Oh my!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

892 visninger
16 svar
0 synes godt om
15. september 2011

AnneBJ

De der tænder......!

Vi kan intet se på barnets gummer, men han er pjevset, klattet og han GNAVER i alt. Ikke sutter på, gnaver!
Inden for det sidste døgn har jeg skiftet 8!! lortebleer - dog kun en regulært fyldt - resten er sådan noget "prut med fyld" og selvom jeg skifter LIGE MED DET SAMME, er hans numse bare SÅ rød... Hele dagen igår var den jævnt rød, altså sådan over det hele - i dag er den sådan, men også med små røde prikker.
De er ikke forhøjede, hudens struktur er præcis som den plejer at være.

PLEASE lad det være en tand eller to, så der er en grund!! Lyder det genkendeligt for de af Jer der har babyer med tænder?
Jeg er helt sikker på han ikke er syg, og han har ikke fået andet mad end han plejer, som kunne sætte skub i maven...! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2011

Riksen

Ja, det lyder faktisk som optakten til tændernes frembrud herhjemme! Karla kunne virke helt desperat og febrilsk for at få noget at tygge i - sådan helt junky-agtigt: 'Giv mig, giv mig, giv mig!'. Og hun blev også helt ulykkelig og vred, når der ikke var noget der hjalp. Vi fandt så ud af, at tandbørsten kunne lindre lidt på de kløende og ømme gummer.

Og nu du skriver det med lortebleerne, så havde Karla også sådan lidt uregelmæssig maveaktivitet. Ved ikke om det var et tilfælde, could be, men det lyder egentlig meget plausibelt, at tændernes fremrykken sætter gang i hele den lille krop.

- Rikke

Anmeld

15. september 2011

AnneBJ

Riksen skriver:

Ja, det lyder faktisk som optakten til tændernes frembrud herhjemme! Karla kunne virke helt desperat og febrilsk for at få noget at tygge i - sådan helt junky-agtigt: 'Giv mig, giv mig, giv mig!'. Og hun blev også helt ulykkelig og vred, når der ikke var noget der hjalp. Vi fandt så ud af, at tandbørsten kunne lindre lidt på de kløende og ømme gummer.

Og nu du skriver det med lortebleerne, så havde Karla også sådan lidt uregelmæssig maveaktivitet. Ved ikke om det var et tilfælde, could be, men det lyder egentlig meget plausibelt, at tændernes fremrykken sætter gang i hele den lille krop.

- Rikke

Tak for svaret Rikke! Dejligt at det lyder sandsynligt at det er tænder!

Tandbørsten er også et hit herhjemme, og ellers en rå gulerød direkte fra køleskabet (altså skrællet jo...) - den må også være dejligt kold og hård!

Så vil jeg da bare sætte mig og vente på de tænder, og glæde mig til alle de gange han skal have sådan nogle...  

Anmeld

15. september 2011

DK

Træls! Jeg håber snart at de kommer frem! 

Marco2 havde sådan en tandbørste der var sådan "rund" og kombineret med bidering så ungerne selv kan sidde med den. Hun havde købt den på apoteket. Den var altså HELT genial!

Anmeld

15. september 2011

AnneBJ

DK skriver:

Træls! Jeg håber snart at de kommer frem! 

Marco2 havde sådan en tandbørste der var sådan "rund" og kombineret med bidering så ungerne selv kan sidde med den. Hun havde købt den på apoteket. Den var altså HELT genial!

Vi har bare sådan en almindelig babytandbørste, som er stor i bunden og nupret... Den er vist helt okay til ham!

Tak! 

Anmeld

15. september 2011

piadas

Øv øv øv, Ida gnaver også i alt, så jeg hååååber hver dag, at de bryder igennem. Det buler meget, så det er nok bare et spørgsmål om dage efterhånden. Hun har også været igennem de bleer, du omtaler, men det er gået over igen. Men rød røv og tænder kan sagtens hænge sammen - det er meget normalt.

Vi har jo også den der tandbørste/bide-tingest, som hun bruger. Den er hun glad for, men alt koldt er godt!

fingre for snarlige tænder til Ida og Felix.

Anmeld

15. september 2011

Riksen

AnneBJ skriver:

Tak for svaret Rikke! Dejligt at det lyder sandsynligt at det er tænder!

Tandbørsten er også et hit herhjemme, og ellers en rå gulerød direkte fra køleskabet (altså skrællet jo...) - den må også være dejligt kold og hård!

Så vil jeg da bare sætte mig og vente på de tænder, og glæde mig til alle de gange han skal have sådan nogle...  

Det var da så lidt. Håber du kan overkomme bøvleriet med de tænder - og bare rolig, er det ikke sådan ca. 20 de får fra nu og til de er to år gamle?

Ellers kan jeg varmt anbefale en bidegiraf fra Vulli. Den er 100% økologisk, og så er den bare et hit at bide i - synes Karla i hvert fald.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

15. september 2011

AnneBJ

Riksen skriver:

Det var da så lidt. Håber du kan overkomme bøvleriet med de tænder - og bare rolig, er det ikke sådan ca. 20 de får fra nu og til de er to år gamle?

Ellers kan jeg varmt anbefale en bidegiraf fra Vulli. Den er 100% økologisk, og så er den bare et hit at bide i - synes Karla i hvert fald.

Det kan jeg såmænd godt, hvis bare jeg VIDSTE det var tænder...

Øj den er godt nok sød den giraf... Tak for info om den, måske er han nødt til at eje sådan en...

Anmeld

15. september 2011

AnneBJ

piadas skriver:

Øv øv øv, Ida gnaver også i alt, så jeg hååååber hver dag, at de bryder igennem. Det buler meget, så det er nok bare et spørgsmål om dage efterhånden. Hun har også været igennem de bleer, du omtaler, men det er gået over igen. Men rød røv og tænder kan sagtens hænge sammen - det er meget normalt.

Vi har jo også den der tandbørste/bide-tingest, som hun bruger. Den er hun glad for, men alt koldt er godt!

fingre for snarlige tænder til Ida og Felix.

Der er INTET at se på Felix' gummer whatsoever! Jeg har gloet ind i den lille mund de første 30 gange i dag... 

Min mor mener bare han har dårlig mave.. 

Anmeld

15. september 2011

DK

Vi har bare sådan en almindelig babytandbørste, som er stor i bunden og nupret... Den er vist helt okay til ham!

Tak! 

Smart! Vi har kun en "alm" tandbørste og den kan han nemlig ikke selv sidde med, da han propper den aaalt for langt ned i halsen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.