:'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2011

mor-til-en-dejlig-baby

Noahmor skriver:

Ja, ALS er en virkelig skrækkelig sygdom. 

Min svigerfar er efterhånden ret hårdt ramt, men han er så absolut heller ikke særlig god ved sig selv. 

Han sidder i kørestol nu og kommer ikke nogen steder. Han har også problemer med sine hænder, så han kan ikke skrive. Men han kan da stadig ryge på sin pibe. 

det må du undskylde. læste forkert! frygteligt med din svigerfar! hvor gammel er han?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2011

mor-til-en-dejlig-baby

Maalene skriver:

Åhh nej - du skal lige have en stor

Aldrig sjovt når det rammer ens kære

Ønsker jer alt det bedste

nej det er det ikke! men tror aldrig det rammer ens kære!  

tak for tanken om omsorgen

Anmeld

15. september 2011

Noahmor

den-lykkeligste skriver:

det må du undskylde. læste forkert! frygteligt med din svigerfar! hvor gammel er han?

Han er 65 nu, men han siger selv at han havde de første symptomer i starten af 40'erne. 

Anmeld

15. september 2011

mor-til-en-dejlig-baby

Findusinde skriver:

Først og fremmest, kæmpe kram til dig...

Må også opfordre dig til at gå ind på scleroseforeningens hjemmeside...

Men ALS er en meget aggressiv form for sclerose, og sygdomsforløbet er meget hårdt desværre...

Min søster lider af MS, den "alm" form for sclerose, så har det meget tit ind på livet.

Skriv endelig privat hvis der er noget du gerne vil vide, eller har brug for at snakke!

har været inde og stusse lidt. Og den er bestemt ikke rar! nedbryder et menneske på sigt. Det er forfærdeligt! jeg har svært ved at læse om sygdommen uden jeg selv får det ret skidt.

MHS til din søster gør mig rigtig ondt! hvor gammel er hun? og klarer hun ellers tingene på egen hånd? jeg ved godt at Als, og sclerose ik helt er det samme, men ligner de to sygdommme ikke en del meget hinanden på sigt?

Anmeld

15. september 2011

mor-til-en-dejlig-baby

Noahmor skriver:

Han er 65 nu, men han siger selv at han havde de første symptomer i starten af 40'erne. 

stakkels mand!!!!

Anmeld

15. september 2011

lilledittemor

Åh nej - det er jeg rigtig ked af at høre
Det er en fandens sygdom!

Jeg mistede min farfar til den for ti år siden..
Det er ikke et forløb man ønsker for noget menneske.

Men læs om det på nettet - det kan nok give de bedste forklaringer.

Jeg håber på alt det bedste for jer

Anmeld

15. september 2011

mor-til-en-dejlig-baby

Ditte_Marie skriver:

Åh nej - det er jeg rigtig ked af at høre
Det er en fandens sygdom!

Jeg mistede min farfar til den for ti år siden..
Det er ikke et forløb man ønsker for noget menneske.

Men læs om det på nettet - det kan nok give de bedste forklaringer.

Jeg håber på alt det bedste for jer

det gør mig rigtig meget ondt. blev det værre for ham som årene gik eller som månederne gik? hvor længe levede han med den?

Anmeld

15. september 2011

lilledittemor

den-lykkeligste skriver:

det gør mig rigtig meget ondt. blev det værre for ham som årene gik eller som månederne gik? hvor længe levede han med den?

Fra han fik sygdommen konstateret til vi stod i kirken - der gik knap et år.
Det længste år i mit liv.

Nu ved jeg ikke om der er flere "grader" af ALS - men min farfars var meget slem.

Han gik fra at kunne ALT selv - til til sidst at sidde i en kørestol og skulle have luft fra en maskine.. Han kunne ikke længere trække vejret selv.

Jeg håber ikke at din mormor skal igennem det samme.
Du er velkommen til at spørge om hvad som helst, hvis det kan hjælpe

Anmeld

21. september 2011

Åh, hvor er det skrækkeligt for dig!!  ALS er en modbydelig sygdom!  

Jeg arbejder selv med en kvinde der har ALS, og det er forfærdeligt at se hvordan kroppen bare går i forfald, og hun er kun i 30'erne!! Det er jo desværre med døden som udgang, de fleste lever ikke mere end omkring et eller to år med sygdommen... Så jeg håber for dig og din familie at hun hurtigt får fred, så hun ikke skal trækkes igennem et langt sygdomsforløb!! 

Kæmpe  til dig!!!

Stine og Lisa.

Anmeld

21. september 2011

Zafir

den-lykkeligste skriver:

min Mormor er ramt af sygdommen Als!  

hvad betyder det for hendes fremtid?

Jeg arbejder med kommunikations hjælpemidler i Roskilde Kommune. Mange af vores borgere er ALS patienter.
Du skal kontakte IKT rådgivningen/og ERGO terapeuder for at få det bedste sygdomsforløb for din mormor.

Desværre er der jo ikke rosenrøde udsigter,m en man gøre meget for at hjælpe dem igennem det

KÆMPE STORT TRØSTEKRAM

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.