:'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.807 visninger
21 svar
0 synes godt om
15. september 2011

mor-til-en-dejlig-baby

min Mormor er ramt af sygdommen Als!  

hvad betyder det for hendes fremtid?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2011

Noahmor

den-lykkeligste skriver:

Vil anbefale dig at gå ind på scleroseforeningens hjemmeside. 

Der kan du få en god forklaring. 

Er desværre nødt til at sige at det er en ret grum diagnose at få. 

Anmeld

15. september 2011

mor-til-en-dejlig-baby

Noahmor skriver:

Vil anbefale dig at gå ind på scleroseforeningens hjemmeside. 

Der kan du få en god forklaring. 

Er desværre nødt til at sige at det er en ret grum diagnose at få. 

okey tak for det, det vil jeg gøre !

Anmeld

15. september 2011

Noahmor

den-lykkeligste skriver:

okey tak for det, det vil jeg gøre !

Har hun lige fået diagnosen? 

Min svigerfar har sclerose, men det er den almindelige ms. 

Anmeld

15. september 2011

Maalene

Åhh nej - du skal lige have en stor

Aldrig sjovt når det rammer ens kære

Ønsker jer alt det bedste

Anmeld

15. september 2011

Findusinde

Først og fremmest, kæmpe kram til dig...

Må også opfordre dig til at gå ind på scleroseforeningens hjemmeside...

Men ALS er en meget aggressiv form for sclerose, og sygdomsforløbet er meget hårdt desværre...

Min søster lider af MS, den "alm" form for sclerose, så har det meget tit ind på livet.

Skriv endelig privat hvis der er noget du gerne vil vide, eller har brug for at snakke!

Anmeld

15. september 2011

hekran

den-lykkeligste skriver:

puuuha, det var ikke en sjov besked at få  Hvor gammel er din mormor? ALS er, som de andre skriver, en meget aggresiv form for sclerose der lammer kæbe, strube, hals partiet. Du har helt sikkert også hørt, at halvdelen dør inden 3 år. Det er jeg så ked af at sige.  http://www.dr.dk/DR1/laegen/Programmer/2005/050519/20051130081246.htm

Denne side forklarer, så man forstår.

Anmeld

15. september 2011

mor-til-en-dejlig-baby

Noahmor skriver:

Har hun lige fået diagnosen? 

Min svigerfar har sclerose, men det er den almindelige ms. 

det gør mig ondt. hvordan klarer hun sig med den sygdom idag? Ja den blev stillet igår. Hun har i rigtig lang tid haft besvær med at tale og holde på mundvandet. Så valgte man at indlægge hende hvor hun blev undersøgt. Og igår fik jeg den triste nyhed afvide. Hun sidder i kørestol af et fald hun engang fik og brækkede hoften, og det gør hun ikke længere kan gå eller klarer sig selv på egen hånd mere. Men i sig selv er det jo forfærdeligt nok at faldet har gjort hun intet kan, men også nu har fået konstateret Als, som er startet i munden )': og kan læse mig frem til at til sidst rammes vejrtrækningen!

Anmeld

15. september 2011

Noahmor

den-lykkeligste skriver:

det gør mig ondt. hvordan klarer hun sig med den sygdom idag? Ja den blev stillet igår. Hun har i rigtig lang tid haft besvær med at tale og holde på mundvandet. Så valgte man at indlægge hende hvor hun blev undersøgt. Og igår fik jeg den triste nyhed afvide. Hun sidder i kørestol af et fald hun engang fik og brækkede hoften, og det gør hun ikke længere kan gå eller klarer sig selv på egen hånd mere. Men i sig selv er det jo forfærdeligt nok at faldet har gjort hun intet kan, men også nu har fået konstateret Als, som er startet i munden )': og kan læse mig frem til at til sidst rammes vejrtrækningen!

Ja, ALS er en virkelig skrækkelig sygdom. 

Min svigerfar er efterhånden ret hårdt ramt, men han er så absolut heller ikke særlig god ved sig selv. 

Han sidder i kørestol nu og kommer ikke nogen steder. Han har også problemer med sine hænder, så han kan ikke skrive. Men han kan da stadig ryge på sin pibe. 

Anmeld

15. september 2011

mor-til-en-dejlig-baby

Marita skriver:

puuuha, det var ikke en sjov besked at få  Hvor gammel er din mormor? ALS er, som de andre skriver, en meget aggresiv form for sclerose der lammer kæbe, strube, hals partiet. Du har helt sikkert også hørt, at halvdelen dør inden 3 år. Det er jeg så ked af at sige.  http://www.dr.dk/DR1/laegen/Programmer/2005/050519/20051130081246.htm

Denne side forklarer, så man forstår.

ja det er SÅ forfærdeligt. Det er gået ud over hendes tale og hun kan ikke holde på mundvandet. Det er så forfærdeligt at se hun sidder i sin kørestol og bliver dårliger og dårliger. Men hun sidder i kørestol af en anden grund. Men får hjælp til alt! så det er slemt for hende. Hun er 80 ..

jeg er igang med at kigge lidt rundt og læser om sygdommen. Den er grusom. Det går mig helt koldt ned a ryggen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.