Viborg sygehus og fødselshjælper...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2011

Nessie

Da vi endelig kom ned på stuen, var det kun mig der fik aftensmad, og dér var kl. vist omkring halv ni om aftenen. Vi havde ikke fået noget at spise siden frokost.

Min kæreste var ved at falde om af sult, men min mor (som åbenbart tænker på ALT), havde lige hurtigt kastet resterne fra aftensmaden ned i en bøtte, og tog med til ham, når de nu kom på lynvisit, inden besøgstiden sluttede

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2011

Mira0911

Nessie skriver:

Da vi endelig kom ned på stuen, var det kun mig der fik aftensmad, og dér var kl. vist omkring halv ni om aftenen. Vi havde ikke fået noget at spise siden frokost.

Min kæreste var ved at falde om af sult, men min mor (som åbenbart tænker på ALT), havde lige hurtigt kastet resterne fra aftensmaden ned i en bøtte, og tog med til ham, når de nu kom på lynvisit, inden besøgstiden sluttede

Okey... Måske vi skal for en sikkerheds skyld pakke noget til min kæreste, hvis han ikke bliver tilbudt noget... 

Anmeld

17. september 2011

piadas

Mira0911 skriver:

Nu ved jeg at vi nybagte forældre får noget mad efter fødslen... Udover det, så har vi valgt at få en med fra min familie, som skal være der til at tage billeder, når tøsen er kommet op på maven, og til at tage sig af min kæreste... Han er allermest tryg ved at der er en som kan nusse om ham, når han er rigtig skidt tilpas og faktisk tæt på at falde om... 

Han blev rigtig skidt ved Julie's fødsel... så derfor ønsker vi begge en ekstra som skal med... 

Vores fødselshjælper, får hun tilbudt mad sammen med os eller skal hun selv sørge for noget? 

Nogle der ved noget, af dem der har født i Viborg? 

Jeg fødte i Viborg i februar.

Det var kun mig, der fik mad (ristet toast - hvis man kalder det mad), mens jeg havde veer - min mand og veninde var en tur i cafeteriet for at hente noget, for vi havde ikke noget med til dem.

Lige efter fødslen fik jeg tarteletter. Min mand kunne også have fået nogle, men han var ikke sulten, for han havde næsten lige spist cafeteriamaden (det gik stærkt til sidst).

Så det er altså kun dig, der får tilbudt mad under fødslen, mens I begge får tilbudt noget bagefter.

Anmeld

17. september 2011

Mor-til-asta-09

Mira0911 skriver:

Nu ved jeg at vi nybagte forældre får noget mad efter fødslen... Udover det, så har vi valgt at få en med fra min familie, som skal være der til at tage billeder, når tøsen er kommet op på maven, og til at tage sig af min kæreste... Han er allermest tryg ved at der er en som kan nusse om ham, når han er rigtig skidt tilpas og faktisk tæt på at falde om... 

Han blev rigtig skidt ved Julie's fødsel... så derfor ønsker vi begge en ekstra som skal med... 

Vores fødselshjælper, får hun tilbudt mad sammen med os eller skal hun selv sørge for noget? 

Nogle der ved noget, af dem der har født i Viborg? 

er det ikke noget med de kan give 30kr også få mad sammen med jer?

Anmeld

17. september 2011

Mira0911

Mor-til-asta-09 skriver:

er det ikke noget med de kan give 30kr også få mad sammen med jer?

Jeg ved det faktisk ikke... 

Anmeld

17. september 2011

Mira0911

piadas skriver:

Jeg fødte i Viborg i februar.

Det var kun mig, der fik mad (ristet toast - hvis man kalder det mad), mens jeg havde veer - min mand og veninde var en tur i cafeteriet for at hente noget, for vi havde ikke noget med til dem.

Lige efter fødslen fik jeg tarteletter. Min mand kunne også have fået nogle, men han var ikke sulten, for han havde næsten lige spist cafeteriamaden (det gik stærkt til sidst).

Så det er altså kun dig, der får tilbudt mad under fødslen, mens I begge får tilbudt noget bagefter.

Så min søster skal selv sørge for at finde noget at spise bagefter fødslen så? 

Anmeld

18. september 2011

piadas

Mira0911 skriver:

Ja, det tror jeg faktisk, men jeg er ikke 100% sikker. Som sagt havde min mand og veninde lige spist, da jeg fødte, så ingen af dem var sultne. Derfor kan jeg ikke lige huske, om hun også blev tilbudt noget og takkede nej lige som min mand, men det tror jeg faktisk ikke, hun gjorde.

Har du været på rundvisning? Så kunne du jo spørge der, men det har du jo nok været, når du er så tæt på termin...ellers ville jeg da bare spørge til næste jdm.besøg (hvis du altså når det inden du føder).

Ellers er der jo deres hjemmeside - vibarn.dk. Måske kan du finde noget der?

Anmeld

18. september 2011

piadas

Mira0911 skriver:

Dette er kopieret direkte fra deres hjemmeside - du finder det under dette link:

http://www.regionshospitalet-viborg.dk/afdelinger/kvindeafdeling/graviditet,+f%C3%B8dsel+og+barsel/f%C3%B8degang?edition=1#1022_51368

Forplejning
Under fødslen vil du som fødende blive tilbudt mad og drikke, da du er indlagt på hospitalet.

Din partner skal selv sørge for forplejning, enten fra hospitalets kantine/kiosk eller i form af medbragt mad. På fødegangen vil der dog være drikkevarer i form af vand, saftevand, juice, kaffe og te - også til de pårørende, som er med under fødslen. 

Det kan være en god idé at medbringe noget sødt, fx chokolade, som kan give dig (og din partner) fornyet energi undervejs. 

Efter fødslen vil der blive serveret et måltid mad både til dig og din partner. 

Forplejning til forældrene efter fødslen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.