Min bonusdatter går i 1 klasse. Hun er som mange andre børn næsten lige startet og det her problem er 1 måned gammel.
Hun har en ikke-diagnotiseret (staves) spiseforstyrrelse men både hendes far og jeg er opmærksomme på maden. Vi havde taget som en selvfølge at moderen var opmærksom.
Situationen: Jeg er den der sørger for madpakken herhjemme. Der er aldrig noget hun ikke har smagt på og ikke har godkendt.
Mandag eftermiddag kommer hun hjem. De skifter samværsuger hver mandag. Hun har ikke rørt maden. Vi gennemser madpakken og forstår problemet. Der er intet hun vil spise så vi undre os over hvorfor hendes mor har givet hende det med. Det positive er at hun har en appelsin og pære med,men det er ikke spist hvilket vi også undre os over, da frugt er det hun mere eller mindre holdes igang af.
Vi spørger indtil hvorfor frugten ikke er spist og hun svare at det har hendes lærer sagt at hun ikke måtte medmindre hun havde spist hendes madder..?
Vi troede moderen havde oplyst om hendes spiseproblemer,men udfra madpakken at dømme og det faktum at læreren gav hende valget mellem intet mad eller alt mad,så var vi nu klar over at der ikke var givet information videre.
Tirsdag ringer min mand til skolen forgæves. Han har et tidskrævene job og jeg er hjemmegåene med vores lille søn så jeg har masser af tid til at ringe.
Prolemet:
Jeg ringer og får mig en snak med lærerinden som fortæller at alle børnene behandles ens (samme reglement ect) hvortil jeg svare at det kan man sgu da ikke. Mohammed tvinges ikke til kristendom vel,han tvinges ikke til at smage på svinekød når der servres pølsehorn i klassen vel? Efter den udtalelse fortæller hun at jeg INGEN rettigheder har til at ringe og klage da jeg ikke er biologisk tilknyttet "vores" datter?! Hvad..?! Jeg er der 50% af tiden. Jeg sørger for hende,tager på ture med hende,laver mad til hende,følger hendes behov,reagere når hun mistrives og sulter,og så siger du til mig at jeg ikke har nogle rettigheder..? (Så siger hun noget jeg ikke gider høre på da jeg vil afslutte samtalen inden jeg bryder ud i gråd), Jeg siger: Hvis MIN datter kommer hjem i eftermiddag og er sulten fordi DU har tilbageholdt mad/frugt fra hende så er det sidste gang hun kommer i skole i de uger hun er ved os indtil der har været fremlagt et møde. Hun lover at tage dette op med hendes mor og hendes far. Vi ligger på. Jeg bryder fuldstændig sammen bagefter.
Jeg har intet at skulle have sagt?? 
Her til aften fortæller min mand at han har været til en samtale ang mit opkald til lærerinden,og at der i følge af samtalen-og på skrift står at jeg er destrutiv ? 
Nu skal der foreligges en §50 undersøgelse pga det og jeg forstår det ikke. Jeg ville bare sikre mig at hun fik noget at spise..! Jeg er så træt og ked af alt det her at jeg overvejer at forlade min mand. Jeg har så svært ved at de nu skal trækkes igennem det pga at jeg viste omsorg og bekymring som hvis hun havde været biologisk min, min bekymring og omsorg er ikke berettiget pga mit blod åbenbart
Min verden ramler og jeg har brug for råd og for at vide om jeg virkelig har kvajet mig ved at tage det opkald?