Blir liiige nød til at høre...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.829 visninger
5 svar
0 synes godt om
14. september 2011

Anonym trådstarter

Jeg har ægløsning/frugtbarhed prognose i disse dage (søndag til søndag) og TROR jeg har ægløsning idag eller i morgen!

Vi havde sex søndag og i går tirsdag. Har siden i mandags haft en murren og lidt ondt i maven....

Er det min ægløsning jeg kan mærke mon? Er lige stoppet på p-piller og da jeg tod p-piller har jeg aldrig mærket til noget, men det gør man måske heller ikk??!!

Eller kan man allerede mærke noget nu, hvis jeg er blevet gravid???

Sys jeg kan huske at det først er på 6. dagen at man evt kan mærke ægget sidde fast?!

Hva tror I??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2011

Muffinmus

De gange jeg har droppet præventionen har jeg kunne have mere ondt ved ÆL end ved mens...det kunne seriøst gøre naller.

Anmeld

14. september 2011

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

De gange jeg har droppet præventionen har jeg kunne have mere ondt ved ÆL end ved mens...det kunne seriøst gøre naller.

Så du tror det er ægløsning jeg kan mærke?

Hvis ja - kan man mærke det i 3-4 dage??

Anmeld

14. september 2011

Rockertand

Jeg har ægløsning/frugtbarhed prognose i disse dage (søndag til søndag) og TROR jeg har ægløsning idag eller i morgen!

Du kan ikke være frugtbar søndag til søndag. Hvis du får en positiv ægløsningtest, så har du ægløsning indenfor 24-36 timer efter, og dit æg er befrugtningsdygtigt i ca. 8-10 timer.

Vi havde sex søndag og i går tirsdag. Har siden i mandags haft en murren og lidt ondt i maven....

Er det min ægløsning jeg kan mærke mon? Er lige stoppet på p-piller og da jeg tod p-piller har jeg aldrig mærket til noget, men det gør man måske heller ikk??!!

Du får jo ikke ægløsning, når du er på p-piller, så derfor kan du heller ikke mærke din ægløsning. Hvis du lige er stoppet med p-piller, så vil du få alverdens symptomer, både nogle du tror er ægløsning, og nogle du tror er gravditetsbetinget (altså seriøst - du kan være så sikker, at du ikke mener, at du behøver at teste, men tit og ofte er det din krops naturlige hormoner, der narrer dig).

Eller kan man allerede mærke noget nu, hvis jeg er blevet gravid???

Sys jeg kan huske at det først er på 6. dagen at man evt kan mærke ægget sidde fast?!

Hvis du spørger, vil du få tilbagemelding fra de første 700 kvinder, der kan fortælle, at de med sikkerhed kunne mærke, at ægget satte sig fast (hvilket det gør på 5.-7. dagen), men en amerikansk videnskabelig undersøgelse har vist, at det ikke er muligt at mærke implantationen - de samme stik/niv/jag har man også i en cyklus, hvor man ikke bliver gravid, men af en eller anden grund så huskes det bedst i den cyklus, hvor man opnår graviditet, selektiv hukommelse.

Hva tror I??

Jeg tror, at der er en mulighed for, at du er gravid, når du har haft samleje uden brug af prævention, og det vil vise sig, når du tester senere. Derudover skal du have tanke på, at det faktisk er ret svært at få etableret en levedygtig graviditet, og der er også en ret høj abortrisiko, men som tallene siger, så er der jo nogle, der har succes med det samme, og det kan jo lige så godt være dig, som det kan være alle mulige andre.

Jeg krydser fingre og håber på en positiv opdatering fra dig 

Anmeld

14. september 2011

Anonym trådstarter

Tak for dine svar!

Da jeg blev gravid med mit 1. barn blev jeg gravid 14 dage efter jeg smed p-pillerne, så er ikke så meget inde i det ÆL mm.

Men har en kvinde kalender aps på min Iphone, som siger en frugtbarhed prognose fra søndag til søndag og ÆL torsdag - hmm.. Men de største chancer for at blive gravid er jo på 7 dagen til 19 dagen efter din første dag i sidste mens.

Tror det er ÆL jeg kan mærke - blir spændende om ca 14 dage hvor jeg kan teste.

Anmeld

14. september 2011

Rockertand

Anonym skriver:

Tak for dine svar!

Da jeg blev gravid med mit 1. barn blev jeg gravid 14 dage efter jeg smed p-pillerne, så er ikke så meget inde i det ÆL mm.

Men har en kvinde kalender aps på min Iphone, som siger en frugtbarhed prognose fra søndag til søndag og ÆL torsdag - hmm.. Men de største chancer for at blive gravid er jo på 7 dagen til 19 dagen efter din første dag i sidste mens.

Tror det er ÆL jeg kan mærke - blir spændende om ca 14 dage hvor jeg kan teste.

Jeg giver ikke en biiiip for de der apps, det siger ingenting om DIN krop, og du kan for den sags skyld gå måned efter måned med tro på, at din ægløsning falder i en app-bestemt uge, hvor den så reelt falder på et helt andet tidspunkt, brug ægløsningsteste, så får du konkret svar.

Man tæller forventet ægløsningstidspunkt som værende ca. 14 dage før mens - det vil sige, at ligegyldigt, om din cyklus er 24 eller 74 dage, så kommer ægløsning ca. 14 dage før, man må aldrig tælle efter mens påbegyndelse, det er altid bagud, man tæller.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.