Nævn de billigste (men gode) aftensmadretter i kan komme på

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2011

helle85

Anonym skriver:

Go go go! Stor hjælp til spare-folket.. Nævn nogle billige aftensmadsretter. Og mener virkelig billige.. Så billige i kan komme i tanke om, men hvor det stadig er fin mad. Altså ikke sådan noget pasta med ketchup kedelig noget, men noget der også er noget næring og smag i. Eller hvad i nu kan finde på!

Kom an

de uger hvor vi skal spare plejer vi at få nogen af de retter her da de fleste kan laves til flere dage og det er remlig billigt at lave

blomkåls suppe

kartoffelsuppe

gryderet

hjemmebagt pizza

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2011

mamiolvi

Anonym skriver:

Go go go! Stor hjælp til spare-folket.. Nævn nogle billige aftensmadsretter. Og mener virkelig billige.. Så billige i kan komme i tanke om, men hvor det stadig er fin mad. Altså ikke sådan noget pasta med ketchup kedelig noget, men noget der også er noget næring og smag i. Eller hvad i nu kan finde på!

Kom an

Boller i karry ... frikadeller... fars brød

Anmeld

14. september 2011

Anonym trådstarter

Puslingen skriver:

Jeg bruger altid bacon i tern og det koster 10 kr pakken

Shit det var dyrt E ikke sikker på budgettet kan overkomme det! Hehehe

Anmeld

14. september 2011

skønneunger

hønsekøds suppe, vi køber en billig frosen kylling koger den med løg og hvad vi lige har af grønt og så laver vi kylling i karry så der er til 2-3 dage (fryser det ned så vi ikke skal spise det samme i 3 dage) og af vandet kyllingen er kogt i laver vi så hønsekødssuppe, hvis du vil have lidt billig fylde i suppen så kom nogle kartofler skåret i små stykker i.

risengrød er billigt og nemt.

tomatsuppe

kartoffelsuppe

spaghetti med kødsovs

nudler med grønsgaer stegt på panden eller i en wok hvis man har sådan en.

frikadeller er også billigt

Anmeld

14. september 2011

Sofia

Tomatsuppe eller kartoffel-jordskok suppe

Anmeld

14. september 2011

Fam. Madsen

pasta og kød sovs hvor kødsovs kan laves til to dage også får vi kartofelmos til anden dagen 

Anmeld

14. september 2011

2721

Anonym skriver:

Shit det var dyrt E ikke sikker på budgettet kan overkomme det! Hehehe

hmm, ja så ved jeg ikke

Anmeld

14. september 2011

Meliora

Kom an

Wokret. En pose wokgrøntsager fra netto til en 10'er (er I 2 personer så kan i snildt nøjes med en halv pose) et par kyllingebryster (eller en pakke kyllingetern til 13-14 kr.) krydderier og ris/nudler til. Det hele steges i wokken.

I søndags lavede jeg den lækreste grøntsagssuppe:

5 gulerødder

8-10 kartofler

2 rødløg

1 peberfrugt

1 milda creme fine 7%

hvad man ellers lige har liggende af grøntsager (jeg fandt nogle soltørrede tomater også)

Kog det hele med en boullion terning, hæld det meste af vandet fra (gem lidt til at fortynde med, hvis suppen er blevet for tyk), rør creme fine i sammen med salt, peber og karry efter smag, og VUPTI, så har du en super lækker suppe, og der er rigeligt til 2 dage:-)

Er der råd kan du stege enn pakke bacontern og drysse med ovenpå eller servere med flutes (kan fås for 4 kr. i netto)

Anmeld

14. september 2011

Nitz - <3 David

Risengrød er også super billigt at lave.. og der er jo lige straks tid til sådan noget..

Anmeld

14. september 2011

Anonym trådstarter

Puslingen skriver:

hmm, ja så ved jeg ikke

Det var for sjov

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.