Fostervandsprøve/moderkagebiopsi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.747 visninger
17 svar
0 synes godt om
14. september 2011

Anonym trådstarter

Hvornår i graviditeten foretages disse?

Nogen som har erfaringer med det? Altså prøvet det

Jeg skal selv have foretaget en når jeg bliver gravid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2011

Karo

Anonym skriver:

Hvornår i graviditeten foretages disse?

Nogen som har erfaringer med det? Altså prøvet det

Jeg skal selv have foretaget en når jeg bliver gravid.

Jeg fik lavet en moderkage biopsi med min datter da jeg fik et meget lille tal ved nakkefoldsscanningen. Og for at vide om hun var okay fik jeg lavet denne. Jeg var 13 uger henne.

Jeg vil sige at det bestemt ikke er særligt behageligt at få lavet en, men man overlever.

Må jeg spørge hvorfor du skal have lavet en ?

Anmeld

14. september 2011

Alexander&Lærke

Jeg fik en moderkagebiopsi da jeg var 14 uger henne lige efter nf pga høj risiko, mener det er moderkagebiobsi man foretaget når det er så tidligt og fostervandsprøver kan først foretages senere...

Anmeld

14. september 2011

Anonym trådstarter

Karo skriver:

Jeg fik lavet en moderkage biopsi med min datter da jeg fik et meget lille tal ved nakkefoldsscanningen. Og for at vide om hun var okay fik jeg lavet denne. Jeg var 13 uger henne.

Jeg vil sige at det bestemt ikke er særligt behageligt at få lavet en, men man overlever.

Må jeg spørge hvorfor du skal have lavet en ?

Jeg har selv en handicappet datter og man ved ikke om det syndrom hun har er arveligt 

Så for at sikre at den næste er sund og rask, så skal jeg have foretaget en.

Anmeld

14. september 2011

Anonym trådstarter

Mette&Alexander skriver:

Jeg fik en moderkagebiopsi da jeg var 14 uger henne lige efter nf pga høj risiko, mener det er moderkagebiobsi man foretaget når det er så tidligt og fostervandsprøver kan først foretages senere...

Okay. Tænker om nu når man allerede ved, at jeg skal have den foretaget, kan man så gøre det tidligere?

Anmeld

14. september 2011

Chrizta

Profilbillede for Chrizta

Hej

Jeg har fået en moderkagebiopsi - 2 gange, det er ikke et rart indgreb.

Mener at moderkagebiopsien kan tages fra 11. uge (10+) og fostervandsprøven er vist nok fra 15. uge (14+).

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

14. september 2011

Roza

Hej

Moderkagebiopsien kan tages tidligt, allerede ca fra uge 10, MEN den kan ikke med sikkerhed fortælle noget PRÆCIST, derfor kan du være nød til fra uge 16+ tage en fostervandsprøve. Og husk at der altid er ulemper ved sådanne prøver. Gør det KUN og KUN hvis det er yderst nødvendigt

Anmeld

14. september 2011

132319

Jeg fik en moderkagebiopsi i uge 13

Anmeld

14. september 2011

Anonym trådstarter

Roza skriver:

Hej

Moderkagebiopsien kan tages tidligt, allerede ca fra uge 10, MEN den kan ikke med sikkerhed fortælle noget PRÆCIST, derfor kan du være nød til fra uge 16+ tage en fostervandsprøve. Og husk at der altid er ulemper ved sådanne prøver. Gør det KUN og KUN hvis det er yderst nødvendigt

Det er yderst nødvendigt, eller ville det jo aldrig bliver nævnt at jeg skulle have en.

Vores datter har et syndrom som gør hende rigtig syg og nedsætter levealderen markant. Og med det syndrom følger hjernemisdannelser og epilepsi.

Man ved ikke om det er arveligt, og vi kan simpelthen ikke stå med to handicappede børn. 

Derfor er det yderst nødvendigt.

Anmeld

14. september 2011

Anonym trådstarter

132319 skriver:

Jeg fik en moderkagebiopsi i uge 13

Må man spørge hvordan det egentlig foregår?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.