Andre der har mistet tidligere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.616 visninger
12 svar
0 synes godt om
14. september 2011

NNL

Hej piger

Tænker lige på om der er nogle af jer andre der tidligere har mistet, og hvordan I har det med denne graviditet i forhold til den tidligere, som endte skidt? Jeg havde en tidlig SA i februar, som endte allerede på 5+2. Denne gang føles mange ting anderledes, bl.a. er jeg mere træt, har en snært af kvalme og min "murren" føles anderledes. Men jeg bliver så frygtelig bange når jeg mærker noget nyt, fx har jeg i dag noget der "hiver" lidt i lænden - kan huske at jeg havde ondt i lænden inden jeg mistede sidste gang. Men samtidig er det vel også meget normalt?

Jeg er i dag 5+5, hvilket vil sige 3 dage længere henne end sidst, og jeg har en meget rolig mavefornemmelse der siger mig at det går godt denne gang, så krydser fingre!

Ville bare høre om andre har det på samme måde??

Knus NNL

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2011

sofiell89

NNL skriver:

Hej piger

Tænker lige på om der er nogle af jer andre der tidligere har mistet, og hvordan I har det med denne graviditet i forhold til den tidligere, som endte skidt? Jeg havde en tidlig SA i februar, som endte allerede på 5+2. Denne gang føles mange ting anderledes, bl.a. er jeg mere træt, har en snært af kvalme og min "murren" føles anderledes. Men jeg bliver så frygtelig bange når jeg mærker noget nyt, fx har jeg i dag noget der "hiver" lidt i lænden - kan huske at jeg havde ondt i lænden inden jeg mistede sidste gang. Men samtidig er det vel også meget normalt?

Jeg er i dag 5+5, hvilket vil sige 3 dage længere henne end sidst, og jeg har en meget rolig mavefornemmelse der siger mig at det går godt denne gang, så krydser fingre!

Knus NNL

Jeg mistede for 2 år siden i 8. uge.. Skulle ind og have en planlagt abort, men til for undersøgelsen, fandt de ud af at der slet ikke var noget foster derinde..

Vi har så prøvet det sidste 1½ år, og har haft en del SA'er hvor vi har testet positiv og få dage efter er begyndt at bløde..

Så håber inderligt at den er der denne gang.. Men tør ikke håber noget, før jeg har været til tidlig scanning

Anmeld

19. september 2011

NNL

Tak for dit svar Det er rart at vide jeg ikke er den eneste. Tør nemlig heller ikke lade mig rive for meget med endnu, men på den anden side føles det mere rigtigt nu end da jeg mistede den, er også 8 dage længere henne nu.

Hvor dejligt du skal have en tidlig scanning - betaler I selv? Og hvor langt er du henne nu?

Knus.

Anmeld

19. september 2011

baby84

NNL skriver:

Tak for dit svar Det er rart at vide jeg ikke er den eneste. Tør nemlig heller ikke lade mig rive for meget med endnu, men på den anden side føles det mere rigtigt nu end da jeg mistede den, er også 8 dage længere henne nu.

Hvor dejligt du skal have en tidlig scanning - betaler I selv? Og hvor langt er du henne nu?

Knus.

Vil bare lige sige at jeg krydser for at i for at alt er vel. kan godt forstå i er så overdrevet nervøse efter at have haft mistet før. Kan man ikke få en tidlig scanning eller blodprøver for at tjekke hvis man tidligere har mistet? Måske jeg har fået forkert fat i det, men mener bare jeg har set flere skrive det.

Anmeld

20. september 2011

NNL

baby84 skriver:

Vil bare lige sige at jeg krydser for at i for at alt er vel. kan godt forstå i er så overdrevet nervøse efter at have haft mistet før. Kan man ikke få en tidlig scanning eller blodprøver for at tjekke hvis man tidligere har mistet? Måske jeg har fået forkert fat i det, men mener bare jeg har set flere skrive det.

Hej Baby84

Først og fremmest: hvor er du sød at skrive du tænker på os der har mistet

Min kusine har også mistet omkring samme tid som mig, og blev helt anderledes behandlet end jeg gjorde. Hun kom på sygehuset til en scanning, hvor de så kunne konstatere at hun ikke længere var gravid. Der fik hun at vide at hun skulle tage imod en tidlig scanning næste gang hun blev gravid.

Jeg begyndte at bløde kraftigt fredag aften da jeg mistede, og ringede først til lægen mandag morgen. Kom derop med det samme, og det eneste de gjorde var at tage en ny g-test som var negativ, og fortælle mig at der jo nok havde været noget galt med barnet... Hjem med mig igen.

Skal ind til en anden læge ved første lægebesøg næste torsdag, så har tænkt mig at spørge ham om der er mulighed for det, bare for at få lidt ro på tankerne. Men som tiden skrider frem, holder jeg lige så stille op med at kigge i toilettet når jeg tisser, og begynder at tro lidt mere på det. Har også en masse symptomer som jeg ikke havde sidst, og 9 dage længere henne nu

Så håber og tror på at den er god nok. Men 1000 tak for dit råd  

Anmeld

20. september 2011

baby84

Hej Baby84

Først og fremmest: hvor er du sød at skrive du tænker på os der har mistet

Min kusine har også mistet omkring samme tid som mig, og blev helt anderledes behandlet end jeg gjorde. Hun kom på sygehuset til en scanning, hvor de så kunne konstatere at hun ikke længere var gravid. Der fik hun at vide at hun skulle tage imod en tidlig scanning næste gang hun blev gravid.

Jeg begyndte at bløde kraftigt fredag aften da jeg mistede, og ringede først til lægen mandag morgen. Kom derop med det samme, og det eneste de gjorde var at tage en ny g-test som var negativ, og fortælle mig at der jo nok havde været noget galt med barnet... Hjem med mig igen.

Skal ind til en anden læge ved første lægebesøg næste torsdag, så har tænkt mig at spørge ham om der er mulighed for det, bare for at få lidt ro på tankerne. Men som tiden skrider frem, holder jeg lige så stille op med at kigge i toilettet når jeg tisser, og begynder at tro lidt mere på det. Har også en masse symptomer som jeg ikke havde sidst, og 9 dage længere henne nu

Så håber og tror på at den er god nok. Men 1000 tak for dit råd  

åh det lyder godt at du trods alt er ved at blive mere tryg. Synes det lyder helt grotesk, at der er sådan forskel på hvordan man bliver taget hånd om. Tror de som står i død og sygdom hver dag får en underlig forvrænget opfattelse af hvornår noget for det enkelte menneske er stort og traumatisk.

Du brude da bare snyde lidt og sige, at du på sygehuset sidst har fået oplyst, at du næste gang burde sige ja til en tidlig scanning. Det kunne jo lige så godt være dig som kusinen der havde fået denne besked og du må da have den samme ret. Tror ikke de har styr på hvem sygehuset siger hvad til.

Nå men held og lykke med graviditeten. Glæder mig til at følge dig

Anmeld

20. september 2011

Cecilie 10+1

NNL skriver:

Hej piger

Knus NNL

Jeg havde en SA i Oktober sidste år (9+2)

- jeg er idag 6+5 men har allerede en meget bedre følelse med denne graviditet, men kan ikke lade være med at være nervøs for om noget går galt..  og har besluttet mig for at vente så længe som muligt med at fortælle noget til familien, bortset lige fra mine forældre, søskende og svigerforældrene. 

Jeg har mange flere symptomer denne gang, men på den anden side er jeg også meget mere obs omkring dem end tidligere... jeg er feks. meget træt - sidste gang ville det for mig nok bare have betydet at jeg nok ikke havde sovet nok om natten... 

Nu glæder jeg mig bare til den tidlige scanning... eller glæder og glæder, kan ikke beslutte mig for om jeg glæder mig eller frygter den, men tror jeg glæder mig - hvis det gav mening 

Anmeld

20. september 2011

sofiell89

NNL skriver:

Knus.

Vi har henvisning til scanning fra lægen - så er det gratis Jeg gætter på at jeg er 4+6 idag. Hvor langt er du?

Anmeld

21. september 2011

NNL

sofiell89 skriver:

Vi har henvisning til scanning fra lægen - så er det gratis Jeg gætter på at jeg er 4+6 idag. Hvor langt er du?

Åh det må være dejligt  Det glæder jeg mig meget til at høre om...

Jeg er 6+5 i dag, sidste gang mistede jeg 5+2, så man må sige det går den rigtige vej  Føler også det hele er mere rigtigt denne gang...

Anmeld

21. september 2011

NNL

Timmer skriver:

Jeg havde en SA i Oktober sidste år (9+2)

- jeg er idag 6+5 men har allerede en meget bedre følelse med denne graviditet, men kan ikke lade være med at være nervøs for om noget går galt..  og har besluttet mig for at vente så længe som muligt med at fortælle noget til familien, bortset lige fra mine forældre, søskende og svigerforældrene. 

Jeg har mange flere symptomer denne gang, men på den anden side er jeg også meget mere obs omkring dem end tidligere... jeg er feks. meget træt - sidste gang ville det for mig nok bare have betydet at jeg nok ikke havde sovet nok om natten... 

Nu glæder jeg mig bare til den tidlige scanning... eller glæder og glæder, kan ikke beslutte mig for om jeg glæder mig eller frygter den, men tror jeg glæder mig - hvis det gav mening 

Puha det var sent at miste - er ked af at du også har været det igennem. Men super dejligt at den er der nu, og så håber vi den bliver...

Ligesom dig har jeg også en helt anden følelse af at det er rigtigt denne gang. Måske som om kroppen var forvirret over det der skete sidst, men nu ved hvad den skal gøre - kan godt selv høre hvor fjollet det lyder, men sådan har jeg det altså

Det er også kun min kæreste og min mor der ved noget endnu. Er 6+5. Når vi har været ved lægen næste torsdag, får resten af forældrene og søskende besked, tror jeg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.