Update på Æble-Kanel boller.... (Billeder)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2011

Maja_4000

Jeg kommer tit æble i boller .. Synes de holder sig friske længere

De ser rigtig gode ud ! Bliver helt sulten :b

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2011

Mira0911

HelleBelle skriver:

må vi få opskriften?

Her er opskriften fra en anden bruger... Lyder rigtig lækkert og skal da også prøves... havde bare ikke alle ingredienser hjemme igår til at kunne lave den... 

Indhold:

25 g gær
½ dl minimælk
½ tsk salt
½ dl fedtfattig A38 eller lignende
½ dl havregryn
1 æggehvide
1 spsk. Perfect Fit  (eller 3/4 spsk. sukker)
1 tsk. kanel
80-90 g groft revne æbler
170 g hvedemel

Sådan gør du:

Lun mælken en smule (endeligt ikke for meget) og opløs gæren i mælken.

Tilsæt A38 og æggehvide til mælken og rør det godt ud.

Bland mel, kanel, Perfect Fit, salt og havregryn. Hæld det i mælken og ælt det en smule. Tilsæt revne æbler.

Ælt det godt sammen og lad dejen hæve ca. 40-50 minutter.
(Dejen skal ikke hænge for meget fat til hænderne, så du skal sikkert have noget mere mel i).

Slå dejen ned, form boller og sæt dem på en bageplade med bagepapir.

Lad bollerne efterhæve i 30 minutter.

Pensl dem med et sammenpisket æg.

Bag dem midt i ovnen ved 200 grader i ca. 20 minutter.

(Boller er færdige, når de lyder hule, når du banker dem på undersiden)

Anmeld

14. september 2011

Mira0911

Maja_4000 skriver:

Jeg kommer tit æble i boller .. Synes de holder sig friske længere

De ser rigtig gode ud ! Bliver helt sulten :b

Du kan tro de er rigtig gode... 

Anmeld

14. september 2011

Michael healer

Frøken J. skriver:

Ej hold nu op, bliver helt vildt sulten! Men det er ret skægt du lige lavede dem, for jeg faldt over lignende opskrift sidste uge som jeg ville bage, men havde ikke råd til at trække penge til projektet ud fra madkontoen desværre

Lyder da ret vildt, du ikke havde penge til at bage nogle boller, hvor mange mad penge har i om måneden ?

Anmeld

14. september 2011

Sof

De ser godt nok gode ud,det må afprøves 

Anmeld

14. september 2011

Frøken J.

Michael healer skriver:

Lyder da ret vildt, du ikke havde penge til at bage nogle boller, hvor mange mad penge har i om måneden ?

Altså hvorfor skal jeg nu forsvare vores økonomi? Dels er det et spørgsmål, at der har været en del større husholdningsting vi har manglet denne måned og derfor måtte købe, og ydermere har jeg allerede brugt penge fra madkontoen til at bage nogle andre boller og pizzasnegle til fryseren til når der kommer barselsbesøg Det betyder vi har 700 til resten af måneden nu.

Anmeld

14. september 2011

Mira0911

Sof skriver:

De ser godt nok gode ud,det må afprøves 

Det kan du også tro de var... Mmm.... 

Anmeld

14. september 2011

Mira0911

Frøken J. skriver:

Altså hvorfor skal jeg nu forsvare vores økonomi? Dels er det et spørgsmål, at der har været en del større husholdningsting vi har manglet denne måned og derfor måtte købe, og ydermere har jeg allerede brugt penge fra madkontoen til at bage nogle andre boller og pizzasnegle til fryseren til når der kommer barselsbesøg Det betyder vi har 700 til resten af måneden nu.

Overhovedet ikke for at jokke i noget som helst... 

Som nybagte forældre må man godt sige til barselsgæsterne at de gerne må tage noget med, så I ikke skal stå og finde noget frem eller lave mad til dem... 

Jeg er så fræk at gæsterne får det at vide denne gang her, hvis de har planer om at spise her eller regner med at få kage, så må gerne selv tage med, da man ikke ligefrem har overskuddet til at stå og lave noget... 

Min lillesøster regner dælme med at jeg har det helt store kagebord klar når hun kommer, og har sagt til hende det kan hun godt glemme...

Anmeld

14. september 2011

Frøken J.

Mira0911 skriver:

Overhovedet ikke for at jokke i noget som helst... 

Som nybagte forældre må man godt sige til barselsgæsterne at de gerne må tage noget med, så I ikke skal stå og finde noget frem eller lave mad til dem... 

Jeg er så fræk at gæsterne får det at vide denne gang her, hvis de har planer om at spise her eller regner med at få kage, så må gerne selv tage med, da man ikke ligefrem har overskuddet til at stå og lave noget... 

Min lillesøster regner dælme med at jeg har det helt store kagebord klar når hun kommer, og har sagt til hende det kan hun godt glemme...

Selvfølgelig, og folk har også sagt, at de tager med Synes abre det er rart at have lidt i fryseren til "hvis nu"-situationen, og også til os selv, hvis vi får brug for noget nemt mad og står med en skrigende bebs og ikke orker rode os ud i alt muligt

Anmeld

14. september 2011

Mira0911

Frøken J. skriver:

Selvfølgelig, og folk har også sagt, at de tager med Synes abre det er rart at have lidt i fryseren til "hvis nu"-situationen, og også til os selv, hvis vi får brug for noget nemt mad og står med en skrigende bebs og ikke orker rode os ud i alt muligt

Det kan jeg sagtens forstå.. Sådan er planen også her...  Ville bare lige fortælle det...  Vi gjorde det nemlig ikke første gang, nøj hvor har jeg fortrudt det... Så denne gang får de lov til at selv høvle op med noget.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.