At springe ud som BIB

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

596 visninger
8 svar
0 synes godt om
13. september 2011

esiuol

Jeg kunne forstå på den tråd, der kørte herinde om åbenhed omkring behandling, at mange af jer har gode erfaringer med at fortælle familie, venner og kolleger, at I er i behandling.

Vi har indtil videre holdt det til den helt tætte inderkreds, men jeres indlæg fik mig til at genoverveje, om ikke vi burde indvie mere af vores vennekreds i vores situation.

Jeg fik talt det igennem med manden med det resultat, at han indvilligede i, at jeg kan fortælle det, hvis der kommer en anledning - f.eks. hvis nogen spørger til, om vi ikke snart skal have børn, eller om jeg er ked af noget osv.

Jeg har nu sagt det til to af vores venner, og reaktionerne har udelukkende været positive. De har lagt op til gerne at ville tale om det, hvis jeg har behov, de deler ud af deres egen erfaringer og har ikke "snaget" eller (7-9-13) er kommet med dumme kommentarer.

Jeg er super glad for, at vi nu er åbne omkring vores forløb - det letter, at det ikke er "en hemmelighed", noget fordækt der skal gemmes væk. Jeg vil derfor takke jer herinde for, at dele ud af jeres erfaringer og derigennem få overbevist mig om, at det kan være rart at være åben omkring det at være BIB'er. Det har helt sikkert været den rigtige beslutning for mig

Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Jeg kunne forstå på den tråd, der kørte herinde om åbenhed omkring behandling, at mange af jer har gode erfaringer med at fortælle familie, venner og kolleger, at I er i behandling.

Vi har indtil videre holdt det til den helt tætte inderkreds, men jeres indlæg fik mig til at genoverveje, om ikke vi burde indvie mere af vores vennekreds i vores situation.

Jeg fik talt det igennem med manden med det resultat, at han indvilligede i, at jeg kan fortælle det, hvis der kommer en anledning - f.eks. hvis nogen spørger til, om vi ikke snart skal have børn, eller om jeg er ked af noget osv.

Jeg har nu sagt det til to af vores venner, og reaktionerne har udelukkende været positive. De har lagt op til gerne at ville tale om det, hvis jeg har behov, de deler ud af deres egen erfaringer og har ikke "snaget" eller (7-9-13) er kommet med dumme kommentarer.

Jeg er super glad for, at vi nu er åbne omkring vores forløb - det letter, at det ikke er "en hemmelighed", noget fordækt der skal gemmes væk. Jeg vil derfor takke jer herinde for, at dele ud af jeres erfaringer og derigennem få overbevist mig om, at det kan være rart at være åben omkring det at være BIB'er. Det har helt sikkert været den rigtige beslutning for mig

Louise

Hilsen en forhenværende BIB 

Anmeld

13. september 2011

Lisbeth1985

Hvor er jeg glad for at høre, at du kunne bruge det indlæg jeg oprettede Det var lige præcis det, der var meningen med det

Jeg håber, at i bliver glade for jeres beslutning

Lisbeth

Anmeld

13. september 2011

esiuol

Selv om jeg er glad for min beslutning om at være åben, er det min forhåbning, at jeg også snart skifter status til forhenværende

Anmeld

13. september 2011

esiuol

Jeg synes, det var vældig interessant at læse alle jer andres tanker om spørgsmålet, så jeg glad for, at du oprettede indlægget

Indtil videre er jeg rigtig glad for beslutningen. Min eneste bekymring er, at jeg kommer til at fortryder det, hvis vi skal igennem cyklus efter cyklus i flere måneder/år uden det lykkes, og jeg skal håndtere, at folk spørger til det Men det må jeg tage, som det kommer.

Det er i hvert fald min oplevelse indtil videre, at de fleste heldigvis har situationsfornemmelse nok til at se, hvornår man har lyst til at snakke, og hvornår man ikke har

Anmeld

13. september 2011

Nessie

Jeg synes det er en god beslutning, det er lidt nemmere, når alle ved hvad man går igennem, og pludselig viser det sig at mange flere også har prøvet det, end man lige troede.

Vi har heldigvis været forskånet for de fleste dumme kommentarer, og de fleste har også haft situationsfornemmelse til ikke at blive ved med at spørge, som tiden gik.

Anmeld

13. september 2011

esiuol

Dejligt at høre. Jeg håber også, at det kommer til at gå sådan for os

Anmeld

13. september 2011

AnneH

Jeg synes også vi har været meget forskånet over de dumme kommentar. Synes faktisk at dem som ikke har vidst vi var i behandling er dem som har dummet sig mest. (giver det mening) Men de har selvfølgelig heller ikke kunde vide det.

Vi har ikke fortrudt at vi har været åben om det at være BIB'er, men ved sidste forsøg, valgte vi at holde det for os selv og sagde til alle at vi nok skulle sige til når der var gode nyheder at fortælle.

for at jeres BIB forløb bliver kort.

Anmeld

14. september 2011

esiuol

AnneH skriver:

Jeg synes også vi har været meget forskånet over de dumme kommentar. Synes faktisk at dem som ikke har vidst vi var i behandling er dem som har dummet sig mest. (giver det mening) Men de har selvfølgelig heller ikke kunde vide det.

Vi har ikke fortrudt at vi har været åben om det at være BIB'er, men ved sidste forsøg, valgte vi at holde det for os selv og sagde til alle at vi nok skulle sige til når der var gode nyheder at fortælle.

for at jeres BIB forløb bliver kort.

Tak

Hvis nogen af vores venner skulle gå hen og blive lidt for nysgerrige, tror jeg også, at vi vil benytte os af det med at sige, at vi nok skal fortælle, hvis der er gode nyheder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.