A-kasse (ikke baby)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

298 visninger
5 svar
0 synes godt om
19. januar 2009

Juniors mor

Er i alle medlem af en A-kasse? I disse krisetider, er det selvfølgelig en god ide at være, hvis man er privat ansat....
Jeg er ansat i det offentlige (sygehusvæsen), og i de næste maaaaaange år vil der være mangel på sådan nogle som mig, så det vil altid være nemt for mig at få et job (selvfølgelig er nogle mere spændende end andre....).
Derfor tænker jeg, om det i mit tilfælde er en skidt ide at være medlem af en A-kasse - ville det bedre kunne betale sig at spare de penge op i stedet?
Hmmm - er jeg heeeelt gal på den...?

Helle - der ikke vil gøre noget dumt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2009

Anja

Tror ikke jeg har nerver til IKKE at være medlem af en A-kasse. Der er jo også nok jobs at få som skolelærer, men man skal aldrig sige aldrig, så derfor betaler jeg troligt til min A-kasse.

Anmeld

19. januar 2009

Mie A

Jeg er medlem af en a-kasse. Synes at det er dejligt at have den sikkerhed, så vi ikke lige pludselig riskikerer at gå fra hus og hjem.
For da mig og Steffen er gift, vil jeg ikke være berrettiget til noget i kontanthjælp. Da hans indkomst er for stor.
Men har for et par måneder siden skiftet fra HK til Krifa, da det kun kostede det halve.

Anmeld

19. januar 2009

Juniors mor

Anja skriver:

Tror ikke jeg har nerver til IKKE at være medlem af en A-kasse. Der er jo også nok jobs at få som skolelærer, men man skal aldrig sige aldrig, så derfor betaler jeg troligt til min A-kasse.

Sådan tænker jeg også, og det er derfor jeg stadig er medlem, meeen jeg ved ikke helt om det ville være bedre at spare dem op selv..........

Anmeld

20. januar 2009

Plysbjørnen

Altså jeg kunne ikke drømme om ikke at være medlem af en a-kasse... Men er tilgengæld ikke medlem af fagforeningen... til min tillidsdames irritation... Det koster kun 430 kr om måneden, og prisen er stort set den sammen uanset hvad fagforening den tilhører...

Anmeld

20. januar 2009

Plysbjørnen

Juniors mor skriver:

Sådan tænker jeg også, og det er derfor jeg stadig er medlem, meeen jeg ved ikke helt om det ville være bedre at spare dem op selv..........

Hvis du kun er medlem af a-kassen vil du aldrig kunne spare nok op selv til f.eks. at kunne gå ledig i 3 måneder... hvis vi siger du har en løn på 10000 udbetalt, det giver 30000 på 3 måneder, så skal du spare sammen i 5,8 år for at have de penge... ca...

Hvis det er for at få flere penge til dig selv så meld dig ud af fagforeningen men forgudsskyld ikke a-kassen...

betina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.