"Natte-terror"
Jeg lider meget af natteterror.. Mine drømme er så forfærdelig og voldsomme og stopper først når jeg er helt vågen, ser tingene endnu de første minutter.. Jeg er opvokset som Jehovas Vidne, men er trådt ud af det.. Mine drømme handler om dæmoner og gud der dræber mit barn i maven lige efter undfangelse.. Jeg vågner med skrig, og smerter i underlivet ,af at spænde hele kroppen i angst. Vi er i fertilitetsbehandling, for anden gang og har forsøgt, at blive forældre i over 10år. Jeg er skræmt over tanken om aldrig at blive forældre.. Kan ikke forestille mig livet uden børn..
Hvordan slipper jeg af med natteterroren??
Med venlig hilsen ønskebarn74
Charlottes svar
Kære Ønskebarn 74
Tak for dit brev. Det lyder bestemt ikke særlig rart for dig med de natlige mareridt du beskriver. Jeg ved ikke meget om Jehovas Vidne, men nok til at forestille mig at det kan være ret voldsomt at træde ud af det. Jeg kan forestille mig at meget af det du drømmer har at gøre med ting der er blevet sagt til dig igennem din opvækst. Jeg kunne forestille mig at det kan have med Jehovas Vidne læren, at gøre. Hvad enten drømmene har rødder i din opvækst, eller om de har med din fertilitetsbehandling at gøre, så er der under alle omstændigheder en eller anden information som kan være vigtig at få kigget på. Det er i al fald ikke helt almindeligt at have drømme som dem du har. Hvis jeg var dig ville jeg finde mig en terapeut der har indsigt i drømmetydning for derigennem at få dem bearbejdet, så du kan slippe af med dine belastende nætter.
Held og lykke med fertilitetsbehandlingen, jeg håber det lykkedes for jer.
Mange varme hilsner,
Charlotte
En kvinde/familie der mister et barn – hvad enten det sker før eller efter fødslen – bliver ramt af et tab der implicerer alle lag af personligheden, parforholdet og troen på fremtiden.Charlotte tilbyder at give erfaren og kvalificeret støtte til at bearbejde de vanskelige følelser der er knyttet til alle tab – og især når det er et barn man mister.
Se Charlottes hjemmeside: Grumme.dk
Anmeld