Erfaringer savnes vedr. GUL, hormontal og med. behandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2011

Anonym trådstarter

CamillaValby skriver:

Ok det lyder da meget mystisk altså at den skulle kunne sidde et andet sted. Det har jeg aldrig hørt om før, men derfor kunne det jo godt være det hvis de kloge hoveder siger det

Så det lyder nok mere rigtigt det som din veninde siger med en SA.

Åh jeg håber du snart får vished, og at du snart står med de to streger

I stedet for al den hovedpine det her indebærer.

En graviditet uden for livmoderen kan sidde forskelige steder: I æggeledererne (mest normalt), i æggestokkene, i livmoderhalsen eller i bughulen.Læste også den mest vanvittige beretning om en kinesisk kvinde, der havde en i leveren?! Men det tror jeg, er en såkaldt vandrehistorie. De andre oplysninger har jeg fra pålidelige kilder.

Håber også  meget at mit "bare" er SA og min egen krop er lidt langsom, men selv kan klare skærene. Jeg må se - ellers må jeg jo tage medicinen - for risikoen ved at gå rundt med det ubehandlet er nok alligevel større end eventuelle bivirkninger. Er også ved at få lidt spat af at have de her hormoner i kroppen (kvalme, træthed og ondt i babs) - uden at der kommer noget konstruktivt ud af det. Hormonerne forsvinder forhåbentligt hurtigere med medicinen, hvis det kommer dertil.

Tak fordi du håber det bedste for mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2011

CamillaValby

Anonym skriver:

En graviditet uden for livmoderen kan sidde forskelige steder: I æggeledererne (mest normalt), i æggestokkene, i livmoderhalsen eller i bughulen.Læste også den mest vanvittige beretning om en kinesisk kvinde, der havde en i leveren?! Men det tror jeg, er en såkaldt vandrehistorie. De andre oplysninger har jeg fra pålidelige kilder.

Håber også  meget at mit "bare" er SA og min egen krop er lidt langsom, men selv kan klare skærene. Jeg må se - ellers må jeg jo tage medicinen - for risikoen ved at gå rundt med det ubehandlet er nok alligevel større end eventuelle bivirkninger. Er også ved at få lidt spat af at have de her hormoner i kroppen (kvalme, træthed og ondt i babs) - uden at der kommer noget konstruktivt ud af det. Hormonerne forsvinder forhåbentligt hurtigere med medicinen, hvis det kommer dertil.

Tak fordi du håber det bedste for mig

Nåå ja ved godt de steder du nævner, men tænkte bare mere andre steder i kroppen hehe

Det kan jeg godt forstå, fik afvide af min gyno at der kunne gå op til 14 ca. før de der homoner er ude af kroppen.

Når du har en update må du meget gerne lige skrive til mig.

Anmeld

13. september 2011

Anonym trådstarter

CamillaValby skriver:

Nåå ja ved godt de steder du nævner, men tænkte bare mere andre steder i kroppen hehe

Det kan jeg godt forstå, fik afvide af min gyno at der kunne gå op til 14 ca. før de der homoner er ude af kroppen.

Når du har en update må du meget gerne lige skrive til mig.

Det vil jeg gøre Tak for din interesse.

Anmeld

13. september 2011

CamillaValby

Anonym skriver:

Det vil jeg gøre Tak for din interesse.

Det skal du skam ikke sige tak for. Jeg ved hvad du går igennem

Anmeld

14. september 2011

Anonym trådstarter

CamillaValby skriver:

Det skal du skam ikke sige tak for. Jeg ved hvad du går igennem

Lille up-date:

Jeg blev ringet op fra sygehuset efter endnu en hcg- test i morges. Der er ikke den store forandring - tallet var steget lidt. Men som hende, der ringede mig op sagde; med en 10% fejlmargen beregning - så har tallet ligget ret stabilt den sidste uges tid.

Derfor skal jeg derind igen på fredag. Her vil jeg så få taget endnu en hcg-prøve og blive scannet - hvorefter jeg eftersigende vil få den endelige besked om, hvorvidt jeg skal blive ved at gå til kontrol med henblik på om hcg-tallet daler af sig selv - eller om jeg skal medicineres - eller (hvis de mod forventning pludselig skulle kunne se noget i livmoderen) skal have et "prøve-skrab" - som hun kaldte det.

Så ja - summa sumarum - endnu nogle døgn i uvishedens klamme favn.

Anmeld

14. september 2011

CamillaValby

Anonym skriver:

Lille up-date:

Jeg blev ringet op fra sygehuset efter endnu en hcg- test i morges. Der er ikke den store forandring - tallet var steget lidt. Men som hende, der ringede mig op sagde; med en 10% fejlmargen beregning - så har tallet ligget ret stabilt den sidste uges tid.

Derfor skal jeg derind igen på fredag. Her vil jeg så få taget endnu en hcg-prøve og blive scannet - hvorefter jeg eftersigende vil få den endelige besked om, hvorvidt jeg skal blive ved at gå til kontrol med henblik på om hcg-tallet daler af sig selv - eller om jeg skal medicineres - eller (hvis de mod forventning pludselig skulle kunne se noget i livmoderen) skal have et "prøve-skrab" - som hun kaldte det.

Så ja - summa sumarum - endnu nogle døgn i uvishedens klamme favn.

øv det var ikke lige den update jeg havde håbet på

for at de næste dage går super hurtigt og at de giver dig visheden fredag så du ikke skal gå i weekenden også

Anmeld

14. september 2011

Anonym trådstarter

CamillaValby skriver:

øv det var ikke lige den update jeg havde håbet på

for at de næste dage går super hurtigt og at de giver dig visheden fredag så du ikke skal gå i weekenden også

Ja, det håber jeg også.

Det er ikke så rart at få sat en deadline for en behandlingsplan i sigte  - og så få den udsat igen.

Anmeld

16. september 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja, det håber jeg også.

Det er ikke så rart at få sat en deadline for en behandlingsplan i sigte  - og så få den udsat igen.

Up-date

Scanningen så fin ud og jeg blev sendt hjem med beskeden om, at det mest sandsynlige var SA med forsinket hcg fald - og at min egen læge skulle tage hcg prøver den næste uges tid. Derpå ville de på hospitalet kigge på det om en uges tid, hvor det sandsynligvis ville være faldet. Dagens hcg-prøve var ikke kommet ind endnu, så jeg kørte hejm i strålende humør - men blev ringet op fra hospitalet efter ca en times tid.

Hcg er steget i steget for at falde. Så nu skal jeg på hospitalet og have medicinen/cellegiften Methotrexat i morgen.

Håber ikke der er for mange bivirkninger - det er vist noget stærkt stads. Så jeg bliver vist ikke afklaret om det er GUL, jeg har. Men noget tyder på det.

God weekend

Anmeld

17. september 2011

Anonym trådstarter

Up-date

Fik celle-giften i eftermiddags, er hjemme nu - har det fint indtil videre. Det er ikke blevet afklaret hvor graviditetsproduktet sidder - men forhåbentlig forsvinder det nu.

Skal til hcg-tjek et par gange i næste uge - og så skulle tallet gerne blive så lavt, at de ikke behøver at give mig mere gift. Får svar på, om jeg er afsluttet næste uge igen.

Grundet behandlingen må jeg ikke: Drikke alkohol, få gyno. unersøgelser eller have samleje - før de sikrer sig, at giften har opløst det hcg-fremkaldende og vigitgst så må jeg ikke blive gravid igen før efter, der er gået 3 måneder .

Men dejligt at der sker noget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.