Alternativer til rugbrød??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2011

SaNiNa

tanja. skriver:

i dagplejen spiser hun heller intet til middag i dag har hun spist en gulerstang, andet ville hun ikke have

syntes du skal høre din dp om hun ikke kan give et andet alternativ til jeres barn når hun først er blevet tilbudt rugbrød, det skal ikke tilbyde som det første. Syntes ikke selv du skal søger for at have det med til hende i betaler jo for mad i dp.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2011

Koen.

Sanne og Nicklas skriver:

syntes du skal høre din dp om hun ikke kan give et andet alternativ til jeres barn når hun først er blevet tilbudt rugbrød, det skal ikke tilbyde som det første. Syntes ikke selv du skal søger for at have det med til hende i betaler jo for mad i dp.

jeg må prøve at tage en snak med hende, for det ville være lidt bøvlet at skulle sende madpakke med jo nærmest

Anmeld

12. september 2011

L.J.L

tanja. skriver:

ved heller ikke om jeg skal tage hensyn, tænkte bare lige om der kunne blive noget

Vil gerne have opskriften, det er med at prøve noget forskelligt til hende

Du laver dejen om aftenen inden du går i seng, den tager kun 10 min at lave

• 10gr gær
  • 1 tsk salt
  • 1 tsk sukker
  • ½ liter vand
  • 1 håndfuld græskarkerner
  • 1 håndfuld solsikkekerner
  • 1 håndfuld hørfrø
  • 1 håndfuld havregryn
  • 400 gr fuldkorns speltmel

Gæren røres op med salt og sukker, herefter røres vandet i. Til sidst tilsættes kerner og mel og der røres rundt. Dejen skal være klistret. dæk skålen med film og put i køleskab natten over.

Morgenen efter klatter du dejen op i bollestr på en bageplade, med en ske. bag dem i ca 20 minutter ved 200 grader.

De smager godt, er sunde og bløde for de helt små.

Anmeld

12. september 2011

hekran

tanja. skriver:

Lærke er 17 mdr og er igen igen igen i en fase hvor hun nægter rugbrød (har været 8-10 dage nu) det er både i dagplejen og hjemme Vi har prøvet alverdens rugbrød men det hjalp heller ikke..

Så har i nogle ideer til hvad vi kan give hende i stedet? Det skal være noget jeg os kan sende med i dp som er nemt

Hun kan ikke lide øllebrød og pt hitter havregrød heller ikke!

Hun sover bare ret skidt til middag når hun kan lige har hapset måske en bid rugbrød og så en gulerods stang etc..

I netto kan du få sådan noget Pågen-brød. Kvadratisk og meget luftigt. Smager vildt godt! 

Jeg har samme problem som dig, så vi har altid forskellige slags brød herhjemme. Knækbrød og grove pitabrød er også et hit!

Anmeld

12. september 2011

SaNiNa

tanja. skriver:

jeg må prøve at tage en snak med hende, for det ville være lidt bøvlet at skulle sende madpakke med jo nærmest

Ja og det er jo nok kun en periode hun ville vil have rugbrød. Det kan jo være det fordi hun bliver tilbudt det samme pålæg hverdag.

Jeg gider da ikke spise det samme på min rugbrødsmad hele året rund og nogle gang har jeg da også lyst til noget andet, og sådan tror jeg altså også børn har det.

Anmeld

12. september 2011

2babygirls

twinboys skriver:

Får de aldrig varmt eller lunt mad i dagplejen???

Er er min hjemmeside og også lige en side hvor man kan se hvad vi spiser i dagplejen måske det kunne hjælpe både puslingen, mor og dagplejer lidt...Siden er dog under opbygning endnu...

http://www.dagplejen-naturboern.dk/22100000 

Majbritt

Mums, det ser lækkert ud. Det kunne jeg godt få gode ideer til min mus.
Mange tak for linket.

Anmeld

12. september 2011

twinboys

Tina&Martin skriver:

Mums, det ser lækkert ud. Det kunne jeg godt få gode ideer til min mus.
Mange tak for linket.

værsgo´

Anmeld

12. september 2011

2721

I de perioder laver jeg grahamsboller med gulerod og solsikkekerne, de kan også formes som små flade minifluet

Anmeld

12. september 2011

Koen.

Tak for alle jeres svar piger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.