Mistet lysten til mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.730 visninger
11 svar
0 synes godt om
11. september 2011

Anonym trådstarter

Er det normalt, fordi jeg er gravid, at jeg har mistet lysten til at spise??
Jeg er sulten, men der er overhovedet ikke noget mad der siger mig noget.. Jeg er nødt til at tvinge mad i mig, for at få noget i løbet af dagen. Er det normalt, fordi jeg er gravid, eller er jeg bare inde i en dum periode??

(Jeg er kun 34 dage henne)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2011

maria87

ja det er meget normalt... 

jeg kunne slet ikke spise noget mad de første 3 måneder. min kæreste var ved at være desperat, han var bange for der vil ske baby noget pga manglende mad osv.. men ar en sund og rask og smuk dreng på snart 5 år nu.. 

det eneste jeg spiste i de tre måneder var sodavandsIS - og selvfølgelig tvang jeg lidt aftensmad i mig, for vidste jo selv at det var vigtigt... 

Anmeld

11. september 2011

Anonym trådstarter

maria87 skriver:

ja det er meget normalt... 

jeg kunne slet ikke spise noget mad de første 3 måneder. min kæreste var ved at være desperat, han var bange for der vil ske baby noget pga manglende mad osv.. men ar en sund og rask og smuk dreng på snart 5 år nu.. 

det eneste jeg spiste i de tre måneder var sodavandsIS - og selvfølgelig tvang jeg lidt aftensmad i mig, for vidste jo selv at det var vigtigt... 

Orh, tusinde tak for dit svar!! Er glad for at vide, at barnet ikke tager skade Jeg spiser en masse nødder.... Det er lige det eneste jeg har "lyst" til. Rugbrødsmadder, morgenmadsprodukter - nej, tak. Og aftensmad... Puha, aij, det er endnu værrer!!

Tre måneder er lang tid. Havde du kvalme? Jeg mener, det er ikke pga. kvalme, at jeg ikke har lyst til at spise nemlig. Jeg har slet ikke kvalme.

Well, TAK for dit svar! Det beroligerer mig rigtig meget!!!

Anmeld

11. september 2011

Vivian87

Jeg har haft den værste madlede gennem hele graviditeten :/ er 24+0 idag og ved mig er det desværre ikke blevet bedre, men tror nok at det normalt går lidt i sig selv igen! Hvis jeg en sjælden gang har lyst til mad så spiser jeg det næsten lige meget hvad det er, selvom det desværre oftest er usunde ting jeg får lyst til, og ellers så siger jeg til mig selv at jeg spiser for lillepigens skyld, det gør det nemmere at se en mening med at spise!

Anmeld

11. september 2011

Anonym trådstarter

Vivian87 skriver:

Jeg har haft den værste madlede gennem hele graviditeten :/ er 24+0 idag og ved mig er det desværre ikke blevet bedre, men tror nok at det normalt går lidt i sig selv igen! Hvis jeg en sjælden gang har lyst til mad så spiser jeg det næsten lige meget hvad det er, selvom det desværre oftest er usunde ting jeg får lyst til, og ellers så siger jeg til mig selv at jeg spiser for lillepigens skyld, det gør det nemmere at se en mening med at spise!

Ja, jeg spiser også KUN fordi der er en lille spirre i maven.. Det er det eneste der driver mig..

Det er skørt, for jeg er sulten, kan jeg mærke, men der er bare intet jeg har lyst til!! Virkelig glad for at høre, at det er helt normalt, selvom det er mystisk og en smule ubehageligt.

Anmeld

11. september 2011

maria87

Anonym skriver:

Orh, tusinde tak for dit svar!! Er glad for at vide, at barnet ikke tager skade Jeg spiser en masse nødder.... Det er lige det eneste jeg har "lyst" til. Rugbrødsmadder, morgenmadsprodukter - nej, tak. Og aftensmad... Puha, aij, det er endnu værrer!!

Tre måneder er lang tid. Havde du kvalme? Jeg mener, det er ikke pga. kvalme, at jeg ikke har lyst til at spise nemlig. Jeg har slet ikke kvalme.

Well, TAK for dit svar! Det beroligerer mig rigtig meget!!!

nej det var ikke pga kvalme, det havde jeg om morgenen - rigtig meget.. men der var bare noget over mad i det hele taget jeg ikke kunne magte.. 

lidt svært at forklare, men jeg kunne ikke spise.. 

Anmeld

11. september 2011

Fru Aagaard

Sådan havde jeg det i ca. 10 uger.. Det eneste der hjalp på mig var øreakupunktur

Der er måske ikke så meget andet end at spise små måltider og mange af dem i løbet af dagen.

Men, det er helt helt normalt, selvom det er SÅ træls med slem madlede... God bedring, og tillykke med maven

Anmeld

11. september 2011

FogL

Ja jeg kender det! Det er forfærdeligt, synes jeg. Og pinligt, når man er ude.. 

Jeg er desværre først lige kommet over det, men det er jo heldigvis forskelligt. 

Anmeld

11. september 2011

Anonym trådstarter

Fru Aagaard skriver:

Sådan havde jeg det i ca. 10 uger.. Det eneste der hjalp på mig var øreakupunktur

Der er måske ikke så meget andet end at spise små måltider og mange af dem i løbet af dagen.

Men, det er helt helt normalt, selvom det er SÅ træls med slem madlede... God bedring, og tillykke med maven

Øreakupunktur - det lyder spændende. Nu må jeg se hvor længe det varer og om det er nødvendigt. Tak for tippet!

Det er ret træls. Og jeg dyrker meget motion, så det er lidt en farlig blanding..

Taaak! Det er så nyt og spændende det hele - smerterne, mavelede og "what ever" er bestemt værd at tage med <3 

Anmeld

11. september 2011

Anonym trådstarter

ciepige skriver:

Ja jeg kender det! Det er forfærdeligt, synes jeg. Og pinligt, når man er ude.. 

Jeg er desværre først lige kommet over det, men det er jo heldigvis forskelligt. 

Jeg har vist haft det lige siden ægget blev befrugtet... Og jeg var for 3 uger siden hjemme hos mine forældre hele weekenden.... -og jeg kunne bare ikke spise. Min mor blev vildt bekymret og lavede lækre madder til mig.. På det tidspunkt vidste jeg bare ikke jeg var gravid, så jeg kunne jo ikke sige, at det var normalt... :-S Det var heller ikke sjovt nej. Det vil nok stadig være pinligt som du siger, når man er ude, for folk tænker helt sikkert: "tænk dog på barnet!".. Men når det kan forklares, vil jeg synes det er nemmere at begå sig. -også så folk ikke bliver bekymret

-og tak for dit svar!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.