Hvad synes I om...? (fb)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

740 visninger
10 svar
0 synes godt om
18. januar 2009

linemus

Hvordan har I det med, at andre lægger billeder på facebook, hvor I selv er på?

Jeg har det selv lidt træls med det og har også på et tidspunkt bedt en veninde slette et billede, hvilket der ikke var den store forståelse for. Men det er jo umuligt at følge med i. Kender fx en, der er ved at uploade hele sit liv på fb ligenu (sådan virker det i hvert fald), og der er da rimeligt mange mindre flaterende fotos imellem bl.a. fra fester - heldigvis ikke af mig (tror jeg - er ikke færdig med at kigge).

Er det ikke noget underligt noget, at offentliggøre private billeder fra private begivenheder? Skal man så til at sige nej tak til at blive fotograferet?

- Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2009

Astrid P

Jeg har også en enkelt gang sagt til en veninde at hun skulle fjerne et billede, og at det KUN kunne gå for langsomt... Altså, du kan jo un-tagge hvis du bliver tagget, men nej, jeg synes heller ikke det er okay at folk lægger billeder ind hvor man er på... Og især ikke hvis man ser noller ud på billedet! Hvis man nu ser pisselækker ud er det måske en anden sag...

Anmeld

18. januar 2009

linemus

Astrid P skriver:

Jeg har også en enkelt gang sagt til en veninde at hun skulle fjerne et billede, og at det KUN kunne gå for langsomt... Altså, du kan jo un-tagge hvis du bliver tagget, men nej, jeg synes heller ikke det er okay at folk lægger billeder ind hvor man er på... Og især ikke hvis man ser noller ud på billedet! Hvis man nu ser pisselækker ud er det måske en anden sag...

Hi hi - ja, så lige et billede af mig selv med lækkert hår. DET er okay

Og så var der nogle billeder fra en julefrokost for ca. 10 år siden, der blev holdt i vores gamle lejlighed. Jeg var ikke selv med, men kunne så gense stuen - fuck, jeg havde dårlig smag dengang

Er ikke blevet tagget endnu... mon det kommer?

Anmeld

18. januar 2009

Mikkelmusen

Jeg har endnu ikke oplevet at nogen lagde billeder af mig som var uacceptable og uanstændige, og jeg håber vitterlig for dem der har tænkt sig at gøre sådan noget, lige gider spørge mig først om det er ok. Jeg mener, det er vel det mindste man kan forlange?!

jeg ville også bede folk om at slette mig fra billedet eller helt tage det af. Jeg er ligeglad med at blive tagget, for hvis billedet er så slemt at jeg ikke kan acceptere det ligger offenligt, så skal JEG slet ikke være på billedet når det bliver uploadet.

Anmeld

18. januar 2009

Helle30

For bare et år siden havde jeg svaret, at det skulle man ikke gøre uden at sp. om det var ok først.
Jeg tror ikke, jeg har venner på fb, der kunne finde på at lægge uflatterende billeder af nogen ud, men hvis det skete (med mig i portrættet) så ville jeg jo være nødt til at reagere. Der kan jo også være noget med, at vennen synes, billedet er et harmløst stemningsindslag fra en aften i kortklubben, men at jeg bliver edderdirrende, fordi jeg er fotograferet med lukkede øjne.
Jeg synes også, der er sket et skred i dét der med overhovedet at blive fotograferet. Alle render rundt med en kameramobil, og især de yngre generationer knipser løs på en måde, som jeg indimellem synes virker for påtrængende og hæmningsløs. Det er én af årsagerne til, at vi på min skole har en mobil-politik der hedder: Slukket og i tasken - eller dine forældre må hente dyret på kontoret. Der er simpelthen mulighed for så meget grov mobning og chikane, når man i princippet ikke kan vide sig sikker på, hvornår man bliver fotograferet/filmet. - Nå, det var et sidespring.

Men diskussionen er jo både relevant og ret svær, synes jeg. Hér på Baby ligger der f.eks. billeder fra festen hos mig, hvor flere af Julismødrene er portrætterede med hovedet i en balje vand eller i skidestilling over en flaske (så vidt jeg husker). Jeg tror også, der ligger nogle dagen derpå billeder, hvor nogle måske ville mene, de blev fotograferet, før de fik makeup på. Personligt har jeg intet imod, at de billeder ligger hér på baby - med eller uden kode, men det er måske ikke alle billederne, jeg synes burde ligge på fb. IG er ok, for det er en lukket gruppe. Det er baby ikke som sådan, og alligevel synes jeg, det er anderledes ok... Ihh, det er s'gu svært at forklare. Håber det var til at fatte.

- Helle

Anmeld

18. januar 2009

ivfmarie

Jeg står sgu da derinde med una-brow og zebra-skørt . Mon jeg er vild med det?

Det værste er jo det med at blive tagged, så bliver alle lige gjort opmærksom på et der er nye billeder.

Marie - egentlig anti-fb, men når nu alle jeg kender er derinde......

Anmeld

19. januar 2009

Nadi

Jeg synes det er okay, hvis ikke det er nogle komprimerende billeder, og dem der er på billedet skal til enhver tid have lov til at sige de gerne vil have det fjernet eller at man ihvertfald ikke skal tagge det. Det bliver jo mindre synligt hvis ikke man er "tagget". Det ved jeg ihvertfald en af mine veninder gjorde, vi var til en pige aften hvor der blev taget billeder og hun lod bare være med at tagge os så det er kun hvis man desideret er inde på hendes profil at man kan se de billeder.

Jeg prøver selv at begrænse de billeder jeg har på FB, for det der med at uploade hele sit liv det er jeg ikke helt med på. Synes det er fint at man kan holde sig opdateret men der er altså også en grænse.

Anmeld

19. januar 2009

Anja

Hvad er tagged ?? Måske et dumt spørgsmål fra en der har haft en profil men nu har deaktiveret den og ikke kan få den aktiveret igen - for det virker bare ikke ...

Men ellers bryder jeg mig ikke om at folk lægger billeder af mig på nettet. Jeg vil gerne godkende det først i al fald.

Anmeld

19. januar 2009

linemus

Man kan "tagge" dem der er på et foto, så deres navne (incl. link til deres side) kommer til at stå under billedet, og så bliver alle ens venner informeret om, at man er blevet "tagget", så de lige kan klikke ind og se det.

Er det svar nok? Det er lidt svært at forklare.

Anmeld

19. januar 2009

Marco2

Ja, jeg er jo ikke selv på Facebook, og jeg vil simpelthen kke ha' at folk ligger billeder ud af mig. Forleden kom der en ny kollega ind, og sagde at hun havde set mig og Emily på FB. Jeg blev sur. Vi havde været til et firmaaranngement med Thomas firma og der havde julemanden været. Emily blev pissebange og græd og græd. Og det havde en dame så åbenbart fotograferet og lagt ud på fb.

Det er IKKE i orden at man lægger billeder ud at andre end sig selv med mindre man har fået lov.

AG - totalt-anti-fjæser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.