Hvordan gør i det egentlig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.085 visninger
27 svar
0 synes godt om
10. september 2011

Anonym trådstarter

Hej Kagedamer! 

Nu har jeg bagt en 4-5 kager efterhånden, og det eneste problem jeg altid står med er, at selvom jeg synes jeg putter masser af frugtmousse og chokolade mousse i kagen, når den blvier fyldt, så er det meget minimeret når kagen bliver skåret, og man kan dårligt se det/smage det!

Har set nogle af jeres kager herinde med når de er skåret, og der ligger  da et fint lag mousse på en 2-3 cm, så man rigtig kan se det, og smage det.

Men mit fylder ikke mere end 1/2 - 1 cm. Selvom jeg putter masser i, hvad gør jeg galt, hvad er tricket? prøver lige at sætte et billede ind af min seneste kage, så i kan se hvad jeg mener Det er mest frugtmoussen der driller mig. (Det hvide er fondant samt psc)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2011

birgit1984

Hej!

Ja, det kan jeg godt se der ligger da ikke meget

Hvor meget putter du på da? Jeg putter et ordentlig lag på, nok ca 2-3 cm...

Anmeld

10. september 2011

Anonym trådstarter

birgit1984 skriver:

Hej!

Ja, det kan jeg godt se der ligger da ikke meget

Hvor meget putter du på da? Jeg putter et ordentlig lag på, nok ca 2-3 cm...

jeg synes virkelig også jeg putter masser på, og når jeg lægger en kagebund på, så synes jeg også det bliver der. Noget løber selvfølgelig ud, men det er som om kagebundene suger det op? lægger du "smørcreme/frosting" på hver kagebund inden du lægger mousserne på?

Anmeld

10. september 2011

Kay

jeg plejer at bruge 3 lag kage og 2 lag muss

altså såfan her:

kagebund

muss (af en eller anden slags)

kagebund

muss

kagebund

smurt op med smørcrem...

så er kagen tyndere og mussen fordelt imellem og giver mere smag

du kan evt pensle et tyndt lag chokolade på lagene inden mussend kommer på hvis du ik vil ha bundene suger det er nu ellers det jeg sys gør det ekstra godt

bruger du husblast i dine musser???

Anmeld

10. september 2011

Anonym trådstarter

Kay skriver:

jeg plejer at bruge 3 lag kage og 2 lag muss

altså såfan her:

kagebund

muss (af en eller anden slags)

kagebund

muss

kagebund

smurt op med smørcrem...

så er kagen tyndere og mussen fordelt imellem og giver mere smag

du kan evt pensle et tyndt lag chokolade på lagene inden mussend kommer på hvis du ik vil ha bundene suger det er nu ellers det jeg sys gør det ekstra godt

bruger du husblast i dine musser???

JEg plejer også at lægge bund, frugtmousse, bund, chokolademousse, og en bund.

jeg bruger husblas i min frugtmousse, tror du det har nogen effekt.

Selvom moussen svinder væk, så synes jeg ikke at det smagen sidder i bundene

Anmeld

10. september 2011

Kay

Anonym skriver:

oki jeg har også husblast i...

hvordan laver du dine musser altså hvordan gør du med bærmuss og choko muss??

sys det lydder underligt for det lydder som om du gør som jeg gør... og jeg får altid ros for at der er meget smag i....

Anmeld

10. september 2011

Anonym trådstarter

Kay skriver:

sys det lydder underligt for det lydder som om du gør som jeg gør... og jeg får altid ros for at der er meget smag i....

bærmousse: jeg koger bærene med lidt sukker, når det er varmt, og bærerne er til at mose så tager jeg det af kogepladen, og blender bærerne med en blender, så og tilsætter husblas som har været opblødt i vand først.

når det er kølet ned til stuetemperatur, tilsætter jeg 2 dl a38, og derefter flødeskum som er pisket helt stift. så står det på køl en dag så det bliver "stift" og så lægger jeg det i kagen?

Hvordan gør du? 

Anmeld

10. september 2011

Hvis jeg laver en almindelig rund str. så bruger jeg en 1/4 fløde til hvert lag! Og så er der lidt i overskud!  Jeg synes også der skal være et godt lag mousse i.. Helst det dobbelte i forhold til bunden!

Stine og Lisa.

Anmeld

10. september 2011

Kay

Anonym skriver:

Anmeld

10. september 2011

Kay

Anonym skriver:

bærmousse: jeg koger bærene med lidt sukker, når det er varmt, og bærerne er til at mose så tager jeg det af kogepladen, og blender bærerne med en blender, så og tilsætter husblas som har været opblødt i vand først.

når det er kølet ned til stuetemperatur, tilsætter jeg 2 dl a38, og derefter flødeskum som er pisket helt stift. så står det på køl en dag så det bliver "stift" og så lægger jeg det i kagen?

Hvordan gør du? 

koger også bærene... med sukker og vanilje stang... blender dem ikke... men blander husblast i og lader det stå på køl til dagen efter (eller om aftenen hvis jeg laver den om morgnen)... så pisker jeg flødeskum og blander ½ delen af flødeskummet i... hvor jeg bare rør det i til det er en jævn masse... og derefter vender jeg den anden ½-del i så det er luftigt...

med chokomuss bruger jeg 200 g. chokolade og 1/4 l. fløde der bliver varmet under omrøring til chokoladen er smeltet... kommer på køl til dagen efter (eller om aftenen hvis jeg laver den om morgnen).. og så pisker jeg den luftig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.