Hvordan mærkes liv i maven første gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2011

LilleMie

rogerrasch skriver:

jeg mærkede liv for første gang igår og det føltes som du ved når ens muskel hopper eller hvordan man skal kalde det 

Lidt lige som en krampe uden smerte?

Men tak for svar, det er nok svært at sammenligne sådan noget. Men vil bare så gerne have lidt vished omkring, hvad jeg mærker. Plus jeg nok er lidt utålmodig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2011

LilleMie

Babymor2010 skriver:

Første gang jeg mærkede liv var jeg 17+4, men jeg mærkede det ikke som de berømte bobler. Det var direkte spark fra Isabella, den røver

Jeg fik først boblerne senere i graviditeten, hvor det gik op for mig hvad det var "nååårh, det er det de mener med bobler"

Men, jeg ved faktisk ikke om jeg evt. har haft boblerne tidligere, for jeg havde en del rumlen i maven på et tidspunkt - måske omkring der, hvor jeg var i tvivl om det var liv jeg kunne mærke

Nej jeg har også fået at vide, at senere vil jeg måske kunne genkende andre ting, jeg nok har afskrevet som maverumlen, som i stedet har været den lille.

Sidder lige nu med spænding og venter på, jeg mærker noget igen, så jeg kan sammenligne med jer andre, hihi

Anmeld

9. september 2011

LilleMie

Nitz - Med en lille Akrobat i hulen :) skriver:

Jeg mærkede liv første gang for ca. 1½ uge siden.. til at starte med var det som støre bobler.. men nu er de blevet tydligere.. og den med at det føles som fiskehaler der slår syns jeg faktis passer rigtig godt.. De første par dage var det kun et par gange jeg mærkede ham, lige inden jeg sku sove.. Men de sidste par dage, har det været flere gange om dagen Og kraftigere og kraftigere.. nogle gange hopper maven helt..
(jeg er uge 21+3) jeg tror jeg mærkede små bobler fra uge 19 eller sådan noget..
Men min moderkage ligger også på ydersiden, ud mod maveskindet.. Det sagde min Jordemoder kunne være grunden til jeg ikke mærkede ham før..

Ved mig er det også mest, når jeg ligger i sengen om aftenen og slapper af jeg mærker det og i dag har det også været i løbet af dagen.

Men bare det, at det bliver ved, giver mig troen/håbet på at det faktisk er den der rumsterer rundt derinde. For sådan har jeg ikke har den følelse i min mave før, men jeg bliver nok klogere med tiden

Anmeld

9. september 2011

LilleMie

Oktoberbaby11 skriver:

Jeg mærkede liv første gang i uge 16+ og der mærkede jeg små smølfespark midt neders på maven, var hvert fald ikke i tvivl, da jeg aldrig havde oplevet min krop gøre sådan

Smølfespark, ja sådan kan måske også beskrive følelsen . Det mere sådan jeg har det, mit er bare foroven i maven/livmoderen (sådan omkring navlehøjde) eller i siderne.

Det er nemlig også det med, at jeg ikke har haft det sådan før, der gør jeg tror, det kan være den jeg mærker!

Anmeld

9. september 2011

LilleMie

foto på lærred skriver:

omkring uge 20 ved begge graviditeter

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

collager og invitationer

Tak for svar. Hvordan føltes det? Var det de berømte bobler eller var det små spark?

Anmeld

9. september 2011

LilleMie

-Sigrid- skriver:

Jeg mærkede liv meget tidligt, men det er ikke som du beskriver det? 

Men jeg tror snildt det kan være betten der sparker, for jeg havde slet ikke regnet med at de "rigtige" spark ville følte som en muskel der gav sig, eller hvordan man nu beskriver det

Næ tror efterhånden det kan mærkes på mange måder .

Men jeg begynder så småt at tro på, at det er den, jeg kan mærke. For nu er det 3. dag og det er bare en hel ny følelse. Men jeg bliver nok mere klog på det, når jeg rigtig har kunne mærke efter gennem længere tid og de måske bliver kraftigere eller ændrer sig.

Anmeld

9. september 2011

-Sigrid-

LilleMie skriver:

Næ tror efterhånden det kan mærkes på mange måder .

Men jeg begynder så småt at tro på, at det er den, jeg kan mærke. For nu er det 3. dag og det er bare en hel ny følelse. Men jeg bliver nok mere klog på det, når jeg rigtig har kunne mærke efter gennem længere tid og de måske bliver kraftigere eller ændrer sig.

Tja, tror det er de færreste der kan sige "babyen sparker!" første gang de mærker det, tror bare man tror det er ens krop der var noget galt med.. Personligt troede jeg jeg var begyndt at prutte den forkerte vej 

Anmeld

9. september 2011

LilleMie

-Sigrid- skriver:

Tja, tror det er de færreste der kan sige "babyen sparker!" første gang de mærker det, tror bare man tror det er ens krop der var noget galt med.. Personligt troede jeg jeg var begyndt at prutte den forkerte vej 

Hahaha sikke en sjov beskrivelse og sikke en mærkelig følelse !

Ja man vil så gerne mærke den, men når der så endelig sker noget, så tør man ikke rigtig tro på det!

Anmeld

9. september 2011

-Sigrid-

LilleMie skriver:

Hahaha sikke en sjov beskrivelse og sikke en mærkelig følelse !

Ja man vil så gerne mærke den, men når der så endelig sker noget, så tør man ikke rigtig tro på det!

Haha du er også den første der får det af vide

Nej det er rigtigt

Anmeld

9. september 2011

Koen.

Jeg mærkede liv 20+ ved den første og syntes ærligt dt føltes som at have luft i maven første gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.