Hvordan mærkes liv i maven første gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.632 visninger
24 svar
0 synes godt om
9. september 2011

LilleMie

Jeg har siden onsdag aften haft det, som om jeg bliver nibbet/kradset indvendigt, sådan nogle små jag (i højre side første aften og mere i venstre i går - og lige nu midt for). De kommer og går, nogle gange med timer/halve dage i mellem, andre gange flere gange inden for et minut.

Jeg har haft ret oprørt mave og mange ligamentssmerter på det sidste, så jeg er meget i tvivl om det bare er mine tarme og mit underliv, der bare laver numre med mig .

Men jeg har bare en fornemmelse af, det måske kan være den lille, da det en ny følelse og føles anderledes end jeg før har haft det . Men mange beskriver de første livstegn som bobler eller sommerfugle og sådan føles det slet ikke.

Jeg var 16+6 første gang, jeg mærkede det og er førstegangsfødende.

Hvordan var det, da du mærkede liv første gang? Og hvor ofte mærkede du noget til den i starten?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2011

Mira0911

I min første graviditet da jeg mærkede liv, mærkede jeg det som bobler og fiskehaler som lige slog et blidt smæk indefra... 

Og samme måde her anden gang også...  Det var meget forskelligt hvornår jeg mærkede liv... 

Med din beskrivelse af kradset/nibbet har jeg aldrig selv oplevet, måske det er den måde du mærker liv på... 

Anmeld

9. september 2011

foto på lærred

LilleMie skriver:

Jeg har siden onsdag aften haft det, som om jeg bliver nibbet/kradset indvendigt, sådan nogle små jag (i højre side første aften og mere i venstre i går - og lige nu midt for). De kommer og går, nogle gange med timer/halve dage i mellem, andre gange flere gange inden for et minut.

Jeg har haft ret oprørt mave og mange ligamentssmerter på det sidste, så jeg er meget i tvivl om det bare er mine tarme og mit underliv, der bare laver numre med mig .

Men jeg har bare en fornemmelse af, det måske kan være den lille, da det en ny følelse og føles anderledes end jeg før har haft det . Men mange beskriver de første livstegn som bobler eller sommerfugle og sådan føles det slet ikke.

Hvordan var det, da du mærkede liv første gang? Og hvor ofte mærkede du noget til den i starten?

omkring uge 20 ved begge graviditeter

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

collager og invitationer

Anmeld

9. september 2011

rogerrasch

LilleMie skriver:

jeg mærkede liv for første gang igår og det føltes som du ved når ens muskel hopper eller hvordan man skal kalde det 

Anmeld

9. september 2011

Clisolka

Første gang jeg mærkede liv var jeg 17+4, men jeg mærkede det ikke som de berømte bobler. Det var direkte spark fra Isabella, den røver

Jeg fik først boblerne senere i graviditeten, hvor det gik op for mig hvad det var "nååårh, det er det de mener med bobler"

Men, jeg ved faktisk ikke om jeg evt. har haft boblerne tidligere, for jeg havde en del rumlen i maven på et tidspunkt - måske omkring der, hvor jeg var i tvivl om det var liv jeg kunne mærke

Anmeld

9. september 2011

Clisolka

rogerrasch skriver:

jeg mærkede liv for første gang igår og det føltes som du ved når ens muskel hopper eller hvordan man skal kalde det 

Ja, sådan vil jeg også beskrive det

Anmeld

9. september 2011

Nitz - <3 David

Jeg mærkede liv første gang for ca. 1½ uge siden.. til at starte med var det som støre bobler.. men nu er de blevet tydligere.. og den med at det føles som fiskehaler der slår syns jeg faktis passer rigtig godt.. De første par dage var det kun et par gange jeg mærkede ham, lige inden jeg sku sove.. Men de sidste par dage, har det været flere gange om dagen Og kraftigere og kraftigere.. nogle gange hopper maven helt..
(jeg er uge 21+3) jeg tror jeg mærkede små bobler fra uge 19 eller sådan noget..
Men min moderkage ligger også på ydersiden, ud mod maveskindet.. Det sagde min Jordemoder kunne være grunden til jeg ikke mærkede ham før..

Anmeld

9. september 2011

Levi&LilysMor

Jeg mærkede liv første gang i uge 16+ og der mærkede jeg små smølfespark midt neders på maven, var hvert fald ikke i tvivl, da jeg aldrig havde oplevet min krop gøre sådan

Anmeld

9. september 2011

-Sigrid-

Jeg mærkede liv meget tidligt, men det er ikke som du beskriver det? 

Men jeg tror snildt det kan være betten der sparker, for jeg havde slet ikke regnet med at de "rigtige" spark ville følte som en muskel der gav sig, eller hvordan man nu beskriver det

Anmeld

9. september 2011

LilleMie

Mira0911 skriver:

I min første graviditet da jeg mærkede liv, mærkede jeg det som bobler og fiskehaler som lige slog et blidt smæk indefra... 

Og samme måde her anden gang også...  Det var meget forskelligt hvornår jeg mærkede liv... 

Med din beskrivelse af kradset/nibbet har jeg aldrig selv oplevet, måske det er den måde du mærker liv på... 

Tak for din beskrivelse, måske der er skæl på min fiskehale . For synes det giver nogle jag lidt en gang i mellem, ikke decideres ubehageligt, men heller ikke super behagelig.

Tror det ville føles mere behageligt, hvis jeg bare vidste med sikkerhed, det var den og ikke bare mit underliv der giver sig! Men jeg bliver nok klogere med tiden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.