3 praktikperiode på pæd.udd. - gå fra før tid.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.762 visninger
16 svar
0 synes godt om
8. september 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Om 5 uger går vi atter igang med projekt-baby.... denne gang for tredje og sidste gang!

Det forholder sig sådan, at jeg til februar skal i min sidste praktik på pædagog uddannelsen. Den slutter d. 31 maj 2012.

Jeg er blot kommet i tanke om, at HVIS vi nu går igang i næste uge (passer perfekt med min ægløsning), og jeg bliver gravid i første huk - så ville barnet jo komme til verden midt i juni måned næste år - altså 6½ uge før min praktik slutter.

Men er det ikke noget med, at man har krav om at kunne gå fra 4 uger før termin? I så fald... Hvad med de resterede 2½ uge? Tror I ikke det ville være muligt at arbejde ekstra, og få "indtjene" til at kunne gå fra 6½ uge før jeg oprindeligt skulle gå fra, såfremt jeg ikke skulle have baby.

Håber ikke det er for kludret til at forstå....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2011

AnneBJ

Jeg fatter ingenting...

Termin i juni -praktikslut i maj? Hvorfor i maj? Er det ikke et halvt år?

Jeg vil mene du kan få lov at arbejde timerne ind, og du har jo ret til 2 ugers "ferie"
Hvis du er godkendt til 2/3 / midtvejsevaluering, kan du jo strengt taget bestå selvom du sygemelder dig resten af tiden.

Måske skal du tale med seminariet? 

Anmeld

8. september 2011

Carl-Emil's mor

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Om 5 uger går vi atter igang med projekt-baby.... denne gang for tredje og sidste gang!

Det forholder sig sådan, at jeg til februar skal i min sidste praktik på pædagog uddannelsen. Den slutter d. 31 maj 2012.

Jeg er blot kommet i tanke om, at HVIS vi nu går igang i næste uge (passer perfekt med min ægløsning), og jeg bliver gravid i første huk - så ville barnet jo komme til verden midt i juni måned næste år - altså 6½ uge før min praktik slutter.

Men er det ikke noget med, at man har krav om at kunne gå fra 4 uger før termin? I så fald... Hvad med de resterede 2½ uge? Tror I ikke det ville være muligt at arbejde ekstra, og få "indtjene" til at kunne gå fra 6½ uge før jeg oprindeligt skulle gå fra, såfremt jeg ikke skulle have baby.

Hvilket semi går du lige på? Jeg vil sku gerne kun være i 3 praktik i så kort tid nemlig

Men altså sådan som det har været på mit semi så hvis du går fra så går du fra også har du ikke fuldført din praktik.

Men andre semier så ved jeg man kan lave planer så det kan lykkedes

Jeg går fra i linjefags spec. her på 5 semester men jeg får stillet en opgave jeg kan lave Jeg går dog først fra den dag jeg skal føde er planen  

Anmeld

8. september 2011

mor_sabina

Nu ved jeg ikke hvor skrappe de er i 3. praktik, men i vores 2. praktik, var der en der fødte først i juni, og hun gennemførte da samtidig med at hun gik fra lidt før?? Jeg mener man skal gennemføre 2/3 af praktikken og så bliver man bedømt ud fra det.

Anmeld

8. september 2011

CmarianN

Hej med dig!

Jeg er i min sidste praktik på pæd. udd. ligenu og skal føde til januar.

Jeg kan få 4 ugers barsel (man har ikke krav på mere som elev).

Det forholder sig sådan, at man bare skal have været i praktikken 50% af tiden og opfyldt sine mål.

Min barsel starter først officielt den 31 dec. men har alligevel sørget for at alle mine mål skal være nået inden 1 dec. (hvis jeg nu skulle blive sygemeldt - HÅBER selvfølgelig ikke)!!!!

Er der andet, skriver du bare 

Anmeld

8. september 2011

Sorry sorry sorry.... Praktikken løber selvfølgelig fra d. 1 februar til d. 31 august 2012  my bad! Ved ikke lige hvor tankerne var henne.

Jeg har fået oplyst af min studievejleder, at man SKAL bestå halvdelen af sin praktik for overhovedet at kunne bestå sin praktik.

Umiddelbart tænker jeg også at det godt kunne lade sig gøre.... Men ville lige høre om der var nogle af jer der vidste lidt mere om det end jeg.

Om ikke andet, så har vi 3 forsøg fremfor kun 2....Mooooon ikke den så er der i et af dem!?

Anmeld

8. september 2011

CmarianN skriver:

Hej med dig!

Jeg er i min sidste praktik på pæd. udd. ligenu og skal føde til januar.

Jeg kan få 4 ugers barsel (man har ikke krav på mere som elev).

Det forholder sig sådan, at man bare skal have været i praktikken 50% af tiden og opfyldt sine mål.

Min barsel starter først officielt den 31 dec. men har alligevel sørget for at alle mine mål skal være nået inden 1 dec. (hvis jeg nu skulle blive sygemeldt - HÅBER selvfølgelig ikke)!!!!

Er der andet, skriver du bare 

Mener du ikke, at du kan gå fra 4 uger før termin? For du har krav på 1 års barsel, uanset om du er under uddannelse eller ej!

Hvis vi venter til i næste måned, så passer det med at jeg vil have termin sidst i juli - altså en uges tid før min praktik slutter.... Men i og med at jeg kan gå fra 4 uger før, så tænker jeg at så kan vi vel i princippet også godt gå igang 4 uger før?

For jeg tænker at jeg vil gå helt fremt til min termin.... Det gjorde jeg også her anden gang (er netop lige startet op igen for 3 uger siden efter 14 måneders barsel).

Anmeld

8. september 2011

CmarianN

Mener du ikke, at du kan gå fra 4 uger før termin? For du har krav på 1 års barsel, uanset om du er under uddannelse eller ej!

Hvis vi venter til i næste måned, så passer det med at jeg vil have termin sidst i juli - altså en uges tid før min praktik slutter.... Men i og med at jeg kan gå fra 4 uger før, så tænker jeg at så kan vi vel i princippet også godt gå igang 4 uger før?

For jeg tænker at jeg vil gå helt fremt til min termin.... Det gjorde jeg også her anden gang (er netop lige startet op igen for 3 uger siden efter 14 måneders barsel).

Jo for søren, mener jeg kan gå fra 4 uger før 

Men har du termin 1-2 mdr. før din praktik slutter, burde du stadig kunne bestå 

Anmeld

8. september 2011

Risen

Kan slet ikke svare på dit spørgmål, men vil blot sige rigtig mange gange held og lykke med projektet. Hvor er det dejligt i har overskud til det allerede Håber meget vi kan følges ad og jeg også snart bliver gravid igen

Krydser for jer

Anmeld

8. september 2011

CmarianN skriver:

Jo for søren, mener jeg kan gå fra 4 uger før 

Men har du termin 1-2 mdr. før din praktik slutter, burde du stadig kunne bestå 

Ja det vil jeg også mene.... Tror næsten det er det vi gør!!

Tusinde tak for hjælpen girls.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.