Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Hej tøser!
Nu er jeg ret obs på min vægtøgning fordi jeg tog 30kilo på med min første og det har jeg virkelig IKKE tænkt mig at gøre igen. Dem tog jeg allesammen på de første trimestre altså inden 6mdr Og så stagnerede min vægt sig HELDIGVIS.
Nå men derfor har jeg holdt godt øje - ikke nødvendigvis passet på, for det er godt nok blevet kørt kager ind indenbords særligt kan jeg huske den konfektkage (chokolade, æg og smør) som jeg gav da jeg stoppede mit projektarbejde i fredags eller den jordbærkage som min søn og jeg lavede i mandags MU-U-UMS!
Så jeg er ikke fanatisk men passer alligevel på. Da jeg var til egen læge her d.1/9 så havde jeg taget 3 kilo på. Det var helt acceptabelt iflg min læge men jeg var lidt... 3 kilo det er lidt meget hvis man kun vil tage 10 kilo max i det hele. Nå men jeg gik så på vægten i dag med gru For har ligget syg og som sagt var der lige de to vidunderlige kager ind imellem den sidste vægtmåling og så nu...
Dommen lød på 0 kilo Jeg har simpelthent tabt mig!
Så nu er jeg i uge 14+6 og har intet taget på! Yeah mig! Og med min første havde jeg nu taget +15kilo på! Synes selv jeg er lidt sej!
hvordan ser det ud med jer andre? Har I taget lidt på endnu?
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Sejt godt for dig.. Altså jeg tabte mig 22 kg inden jeg blev gravid og var ret fanatisk med mad. Spiste aldrig fed mad eller slik. Da jeg så blev gravid og to mdr frem tog jeg 5 kg på fordi jeg åd og åd alt det jeg ik havde spist i et år. og det er jeg rigtig ked af.. Men nu her 1 1/2 mdr efter siger vægten stadig "kun" +5 kg og er 3 1/2 måned henne ca. Jeg tog 13 kg på sidst og ser vejede jeg 15 kg mere end denne gang. Mit mål var os 10 kg max denne gang men tror sgu det blir det samme som sidst. Mit BMI var ellers næsten nede på normal, men det er det så ik mere underligt jeg kun har lyst til at spise alt det jeg ik spiste før
Jaeh jeg er nu også lidt afventende til næste uge... Måske det viser sig at sygdommen lige sugede de tre kilos væske så det ser mere kontanst ud til næste vejning
Men uanset hvad - 0 eller 3 kilo så føler jeg mig sgu sej!
Ved sidste graviditet der havde jeg det heller ikke godt. De mistænkte hele tiden SSF så jeg gik til kontrol efter kontrol. Det var ikke sjovt!
Denne er helt anderledes. Jeg mærker her i 2.trimester faktisk intet til graviditeten og hvis ikke jeg kunne mærke babyen så ville jeg nok være lidt nervøs Jeg var nu også normalvægtig før graviditet og er det nu igen Det ville ikke gøre noget hvis jeg kunne holde det nogenlunde dernede af. Det er jo ikke fordi jeg ikke har noget at tage af
Jeg har godt nok også let til fals for alle de hurtige kulhydrater! kager især! Også grovboller. Det er som om de hjælper min mave med at holde sig i ro Og det spiste jeg minimalt af før Pølser er også blevet ret fast mad... Det skal så stoppe nu. Har simpelthent ikke købt nogen Men spiser udelukkende økologisk og øko pølser er bare dyre! Så det er lidt hårdt for økonomien
Men hvis du kan holde dig til 15 kg så er det da også fint!! Jeg tror lidt jeg frygter at hvis jeg først begynder at tage på at så går det bare amok - at jeg ender på plus 30 kilo nærmest uden at opdage det Det meste var i øvrigt vand...
Men satser stærkt på en graviditet uden div. kilo!
Jeg har taget 4 kg på. Det skal lige siges, at jeg venter tvillinger, og beregnet ud fra min startvægt, må jeg tage mellem 17 og 24 kg på. He he bliver godt nok stor. Jeg er lige kommet hjem fra jordemoderen, hun mente det var en fin vægtøgning indtil videre
Babylil skriver: Jeg har taget 4 kg på. Det skal lige siges, at jeg venter tvillinger, og beregnet ud fra min startvægt, må jeg tage mellem 17 og 24 kg på. He he bliver godt nok stor. Jeg er lige kommet hjem fra jordemoderen, hun mente det var en fin vægtøgning indtil videre
Ja I der venter tvillinger er lidt anderledes Men som sagt så mente min læge i sidste uge at de 3 kg var helt efter bogen og kan også se i min politikens graviditetsbog at det er normalt med 2 kilo i 1.trimester og 6kg i 2. trimester også er 3 kilo nu eller mine 0 kilo lige i dag Helt og aldeles fint
Tror det meget forskelligt hvad man tager på men kan godt forstå man ikke har løst til at tage 30 kg på.. Jeg går også efter de 10 kg som max Indtil videre har jeg tabt mig 3 kg men jeg har også kastet op fra uge 5 af og frem til nu.. De sidste 2 dage har jeg heldigvis kunne holde madden i mig og håber det stopper nu Så glæder mig til at komme lidt op i vægt igen...
MisMille skriver: Tror det meget forskelligt hvad man tager på men kan godt forstå man ikke har løst til at tage 30 kg på.. Jeg går også efter de 10 kg som max Indtil videre har jeg tabt mig 3 kg men jeg har også kastet op fra uge 5 af og frem til nu.. De sidste 2 dage har jeg heldigvis kunne holde madden i mig og håber det stopper nu Så glæder mig til at komme lidt op i vægt igen...
Jaeh nu var det så ikke kun de 30 kilo men også en begyndende SSF som drillede sidst. Men nej sjovt var det bestemt ikke.
Det virker som om du har det hårdt! Stakkel! Håber også kvalmen snart forsvinder så du kan få lidt kræfter igen
mrs X skriver: Jaeh nu var det så ikke kun de 30 kilo men også en begyndende SSF som drillede sidst. Men nej sjovt var det bestemt ikke. Det virker som om du har det hårdt! Stakkel! Håber også kvalmen snart forsvinder så du kan få lidt kræfter igen
Øv, ja SSF vil man for alt undgå..
Men det super flot du holder vægten Tror faktisk min mand har haft det være, fordi han ikke lige har kunne gøre noget for mig.. Men kan mærke at nu skal det bare blive bedre!
MisMille skriver: Øv, ja SSF vil man for alt undgå.. Men det super flot du holder vægten Tror faktisk min mand har haft det være, fordi han ikke lige har kunne gøre noget for mig.. Men kan mærke at nu skal det bare blive bedre!
Her står vægten på det samme.. Kan dog godt svinge +-2 kg, men så længe der ryger af igen
Sidst tog jeg 23 kg på, og det vil jeg ikke denne gang, da jeg stadig har de 10 kg siddende fra sidst.. Var undervægtig før....
Men spiser dog bedre denne gang, spiser ikke ligeså meget usundt... Men kan dog sagtens ryge lidt slik eller lign. ned om aftenen....
Før spiste jeg også kun 2-3 gange om dagen, nu spiser jeg min. 6 gange men meget små portioner...
Er 12+6 idag
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128