Mette??!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2011

AnneBJ

PeruBaby skriver:

Åhh Pia, hvor får du dem fra alle de der dejlige skemaer Nu er det printet og hængt op på kølere. Tak for det!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2011

piadas

PeruBaby skriver:

Åhh Pia, hvor får du dem fra alle de der dejlige skemaer Nu er det printet og hængt op på kølere. Tak for det!!

Haha!

Sjovt nok tænkte jeg også på dig, da Anne bad om dem, for du plejer jo at sluge sådan noget råt! Især når der ikke er så meget hjælp at hente helt derovre i Peru!

Anmeld

6. september 2011

piadas

AnneBJ skriver:

Jeg skal også kun i skole fra feb. til og med juni... Så måske er det det værd, i forhold til en garanteret praktikplads her i byen... 

Man kan ikke være sikker på noget - jeg må gerne søge en plads i Kolding, selvom fjernstudiet foregår i Roskilde. Men Kolding må nægte mig plads, eller i hvert fald, så har deres egne studerende førsteret, så jeg kan ske der ikke er mere tilbage, eller kun dem med dårligt ry når jeg har valg-ret... Roskilde kan til gengæld garantere mig en praktikplads... 

Hm, kan godt mærke jeg skal tygge lidt mere på det, jeg er jo også en anden end sidst jeg var på Kolding sem.. Måske er mit fokus også flyttet lidt, så jeg bare kan koncentrere mig om mit eget, og være ligeglad med de der "typer" man ikke gider være i klasse med... 

Jeg holdte mig nok for mig selv sammen med min veninde. Altså selvfølgelig snakkede jeg med de andre, men det blev aldrig til sådan noget hænge-ud-efter-vi-er-færdige-noget. Der var vi bare nogle helt forskellige steder i vores liv. Så jeg koncentrerede mig bare om uddannelsen.

Jeg kan godt forstå, du lige skal tænke over det, men jeg havde nok valgt skolen, hvis det var mig - især når det ikke er længere tid!

Anmeld

6. september 2011

Mettemus

Hej Anne,

Jo det var os der fik en plan af net-SP. Vores problem var mangel på dagsrytme og at han sov mange korte lure, og her hjalp det at få nogle faste spisetider lagt ind. Laurits var også ca.5 mdr da jeg skrev til hende, så det er nok ca. samme skema du kan følge. Laurits blev ammet, så jeg ved ikke hvor mange ml MME der skal puttes ind der hvor der bare står "amning" her, men det har du vel selv styr på?

Direkte kopieret fra hendes svar til mig (og derfor med nogle ekstra noter):

Tidlig morgen 05/06: Ammes og sover lidt videre i mors seng. Vågner evt. med en ekstra amning og dagen begynder

Formiddag 9-9.30: Ammes og puttes til formiddagslur. Sover her måske kun 40 minutter og det er så okay, lad ham sove som han viser behov for.

Frokost 11.30: Grød, evt. med lidt frugtmos som topping, vand af kop.

Ammes og puttes til middagslur ca kl. 12.30-13. Her lægger du dig med ham og ammer ham i din seng, så han holdes sovende og får en god lur midt på dagen. Tidspunktet afhænger naturligvis af hvor kort eller lang en formiddagslur han har taget.

Eftermiddag 16: Ammes

Sover dagens 3 lur, som ofte er en powernap måske bare på ½ time

Aften 18: Grøntsagsmos, vand af kop.

Ammes og puttes til natten ca kl 20. Tidspunktet her afhænger af hvor lang en powernap han har taget sen eftermiddag.

Sen aften 23-24: Ammes rigtig godt

Jeg har også nogle skemaer til de er lidt ældre både med tre, fire og fem skemåltider om dagen, men de ligger pakket ned og jeg kan ikke lige overskue at fiske dem op af en af kasserne i kasseland. Vi indførte forresten selv 3. skemåltid ret hurtigt, fordi han begyndte at vågne mere om natten.

Håber du kan bruge det!

Anmeld

6. september 2011

AnneBJ

Mettemus skriver:

Hej Anne,

Jo det var os der fik en plan af net-SP. Vores problem var mangel på dagsrytme og at han sov mange korte lure, og her hjalp det at få nogle faste spisetider lagt ind. Laurits var også ca.5 mdr da jeg skrev til hende, så det er nok ca. samme skema du kan følge. Laurits blev ammet, så jeg ved ikke hvor mange ml MME der skal puttes ind der hvor der bare står "amning" her, men det har du vel selv styr på?

Direkte kopieret fra hendes svar til mig (og derfor med nogle ekstra noter):

Tidlig morgen 05/06: Ammes og sover lidt videre i mors seng. Vågner evt. med en ekstra amning og dagen begynder

Formiddag 9-9.30: Ammes og puttes til formiddagslur. Sover her måske kun 40 minutter og det er så okay, lad ham sove som han viser behov for.

Frokost 11.30: Grød, evt. med lidt frugtmos som topping, vand af kop.

Ammes og puttes til middagslur ca kl. 12.30-13. Her lægger du dig med ham og ammer ham i din seng, så han holdes sovende og får en god lur midt på dagen. Tidspunktet afhænger naturligvis af hvor kort eller lang en formiddagslur han har taget.

Eftermiddag 16: Ammes

Sover dagens 3 lur, som ofte er en powernap måske bare på ½ time

Aften 18: Grøntsagsmos, vand af kop.

Ammes og puttes til natten ca kl 20. Tidspunktet her afhænger af hvor lang en powernap han har taget sen eftermiddag.

Sen aften 23-24: Ammes rigtig godt

Jeg har også nogle skemaer til de er lidt ældre både med tre, fire og fem skemåltider om dagen, men de ligger pakket ned og jeg kan ikke lige overskue at fiske dem op af en af kasserne i kasseland. Vi indførte forresten selv 3. skemåltid ret hurtigt, fordi han begyndte at vågne mere om natten.

Håber du kan bruge det!

Tusind tak Mette!

Hm, det kan da godt være jeg skal rykke morgengrøden frem til frokost.... Det er simpelthen en videnskab!... 

Og måske handler det bare om at vi får en tiger på besøg lige om snart, gik op for mig til eftermiddag.. så vi venter spændt og ser.. 

Anmeld

6. september 2011

Mettemus

AnneBJ skriver:

Tusind tak Mette!

Hm, det kan da godt være jeg skal rykke morgengrøden frem til frokost.... Det er simpelthen en videnskab!... 

Og måske handler det bare om at vi får en tiger på besøg lige om snart, gik op for mig til eftermiddag.. så vi venter spændt og ser.. 

Du kan også give ham begge dele hvis hans mave i øvrigt har det ok med det? ¨

Ih vi venter også i spænding på den næste tiger ... det passer lige med at vi når at komme på plads efter flytning og så melder tigeren sin ankomst

Anmeld

6. september 2011

AnneBJ

Mettemus skriver:

Du kan også give ham begge dele hvis hans mave i øvrigt har det ok med det? ¨

Ih vi venter også i spænding på den næste tiger ... det passer lige med at vi når at komme på plads efter flytning og så melder tigeren sin ankomst

Ja men når han får begge dele, så går det helt i smadder et eller andet sted... så vil han gerne have flasken imellem de to skemåltider, men har vist ikke rigtig plads i maven og bliver skidesur, og jeg bliver frustreret over igen at have lave mad der bare skal smides ud.... 

Åh gotta love them.. vi har bare ALLE weekender helt besat resten af måneden - perfekt hvis tigeren er på vej... 

Anmeld

6. september 2011

Mettemus

AnneBJ skriver:

Ja men når han får begge dele, så går det helt i smadder et eller andet sted... så vil han gerne have flasken imellem de to skemåltider, men har vist ikke rigtig plads i maven og bliver skidesur, og jeg bliver frustreret over igen at have lave mad der bare skal smides ud.... 

Åh gotta love them.. vi har bare ALLE weekender helt besat resten af måneden - perfekt hvis tigeren er på vej... 

Men tænker du så at det her skema ville passe? Kan du mærke hvornår han er mest sulten? Laurits spiser nemlig altid mest om morgenen og om aftenen. Frokost er sådan meget op og ned, men det er vist bare sådan det er...

Anmeld

6. september 2011

AnneBJ

Mettemus skriver:

Men tænker du så at det her skema ville passe? Kan du mærke hvornår han er mest sulten? Laurits spiser nemlig altid mest om morgenen og om aftenen. Frokost er sådan meget op og ned, men det er vist bare sådan det er...

Det er værd at prøve i hvert fald.. Han får en flaske omkring 5-6 stykker og sover hos mig indtil 8. Så laver jeg grød, men han spiser sjældent ret meget.. Og det gør at hele formiddagen er et stort virvar af småmåltider, lure der ikke dur fordi han er sulten og måltider der ikke dur fordi han er for træt. 

Så derfor tænker jeg, at en flaske ved 9 tiden inden lur måske var bedre, så der er plads i maven til en omgang grød når han vågner... Han er nemlig sjældent ret sulten om formiddagen, men ellers svinger det meget. Det er også grunden til jeg godt kunne tænke mig et "skema" at gå frem efter, for hvis han ikke spiser meget grød kl. 9, tilbyder jeg grød senere på dagen, og ender derved med, at han sjældent spiser ret meget af noget som helst.. 

Anmeld

6. september 2011

Mettemus

AnneBJ skriver:

Det er værd at prøve i hvert fald.. Han får en flaske omkring 5-6 stykker og sover hos mig indtil 8. Så laver jeg grød, men han spiser sjældent ret meget.. Og det gør at hele formiddagen er et stort virvar af småmåltider, lure der ikke dur fordi han er sulten og måltider der ikke dur fordi han er for træt. 

Så derfor tænker jeg, at en flaske ved 9 tiden inden lur måske var bedre, så der er plads i maven til en omgang grød når han vågner... Han er nemlig sjældent ret sulten om formiddagen, men ellers svinger det meget. Det er også grunden til jeg godt kunne tænke mig et "skema" at gå frem efter, for hvis han ikke spiser meget grød kl. 9, tilbyder jeg grød senere på dagen, og ender derved med, at han sjældent spiser ret meget af noget som helst.. 

Jamen så glæder jeg mig til at høre om i får succes med det.

I øvrigt vil jeg lige tilføje at Laurits var LÆNGE om at finde ud af at grød også var mad. Det første lange stykke tid måtte han ikke være for sulten når han fik grød, for så blev han  helt hysterisk og ville ikke spise. Så sad han der og surmulede og lignede en der sagde "mor, hvornår stopper du det der og gir mig det RIGTIGE mad?"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.