Hej Anne,
Jo det var os der fik en plan af net-SP. Vores problem var mangel på dagsrytme og at han sov mange korte lure, og her hjalp det at få nogle faste spisetider lagt ind. Laurits var også ca.5 mdr da jeg skrev til hende, så det er nok ca. samme skema du kan følge. Laurits blev ammet, så jeg ved ikke hvor mange ml MME der skal puttes ind der hvor der bare står "amning" her, men det har du vel selv styr på?
Direkte kopieret fra hendes svar til mig (og derfor med nogle ekstra noter):
Tidlig morgen 05/06: Ammes og sover lidt videre i mors seng. Vågner evt. med en ekstra amning og dagen begynder
Formiddag 9-9.30: Ammes og puttes til formiddagslur. Sover her måske kun 40 minutter og det er så okay, lad ham sove som han viser behov for.
Frokost 11.30: Grød, evt. med lidt frugtmos som topping, vand af kop.
Ammes og puttes til middagslur ca kl. 12.30-13. Her lægger du dig med ham og ammer ham i din seng, så han holdes sovende og får en god lur midt på dagen. Tidspunktet afhænger naturligvis af hvor kort eller lang en formiddagslur han har taget.
Eftermiddag 16: Ammes
Sover dagens 3 lur, som ofte er en powernap måske bare på ½ time
Aften 18: Grøntsagsmos, vand af kop.
Ammes og puttes til natten ca kl 20. Tidspunktet her afhænger af hvor lang en powernap han har taget sen eftermiddag.
Sen aften 23-24: Ammes rigtig godt
Jeg har også nogle skemaer til de er lidt ældre både med tre, fire og fem skemåltider om dagen, men de ligger pakket ned og jeg kan ikke lige overskue at fiske dem op af en af kasserne i kasseland. Vi indførte forresten selv 3. skemåltid ret hurtigt, fordi han begyndte at vågne mere om natten.
Håber du kan bruge det!

Anmeld