Stefanie8 skriver:
Børn kan jo sagtens lære rigtig meget om trafikken selvom forældrene stadig er ved deres side og når man nu ved at de ikke kan bedømme trafikken før de er i 12 års alderen, synes jeg det er yderst uansvarligt at sende dem ud alene. Når de så er i 12 års alderen, kan man begynde at øve diverse ruter med dem og som forældre vurdere om de nu også er klar, før man for alvor slipper dem helt fri. Men sådan er vi jo så forskellige som forældre, men jeg ville i hvertfald ikke slippe mine børn løs, før deres hjerner er udviklede nok til at kunne vurdere, hvor hurtigt en bil kører osv...
Knus
Stefanie
Lad os snakkes ved når dine børn bliver ældre... 
Jeg tror slet ikke du kan forrholde dig til det med så små børn.. og sådan havde jeg det også med mine egne da de var små - jeg mente jo nærmest jeg skulle følge dem i skole til og med 10-klasse
.... Nu bor vi med sti system hele vejen til skole og mine børn er 9 år 12½ år - de cykler begge to - lige som stort set resten af skolen gør... Min datter på knapt 9 år har 100 % styr på trafikken (dog cykler hun ikke ved vej, der er en fodgænger hun skal over - resten er stisystem) ... Hun er super dygtig og meget fornuftig - kunne ikke forstille mig at jeg de næste 3 år skulle følge hende, hvis man skulle vente til hun var 12 år ... Min søn på 12 ½ år - har cyklet længe og har i mange år kunne færdes i trafikken uden en voksen - stadig vil jeg sige at begge børn SKAL bruge stisystemmet - jeg vil ikke have de cykler ved vejen, men det er nu mere pga. sikkerhed - jeg vælger også selv stisystemmet selvom vejen er hurtigst...
Men jeg forstår godt hvor du vil hen med dit indlæg og tro mig det er svært at foholde sig til når ens små pus ikke er ældre...
Men som mor til 3 børn på 5½ år 9 år og 12½ år så må man sande at man ændre på tingene med årene 
Stort set alle fra min datters klasse cykler eller går i skole selv... vil lige tilføje vi bor lidt ude på "landet" og min holdning nok havde set anderledes ud hvis jeg boede i København !!!! (hvilket jeg heldigvis ikke gør, for så var ingen af dem nogen sinde blevet lukket ud 
)
Håber du læser det hele med et smil
knus Pia.
Anmeld