et indlæg om at give slip

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.884 visninger
15 svar
0 synes godt om
6. september 2011

Heidimed lea

Hej piger   jeg er mor til 3 børn.. min ældste dreng er 7½ og går i første klasse nu..   det går rigtig godt..

jeg synes nu det er svært og give slip på ham..  han bliver så selvstændig  bl. vil han gerne cykle omkring selv og nu øver vi skoleruten.. der er ikke så langt og der er skolepatrulje på den store vej   men alligevel jeg synes det er svært og finde ud af hvornår han er moden nok..

andre høne mødre i samme båd så tager jeg gerne en debat om dette...           hilsen Heidi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2011

1000Ben

Jeg ville ikke lade min søn cykle selv i en alder af 7 år. Man ved jo at hjernen ikke er udviklet nok til at bedømme afstand og fart af biler før de fylder 12 år. Så jeg kan da godt forstå at du har svært ved at give slip på ham. 

Knus

Stefanie

Anmeld

6. september 2011

Mi

Jeps jeg er der også. Mine store piger er 7 år og går i 1. klasse. Nøj jeg syntes de bliver store hurtigt. Sagde lige til manden for et par dage siden, at snart vil de kun have brug for at vi står i baggrunden og sørger for at maden er varmt, og tøjet er vasket. De lever simpelthen så meget i deres skole/veninde verden nu.

Mine piger tager selv bussen til skole, og har gjort det i et år nu, det var godt nok også stor FOR MODEREN at de skulle til det.

Jeg syntes det er dejligt for din dreng at han kan cykle i skole, det ville jeg også ønske at mine børn kunne. Der er faktisk en dreng her i byen som har cyklet i skole siden han gik i ca 3 klasse, og der er vel og mærke 6 km, og ingen cykelsti her ude på landet. OG det selvom der går en skolebus. Det er sku sejt af ham. Mine piger skal også cykle når de bliver større tror jeg, for så kan de bedre tage med veninderne hjem efter skole.

Det går også hurtigt i skolen, de læser jo allerede små bøger  Heldigvis vil de stadig gerne sidde og kramme og hygge, og det nyder jeg.

Anmeld

6. september 2011

wamse

Jeg kan sagtens følge dig, og kan huske at jeg med de 2 store også havde disse tvivl om, hvornår skal jeg slippe dem lidt mere. Jeg er ved min datter nu meget opmærksom på, at turde slippe hende, og ikke overføre en nervøsitet for om noget kan gå galt. 

Anmeld

7. september 2011

Heidimed lea

dejligt med andre i debatten...   jeg kan sagtens følge den med de 8 år og modenhed...  men samtidig skal man også tage højde for hvor modne de er...   vi har cyklet meget med Rasmus og lige nu tager jeg turen med ham helt ned til skolepatruljen..  derfra kører han selv max 100 meter på vej...

Han kører fint og vi øver ruten men alligevel er jeg ikke helt klar til at slippe ham hele vejen....   vi tager det i etaper men tror også han er tilfreds bare jeg giver lidt slip...

i torsdags til fodbold gav Lars ham lov og køre hjem selv.. det meste af vejen foregår på sti og ingen større vej han er pavestolt og jeg ser han klarer det fint...   

men det må blive i etaper  det er jeg mest tryg ved

Rasmus læser også bøger og det er herligt... det går meget hurtigt..   den første er nok altid svær og give slip på...

Anmeld

7. september 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Jeg har en datter på snart 7 år, der også går i 1.klasse.

Sidste år da hun startede i skole mærkede jeg en markant udvikling... Pludselig ville hun gerne cykle over til veninderne. I første omgang bad jeg hende om at gå derover - men efterhånden har hun fået friere tøjler. Nu må hun gerne cykle over til dem, så længe hun trækker cyklen over vejen, og ser sig rigtig godt for. Hun er en meget fornuftig pige, så jeg har ingen skrubler over at lade hende cykle over til veninderne længere. Jeg VED at hun ser sig godt for - altid!

I bund og grund tror jeg bare at det handler om, at man lærer at give slip... Børnene skal nok klare sig! Jeg er helt sikker på at hvis man "pyldre" for meget om dem, så resulterer det i mere usikre børn. Tror det er sundt for dem, at prøve tingene af

Anmeld

7. september 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Stefanie8 skriver:

Jeg ville ikke lade min søn cykle selv i en alder af 7 år. Man ved jo at hjernen ikke er udviklet nok til at bedømme afstand og fart af biler før de fylder 12 år. Så jeg kan da godt forstå at du har svært ved at give slip på ham. 

Knus

Stefanie

Omvendt skal de jo lærer at begå sig på egen hånd! Jeg tror på at det er sundt allerede I en forholdsvis tidlig alder at introducere dem for trafikken, og selv lade dem prøve det af.... ellers risikerer man at have et barn på 12 år der ikke ved hvordan det skal agere i trafikken.

Anmeld

7. september 2011

mortilflere

sorry det bliver ikke bedre med antallet af børn

Anmeld

7. september 2011

1000Ben

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Omvendt skal de jo lærer at begå sig på egen hånd! Jeg tror på at det er sundt allerede I en forholdsvis tidlig alder at introducere dem for trafikken, og selv lade dem prøve det af.... ellers risikerer man at have et barn på 12 år der ikke ved hvordan det skal agere i trafikken.

Børn kan jo sagtens lære rigtig meget om trafikken selvom forældrene stadig er ved deres side og når man nu ved at de ikke kan bedømme trafikken før de er i 12 års alderen, synes jeg det er yderst uansvarligt at sende dem ud alene. Når de så er i 12 års alderen, kan man begynde at øve diverse ruter med dem og som forældre vurdere om de nu også er klar, før man for alvor slipper dem helt fri. Men sådan er vi jo så forskellige som forældre, men jeg ville i hvertfald ikke slippe mine børn løs, før deres hjerner er udviklede nok til at kunne vurdere, hvor hurtigt en bil kører osv...

Knus

Stefanie 

Anmeld

7. september 2011

Mi

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Jeg har en datter på snart 7 år, der også går i 1.klasse.

Sidste år da hun startede i skole mærkede jeg en markant udvikling... Pludselig ville hun gerne cykle over til veninderne. I første omgang bad jeg hende om at gå derover - men efterhånden har hun fået friere tøjler. Nu må hun gerne cykle over til dem, så længe hun trækker cyklen over vejen, og ser sig rigtig godt for. Hun er en meget fornuftig pige, så jeg har ingen skrubler over at lade hende cykle over til veninderne længere. Jeg VED at hun ser sig godt for - altid!

I bund og grund tror jeg bare at det handler om, at man lærer at give slip... Børnene skal nok klare sig! Jeg er helt sikker på at hvis man "pyldre" for meget om dem, så resulterer det i mere usikre børn. Tror det er sundt for dem, at prøve tingene af

jeg tror du har ret i at man ikke skal pylre for meget om dem. Vi har i hvert fald nogle meget selvstændige piger, men de har også altid fået at vide, at de sagtens kan klarer tingene selv og fået lov til at prøve.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.