Lægeundersøgelse af spædbarn ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2009

charlottekri

Maja blev undersøgt af en læge om søndagen, hvor hun er født om fredagen. Jeg kan ikke med sikkerhed sige hvad der forgår ved lægen, da jeg skvattede i søvn lige efter sygeplejersken kom og sagde at vi snart skulle derned Det var så ikke lige planen, for da jeg vågnede igen spurgte jeg hvornår vi skulle ned til lægen, men det var da for længst overstået he he

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2009

lonemus

Maria9990 skriver:

Hej igen
Min veninde fødte en lille pige kl. ca 6 imorges, jordemoderen undersøgte hende selvfølgeligt efter fødslen osv.

Så snakkede jeg med hende her i aften, og så sagde hun så at hun syntes det var lidt mærkeligt at der ikke havde været nogle og se til hende, efter hun var kommet op på barselsgangen, altså personale. De havde bare lige været og sige at der er mad.
Der havde heller ikke været en børnelæge for at se på babyen, og lytte på hjertet og det?
Det er da ikke helt normalt er det? Jeg er helt sikker på at der kom nogle og lige stak hovedet ind for at høre hvordan det gik, osv, hjalp med amning og at der kom en læge og undersøgte Victoria og få taget blodprøver.

Syntes det er lidt synd, for hun kunne ikke rigtigt få hende til og spise, for babyen sov bare og ville ikke tage ved.

Jeg fødte på Næstved Sygehus, hvor mine børn blev undersøgt af jordemoderen kort efter fødslen, vejet osv. Ingen læger her, men det var jo heller ikke nødvendigt. Tror kun de sender læger, hvis det er nødvendigt!

De var flinke til at hjælpe og vejlede mig på barselsgangen mht amningen, og jeg skulle først forlade stedet, når jeg selv følte mig tryg. Første gang var jeg derude i 24 timer, 2. gang tog jeg hjem 4 timer efter.

Jeg har nu altid været tryg.

Lone

Anmeld

17. januar 2009

W&M <3

William blev ikke undersøgt af en læge inden vi tog hjem på 3. dagen. troede jeg ikke de blev.

men der var heller ikke nogle der kom og så til os eller spurgte om vi havde det godt før der var vagt skifte næstemorgen der kom sygeplejersken ind og sagde at nu var det hende der var der også spurgte hun hurtigt hvordan vi havde det.

men ingen hjælp den første dag på barselsgangen.

Anmeld

17. januar 2009

Mca<3

Maria9990 skriver:

Okay.
Ja, så var det nok på grund af det andet, for Victoria fik taget så mange at begge hendes hæle var helt blå (på grund af infiktion) men troede den første var obigatorisk

Nej begge mine unger blev tjekket af en læge kort efter fødslen ,, Er det ikke også¨lægen der giver den nyfødte point .. Apgar score ????

Anmeld

17. januar 2009

frk Jensen

3 gangs mor skriver:

Nej begge mine unger blev tjekket af en læge kort efter fødslen ,, Er det ikke også¨lægen der giver den nyfødte point .. Apgar score ????

Da jeg fik i dreng i oktober sidste år var det jordemoderen der gav apgar scoren.
Der var kun en læge med til min fødsel da min dreng blev taget med sugekop, ellers var det først på barselsgangen at der var en læge der tjekkede ham.

Knus Betina

Anmeld

17. januar 2009

Mutti2

Da jeg fødte min datter sidste år i januar, på Aalborg sygehus, var det jordemoderen, der gav apgar scoren. Den skal jo ligges lige efter fødslen, så det er jo givet at der ikke er tid til at kalde en læge ind for dette i alle tilfælde.

Min datter blev først chekket af lægen på 3 dagen, da jeg skulle flyttes over på patienthotellet.

Men ellers var personalet gode til at hjælpe mig, men det grunder nok i at jeg var alene, og at Milla-Victoria skulle have "early-feeding"!!

Men jeg blev ikke undersøgt selv før læge-besøget (er det ikke 5 uger efter??)

Men hvis din veninde har brug for at få hendes nyfødte undersøgt, er det da bare at råbe op!!

Tillykke med veninden.

Knus Pernille

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.