Hvornår kan man teste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.238 visninger
10 svar
0 synes godt om
5. september 2011

Anonym trådstarter

Jeg er pænt utålmodig, men hvornår kan jeg teste om vi har været heldige og lavet en lille?

Er det først den dag menstruationen udebliver, eller kan man være heldig at man kan gøre det før?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2011

aarhusmor

Dit æg bliver befrugtet i løbet af 12 timer og det er når det lige er frigivet fra æggestokken. Så vandrer det ned igennem æggelederen. Du begynder at få ømme bryster osv. når det er befrugtet.

Når det kommer ned til livmoderen sætter ægget sig fast og først her begynder det at producere HCG- Typisk tager det 8 dage og nogen gange får man en enkelt bloddråbe når det sætter sig fast.

Når det har sat sig fast og der begynder at blive produceret hcg så kan du som regel teste. Men det kan jo starte ud meget lavt. Det handler om at du har et tal på omkring 25 miu/l før testene overhovedet vil måle det.

Så vent nogle dage.

Personligt ville jeg starte med at teste 10 dage efter kendt ÆL dag. Men jeg har da oplevet at stå med positive tests allerede få dage efter ÆL dagen.

Anmeld

5. september 2011

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

Dit æg bliver befrugtet i løbet af 12 timer og det er når det lige er frigivet fra æggestokken. Så vandrer det ned igennem æggelederen. Du begynder at få ømme bryster osv. når det er befrugtet.

Når det kommer ned til livmoderen sætter ægget sig fast og først her begynder det at producere HCG- Typisk tager det 8 dage og nogen gange får man en enkelt bloddråbe når det sætter sig fast.

Når det har sat sig fast og der begynder at blive produceret hcg så kan du som regel teste. Men det kan jo starte ud meget lavt. Det handler om at du har et tal på omkring 25 miu/l før testene overhovedet vil måle det.

Så vent nogle dage.

Personligt ville jeg starte med at teste 10 dage efter kendt ÆL dag. Men jeg har da oplevet at stå med positive tests allerede få dage efter ÆL dagen.

Tak for dit svar.

Sagen er at jeg ikke har ægløsning før om fem dage, men vi prøvede alligevel. Så er slet ikke sikkert vi har heldet med os, men håber det da. Men kan så ud fra dit svar forstå, at det nok skal foregå når man har ægløsning

Anmeld

5. september 2011

aarhusmor

tester du for ÆL? Hvis ikke, hvordan ved du så at det kommer om 5 dage?

Anmeld

5. september 2011

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

tester du for ÆL? Hvis ikke, hvordan ved du så at det kommer om 5 dage?

Min menstruation kommer samme tidspunkt hver måned, og jeg ved derfor hvornår min ægløsning kommer. Kan blandt andet mærke jeg får lidt ondt, plus mere udflåd.

Anmeld

5. september 2011

aarhusmor

Anonym skriver:

Min menstruation kommer samme tidspunkt hver måned, og jeg ved derfor hvornår min ægløsning kommer. Kan blandt andet mærke jeg får lidt ondt, plus mere udflåd.

Det kan du desværre ikke regne med. Æl-slim og smerter kan komme en hel uge før tid og det gælder også hvis du tidligere har erfaret at blive gravid, så kan det ændre sig.

Det bedste er at have sex lige op til ÆL, når man kan se stregen bliver tydeligere og tydeligere på ÆL testen og bruger man ikke ÆL teste, så er det bedst at have sex hver 2. dag igennem perioden på ca. 20 dage. Altså 10 dage før og 10 dage efter du tror du har ÆL.

Anmeld

5. september 2011

Muffinmus

den ene gang 10 dage efter æl ca, dvs 4 dage før mens og den anden 6 dage før mens tid.

Anmeld

5. september 2011

Muffinmus

Anonym skriver:

Jeg har brugt æl teste og jeg får æl udflåd og smerter 2-3 dage INDEN æl...så det kan du desværre ikke regne med er din æl du nødvendigvis mærker der.-)

Anmeld

5. september 2011

Muffinmus

Anonym skriver:

Jeg har brugte æl teste og jeg får æl udflåd og smerter 2-3 dage INDEN æl...så det kan du desværre ikke regne med er din æl du nødvendigvis mærker der.-)

Anmeld

5. september 2011

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

Det kan du desværre ikke regne med. Æl-slim og smerter kan komme en hel uge før tid og det gælder også hvis du tidligere har erfaret at blive gravid, så kan det ændre sig.

Det bedste er at have sex lige op til ÆL, når man kan se stregen bliver tydeligere og tydeligere på ÆL testen og bruger man ikke ÆL teste, så er det bedst at have sex hver 2. dag igennem perioden på ca. 20 dage. Altså 10 dage før og 10 dage efter du tror du har ÆL.

Okay på den måde. Har godt nok ægløsningsteste, men har aldrig brugt dem da jeg har troet det var der jeg havde det.

Men tak for dit svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.