Kolding eller Horsens??? Allesammen....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.773 visninger
17 svar
0 synes godt om
4. september 2011

LuciaLiann

Kom med jeres erfaringer... gode og dårlige.. står og skal vælge fødested.. og har ingen relationer til nogen af stederne...

der er ca lige langt at køre... fordelen ved kolding fremfor horsens er at jeg så kan komme til jordemoder har i vejle.. hvor hvis jeg vælger horsens skal dertil hver gang... pt har vi ikke bil, men kan låne hvis nødvendigt... når jeg skal føde har vi fået vores egen bil inden...

så kom frisk med jeres erfaringer...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2011

Janni.

LuciaLiann skriver:

Kom med jeres erfaringer... gode og dårlige.. står og skal vælge fødested.. og har ingen relationer til nogen af stederne...

der er ca lige langt at køre... fordelen ved kolding fremfor horsens er at jeg så kan komme til jordemoder har i vejle.. hvor hvis jeg vælger horsens skal dertil hver gang... pt har vi ikke bil, men kan låne hvis nødvendigt... når jeg skal føde har vi fået vores egen bil inden...

så kom frisk med jeres erfaringer...

Jeg fødte på Horsens, det er et super sted. Stemningen på fødestue var hyggelig og en smule afdæmpet lys. Jeg havde 2 JM + 1 studerende undervejs i forløbet. Den første JM trængte i hvert fald til at få fri, en rigtig sur harpe  Den anden JM havde en studerende med som næsten var færdig uddannet. En rigtig god oplevelse. 

Og barselsafsnittet er kanon godt. Der er mulighed for at manden/kæresten overnatter sammen med jer imod en mindre betaling. Det var vi rigtig glade for at benytte. 

Vi bor i Give, og afstanden til de 2 sygehuse er også sådan cirka lige langt. Vi valgte Horsens primært pga vejen til sygehuset. 

I starten gik jeg til JM i Vejle, men de blev smidt ud derfra fordi det var region syd's bygninger, og Horsens hører til region midt. Så det endte med at jeg skulle til JM i Hedensted. 

Håber det var til lidt hjælp, ellers spørg løs, så skal jeg se om jeg kan svare 

Anmeld

4. september 2011

Lone Jakobsen

jeg har født på Horsens 3 gange og har kun posetivt at sige om dem.

Kolding har stor erfaring i syge spædbørn, og spædbørn med fødselsdefekter.... så det skulle være en ting der taler posetivt for dem.

Anmeld

4. september 2011

LuciaLiann

Jah netop det med at horsens tilhører region midt er grunden til at jordemoder kun kan blive i vejle hvis jeg vælger kolding..

først var jeg sikker på kolding.. men har bare hørt så meget godt om horsens...

de eneste kriterier jeg har er at der skal være mulighed for at kunne føde i vand.. og så vidt jeg ved kan man det begge steder...

Anmeld

4. september 2011

sbs78

Har født på koldingsygehus 3 gange, og har kun positivt at sige om sygehuset

Anmeld

4. september 2011

Dorthe77

Vi har lige stået over for det samme valg.

Ifølge lægen, så er ulempen ved Horsens, at skulle der ske noget med den lille, så den lille skal indlægges på børneafdelingen, så ryger bebsen til Randers, mens man selv ligger i Horsens  Derudover sagde lægen, at jordemoder foregår i Hedensted, hvis man vælger Horsens.

Fordelen ved Kolding er, at det hele er samlet i Kolding, så man ikke bliver skilt fra sit barn, såfremt noget går galt. Og jordemoder foregår i Vejle.

Jeg siger ikke, man skal male fanden på væggen, men vi venter vores første, så vi tør ikke andet end at vælge Kolding. Vi har hørt både godt og skidt om begge sygehuse, så for os var valget ikke svær.

Håber du kunne bruge det til noget

Anmeld

4. september 2011

Dorthe77

Ifølge lægen, så er ulempen ved Horsens, at skulle der ske noget med den lille, så den lille skal indlægges på børneafdelingen, så ryger bebsen til Randers, mens man selv ligger i Horsens  Derudover sagde lægen, at jordemoder foregår i Hedensted, hvis man vælger Horsens.

Fordelen ved Kolding er, at det hele er samlet i Kolding, så man ikke bliver skilt fra sit barn, såfremt noget går galt. Og jordemoder foregår i Vejle.

Jeg siger ikke, man skal male fanden på væggen, men vi venter vores første, så vi tør ikke andet end at vælge Kolding. Vi har hørt både godt og skidt om begge sygehuse, så for os var valget ikke svær.

Anmeld

4. september 2011

Dorthe77

Dorthe77 skriver:

Flot at indlægget lige røg på 2 gange... øøøøhhhh, hvordan sletter man et indlæg?

Anmeld

4. september 2011

Janni.

Dorthe77 skriver:

Vil lige nævne at lægerne talte om at overføre vores søn til kolding sygehus grundet nogen problemer med hans blodsukker. Der var ikke tale om Randers. 

Men det kan jo være ændret mange gange sidenhen 

Anmeld

4. september 2011

Dorthe77

Janni. skriver:

Vil lige nævne at lægerne talte om at overføre vores søn til kolding sygehus grundet nogen problemer med hans blodsukker. Der var ikke tale om Randers. 

Men det kan jo være ændret mange gange sidenhen 

Det er muligt. Det var bare meldingen vi fik i fredags, da vi fik lavet vandrejournal.
Men uanset hvad, så må det være uhyggelig frustrerende som nybagt mor at ligge på et andet sygehus end den lille, hvis noget går galt :-(

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.