Hvad skal der i "fødselstasken" ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. september 2011

NinaNymannMadsen

Highlander skriver:

Ja babydyne må vi også hellere lige få med 

Ja nemlig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2011

SaNiNa

åååh den der tanske.

Jeg har fået fundet tøj frem til lille pigen. hun får sit eget tøj på med det sammen syntes det er mere personligt.

Har pakket eller lagt to heldragter, 3 body, 3 strømpebukser, sæt tøj og 1 kjole til side.

til mig selv pakker jeg tandbørste vi bor kun 5min fra syghuset så manden får lov at hente det som vi mangler hvis vi ikke komme hjem hurtig.

Husk også videokamara og almindelig kamara og ekstra batteri oplader til kamara og mobil.

Her i odense er der bler, dyne, til den lille, men vi brugte Nicklas egen dyne til ham da den var meget bedre i kvalitet og vejrede ikke lige så meget.

Måske en jakke eller køredragt alt efter hvor kold det er når i skal hjem. en sut, kan blive nødvendig Nicklas suttede så meget på sine hænder at han fik sutten for ikke at sutte hul på dem.

Anmeld

4. september 2011

Highlander

Sanne og Nicklas skriver:

åååh den der tanske.

Jeg har fået fundet tøj frem til lille pigen. hun får sit eget tøj på med det sammen syntes det er mere personligt.

Har pakket eller lagt to heldragter, 3 body, 3 strømpebukser, sæt tøj og 1 kjole til side.

til mig selv pakker jeg tandbørste vi bor kun 5min fra syghuset så manden får lov at hente det som vi mangler hvis vi ikke komme hjem hurtig.

Husk også videokamara og almindelig kamara og ekstra batteri oplader til kamara og mobil.

Her i odense er der bler, dyne, til den lille, men vi brugte Nicklas egen dyne til ham da den var meget bedre i kvalitet og vejrede ikke lige så meget.

Måske en jakke eller køredragt alt efter hvor kold det er når i skal hjem. en sut, kan blive nødvendig Nicklas suttede så meget på sine hænder at han fik sutten for ikke at sutte hul på dem.

Hvor tidligt begyndte du at pakke tasken? Jeg har 7½ uge igen, så det er msåke li tidligt nok, men kan slet ikke vente 

Vi bor heldigvis også kun 5-10 min. derfra så min kæreste kan også køre hjem hvis noget er glemt, selvom jeg helst vil undgå det, for han har nok så meget andet i tankerne der 

Anmeld

4. september 2011

SaNiNa

Highlander skriver:

Hvor tidligt begyndte du at pakke tasken? Jeg har 7½ uge igen, så det er msåke li tidligt nok, men kan slet ikke vente 

Vi bor heldigvis også kun 5-10 min. derfra så min kæreste kan også køre hjem hvis noget er glemt, selvom jeg helst vil undgå det, for han har nok så meget andet i tankerne der 

Med Nicklas stod det klar meget længe da vi hver weekend var i vores campingvogn 80km hjemme fra.

Men denne her gang er den ikke kommet så langt endnu, hendes tøj er fundet frem tasken er næsten tømt for de ting som ikke lige skal være der i mere. og har 15 dag til termin.

Så ja hvis den ikke når at blive pakket helt er det bare en skam, liften skal lige have en rengørings tur og voksien skal byttede rund så Nicklas få den anden og lillepigen den med bæreplade til. (vi har kun 3)

men det er vel aldrig for tidlig at begynd at pakke det er så hyggeligt og man kan pakke om rigtig mange gange hihi

Anmeld

4. september 2011

Highlander

Sanne og Nicklas skriver:

Med Nicklas stod det klar meget længe da vi hver weekend var i vores campingvogn 80km hjemme fra.

Men denne her gang er den ikke kommet så langt endnu, hendes tøj er fundet frem tasken er næsten tømt for de ting som ikke lige skal være der i mere. og har 15 dag til termin.

Så ja hvis den ikke når at blive pakket helt er det bare en skam, liften skal lige have en rengørings tur og voksien skal byttede rund så Nicklas få den anden og lillepigen den med bæreplade til. (vi har kun 3)

men det er vel aldrig for tidlig at begynd at pakke det er så hyggeligt og man kan pakke om rigtig mange gange hihi

Så kan jeg vist godt begynde så småt  For ja det er super hyggeligt og man ved jo aldrig om hun har tænkt sig at komme før tid 

Anmeld

4. september 2011

Muhmi

Husk din jakke!! Jeg nåede ikke at få min på fordi jeg skulle tjuhej ind i en ambulance, rigtig irriterende...

Men ellers:

Babytøj

Natkjole/tøj

Bleer (De plejer dog at have på PH)

Læsestof

To-tre par bukser (Løse)

Trusser (Løse og store)

Strømper

Sutsko

Bluser (Lange og løse) Man vil gerne skjule røven lidt når man har kæmpebind på

Tandbørster

Hårbørste

Mobil + oplader

Autostol

Shampoo + Balsam + Bodysæbe

Evt. Make-up

AmmeBH + Ammeindlæg

Sut

Babyolie (Hvis i vil give baby et bad)

Pung + Penge

Kamera

Babydyne + Babydynetøj

Hmmm... Har sikkert glemt et eller andet, men det kommer man også til i kampens hede

Anmeld

4. september 2011

Highlander

Muhmi skriver:

Husk din jakke!! Jeg nåede ikke at få min på fordi jeg skulle tjuhej ind i en ambulance, rigtig irriterende...

Men ellers:

Babytøj

Natkjole/tøj

Bleer (De plejer dog at have på PH)

Læsestof

To-tre par bukser (Løse)

Trusser (Løse og store)

Strømper

Sutsko

Bluser (Lange og løse) Man vil gerne skjule røven lidt når man har kæmpebind på

Tandbørster

Hårbørste

Mobil + oplader

Autostol

Shampoo + Balsam + Bodysæbe

Evt. Make-up

AmmeBH + Ammeindlæg

Sut

Babyolie (Hvis i vil give baby et bad)

Pung + Penge

Kamera

Babydyne + Babydynetøj

Hmmm... Har sikkert glemt et eller andet, men det kommer man også til i kampens hede

God ide med læsestof OG løse bukser og bluser, ku forestille sig at man måske også vil gemme maven når den pludselig er faldet sammen? 

Anmeld

4. september 2011

Levi&LilysMor

Du kan også kigge på dit sygehus's hjemmeside, der må da stå hvad du skal have med, står der hvert fald på viborg's hjemmeside

Anmeld

4. september 2011

Muhmi

Highlander skriver:

God ide med læsestof OG løse bukser og bluser, ku forestille sig at man måske også vil gemme maven når den pludselig er faldet sammen? 

Sådan når babyen ligger og sover og man selv ikke har lyst er det super rart lige at kunne læse i en bog eller et blad... Også selvom man ikke rigtig kan koncentrere sig om andet end at kigge på sit lille vidunder... Men dejligt at muligheden er der

Og JA! Man vil rigtig gerne skjule mavsen og numsen... Ved ikke hvorfor, men jeg synes min numse faldt sammen efter jeg havde født og så slaskede den bare derud af... hehe... Nok bare mig, men ville gerne skjule både det ene og det andet

Anmeld

4. september 2011

Highlander

Oktoberbaby11 skriver:

Du kan også kigge på dit sygehus's hjemmeside, der må da stå hvad du skal have med, står der hvert fald på viborg's hjemmeside

Det havde jeg da slet ikke lige overvejet, men god ide, det vil jeg gøre 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.