Hvad skal der i "fødselstasken" ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.154 visninger
25 svar
1 synes godt om
4. september 2011

Highlander

Alle snakker om den der taske man skal huske at pakke og have klar til når det endelig er tid... men hvad skal man huske at have med?

Lidt tøj til baby

Tøj til en selv

Make-up

Skal man også have shampoo og håndklæder med?

Og er der andet 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2011

ano14316

Noget behageligt, der er lige til at hoppe i..

En skjorte til kæresten, er vi blevet anbefalet til forældre forberedelse, for hvis man af en eller anden grund ikke kan få barnet op på maven med det samme, så får manden det, og det meget lettere hvis han har skjorte på end t-shirt.. 

Og så skal jeg have min elskede badekåbe med.. har tilbregt halvdelen af min graviditet kun iført badekåbe

Anmeld

4. september 2011

Frk.S

Hvis du er førstegangsfødende, og dermed skal være på hospitalet et par dage, skal du da nok have shampoo og lign. med

Ellers fx:

Tandbørste og tandpasta
Kamera
Vandrejournal
AmmeBH + ammeindlæg
Nogle steder skal man selv have bleer med til baby

Nogle har desuden også anbefalet at tage en læbepomade med samt en rulle toiletpapir (sygehusets toiletpapir skulle efter sigende ikke være så sjovt at bruge efter en fødsel)

Anmeld

4. september 2011

Highlander

Tak for jeres svar - de er nu skrevet ned 

Man skal vel også have tøj med til den lille, eller er et sæt nok, og så låner man ellers af sygehuset?

Og hvad med trusser, er det også nogle specielle som man får deroppe?

Anmeld

4. september 2011

IngenKoPåIsen

Highlander skriver:

Tak for jeres svar - de er nu skrevet ned 

Man skal vel også have tøj med til den lille, eller er et sæt nok, og så låner man ellers af sygehuset?

Og hvad med trusser, er det også nogle specielle som man får deroppe?

Jeg havde selvfølgelig trusser med, som jeg regnede med at skulle bruge til hjemturen.. Men var så øm for neden at jeg valgte at blive i hospitalets (kæmpestore, løse) trusser, og tage et ekstra par med hjem  Der ville heller ikke have været plads til de der store bind i mine egne......

Derudover vil jeg også anbefale klip-klappere/futsko eller lign.  

Ang. tøj til den lille, bestemmer du jo selv.. Vi brugte hospitalets så længe vi var der, og gav hende hendes eget på, da vi skulle hjem...

Anmeld

4. september 2011

NinaNymannMadsen

du skal også huske babydyne og sengetøj til dynen selv, det skulle vi hvertfald her i horsens. måske et tæppe til at svøbe barnet ind i når det skal være ved dig eller andre.

og ellers som andre skriver:
toilet sager til dig selv( altså tandbørste, tandpaste hårbørste, hårelastik hvis du har langt hår, makeup hvis du vil ha det med)
shampoo
håndklæde (det er rart at ha sit eget jo)
tøj til dig og baby hverfald abre til hjemturen (jeg gik i hospitalets tøj mens jeg var der oppe og det gjorde min datter også)
nogen behagelige sko
hjemmesko eller klipklapper
lækre strømper
vi havde også en bamse med til baby
og en sut
stofbleer

kan ikke lige komme i tanke om andet.

Anmeld

4. september 2011

Lucas og Mathilde <3

husk din mobil oplader . og en lift/autostol alt afhængig af hvad bebsen skal ligge i på vej hjem (:

Anmeld

4. september 2011

Highlander

Lucas og Mathilde <3 skriver:

husk din mobil oplader . og en lift/autostol alt afhængig af hvad bebsen skal ligge i på vej hjem (:

noteret 

Anmeld

4. september 2011

Highlander

NNM skriver:

du skal også huske babydyne og sengetøj til dynen selv, det skulle vi hvertfald her i horsens. måske et tæppe til at svøbe barnet ind i når det skal være ved dig eller andre.

og ellers som andre skriver:
toilet sager til dig selv( altså tandbørste, tandpaste hårbørste, hårelastik hvis du har langt hår, makeup hvis du vil ha det med)
shampoo
håndklæde (det er rart at ha sit eget jo)
tøj til dig og baby hverfald abre til hjemturen (jeg gik i hospitalets tøj mens jeg var der oppe og det gjorde min datter også)
nogen behagelige sko
hjemmesko eller klipklapper
lækre strømper
vi havde også en bamse med til baby
og en sut
stofbleer

kan ikke lige komme i tanke om andet.

Ja babydyne må vi også hellere lige få med 

Anmeld

4. september 2011

Highlander

Malunsesmutti skriver:

Jeg havde selvfølgelig trusser med, som jeg regnede med at skulle bruge til hjemturen.. Men var så øm for neden at jeg valgte at blive i hospitalets (kæmpestore, løse) trusser, og tage et ekstra par med hjem  Der ville heller ikke have været plads til de der store bind i mine egne......

Derudover vil jeg også anbefale klip-klappere/futsko eller lign.  

Ang. tøj til den lille, bestemmer du jo selv.. Vi brugte hospitalets så længe vi var der, og gav hende hendes eget på, da vi skulle hjem...

Hehe ja selvom deres trusser ik skulle være så sexede har jeg hørt, så må man jo lige være praktisk også 

Og så tror jeg også jeg vil nøjes med et sæt tøj til hende og ellers låne af hospitalet 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.