Hvornår kan man teste efter ægget har sat sig fast?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29.145 visninger
19 svar
2 synes godt om
3. september 2011

Anonym trådstarter

Ja, jeg kunne mærke at ægget satte sig fast i foregårs.. Det er en helt specielt form for smerte som jeg også oplevede med mine 2 andre graviditeter. Jeg var gravid fornylig, men den endte desværre i en spontan abort, så jeg har ingen "sidste mens dag" eller en ægløsning at tage udgangspunkt i. Så hvornår kan jeg så teste? 

Jeg synes det er svært at finde noget information på nettet så håber i ved noget. 

Kh den forventningsfulde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2011

CamillaValby

Anonym skriver:

Ja, jeg kunne mærke at ægget satte sig fast i foregårs.. Det er en helt specielt form for smerte som jeg også oplevede med mine 2 andre graviditeter. Jeg var gravid fornylig, men den endte desværre i en spontan abort, så jeg har ingen "sidste mens dag" eller en ægløsning at tage udgangspunkt i. Så hvornår kan jeg så teste? 

Jeg synes det er svært at finde noget information på nettet så håber i ved noget. 

Kh den forventningsfulde

Man siger 14 dage efter ÆL

Så jeg ville sige små 12-14 dage

Anmeld

3. september 2011

Anonym trådstarter

CamillaValby skriver:

Man siger 14 dage efter ÆL

Så jeg ville sige små 12-14 dage

Ja, det kan jeg godt se, men har jo ikke en ide on hvornår æl var. Jeg kunne mærke ægget satte sig fast i foregårs hvilket må betyder mindre tid end 2 uger? Ved ikke hvor lang tid det tager for et æg at vandre og sætte sig fast? 

Tak for dit svar

Anmeld

4. september 2011

Anonym trådstarter

Ingen andre der  kan hjælpe? 

Anmeld

4. september 2011

CamillaValby

Anonym skriver:

Ja, det kan jeg godt se, men har jo ikke en ide on hvornår æl var. Jeg kunne mærke ægget satte sig fast i foregårs hvilket må betyder mindre tid end 2 uger? Ved ikke hvor lang tid det tager for et æg at vandre og sætte sig fast? 

Tak for dit svar

Det sker inden for 48 timer, fra at du har selve ÆL. Så jeg ville teste om 12 dage hvis jeg var dig.

Ellers må du prøve dig frem

Anmeld

4. september 2011

ønskebørn74

CamillaValby skriver:

Det sker inden for 48 timer, fra at du har selve ÆL. Så jeg ville teste om 12 dage hvis jeg var dig.

Ellers må du prøve dig frem

Ej det passer altså ikke søde... Da er æget kun et 4 cellet æg... Det tager 8 dage...

Se her: https://www.baby.dk/videnom/376p380/graviditeten-uge-for-uge-uge-4-aegget-saetter-sig-fast.aspx

Anmeld

4. september 2011

ønskebørn74

Anonym skriver:

Tak for dit svar

Ej det passer altså ikke hvad CamillaValby skriver søde... Efter 48 timer da er æget kun et 4 cellet æg... Det tager 8 dage fra æl inden æget sætter sig fast...

Se her: https://www.baby.dk/videnom/376p380/graviditeten-uge-for-uge-uge-4-aegget-saetter-sig-fast.aspx

Anmeld

4. september 2011

chael

Anonym skriver:

Kh den forventningsfulde

Mit bedste bud ville være om 12-14 dage.

*Camilla 36+4

Anmeld

4. september 2011

Muffinmus

hmm, hvis du skal gå efter ægget sætter sig fast, hvilket folk ikke kan mærke, kun eftervirkninger derfra, så skal du jo sige at hvis du har en normal cyklus ville det se CA. sådan her ud.

1 dag-mens

14 dag-æl

21 dag-ægget sætter sig fast

28 dag-forventet mens eller testdag.

Men man kan være heldig at teste 2-5 dage efter ægget har sat sig fast:-)

Anmeld

4. september 2011

Frejasen

Det tror jeg simoelthen er forskelligt fra person til person.

Personligt testede jeg positivt vildt hurtig efter, det ved jeg for da jeg blev sendt til scanning kunne de ikke se nogen graviditet, og sagde at jeg næsten lige måtte være blevet gravid. Da vi ikke "overrendte" hinanden i den periode vidste jeg hvornår det var sket og testede positivt 8 dage efter samleje.

Men man hører jo også om dem der danner HCG noget langsommere og først tester positivt sent.

Men tillykke med det hvis det er ønsket naturligvis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.