Hvilken fødsel drømmer i om?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.005 visninger
16 svar
0 synes godt om
3. september 2011

ph41

Hej

Hvilken fødsel drømmer I om hvis I havde frit valg og selv kunne vælge og bestemme over skæbnen?

Og er det egentlig ok at drømme? Mange siger at man bare skal håbe det beste og se hvad der sker men har man ikke altid en drømme fødsel et eller andet sted derinde?

hilsen Pia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2011

Bshizzle

Det er nemt nok..

Jeg drømmer om en hurtig smertefri fødsel... Just like that

Anmeld

3. september 2011

Sine Normann

ph41 skriver:

Hej

Hvilken fødsel drømmer I om hvis I havde frit valg og selv kunne vælge og bestemme over skæbnen?

Og er det egentlig ok at drømme? Mange siger at man bare skal håbe det beste og se hvad der sker men har man ikke altid en drømme fødsel et eller andet sted derinde?

hilsen Pia

Det bliver jo anbefalet at man lavet en fødselsplan, som man fortæller sin jordmoder om. Deri skriver man om alt det man godt kunne tænke sig skete.

Jeg selv vil f.eks. gerne føde i vand og helst uden andet smertelindring end den varme vand.

Men da det jo ikke er en selvskrevet lov, at man kan føde uden alt for store smerter, så har jeg også en plan B og C.

Anmeld

3. september 2011

SussieThyssen

ph41 skriver:

Hej

hilsen Pia

Nu har jeg født adskillige gange..og for mig har det aldrig været nogen drøm..jeg hadede at føde hvergang. Men skulle jeg vælge en så må det blive den sidste..det foregik ved PKS
Det var da det nemmeste i verden.
Min mellemstes fødsel, som var normal, var vist ok..den gik faktisk ret let i forholdet til de andre, men igen..det med at føde er ikke noget jeg nogensinde, kan stille mig op og juble over på nogen måde, så det var en kæmpe lettelse bare at kunne få den sidste med KS.

Kærligst
Sussie

Anmeld

3. september 2011

-Sigrid-

Tja.. En fødsel herhjemme i min stue om aftenen, hvor vandbad tager toppen af smerten, så jeg kan huske det efter. Så har jeg ikke lyst til komplikationer, og vil gerne have at min papmor tager billeder og rydder op bagefter ( &nbsp, min kæreste er min primære støtte og person, og at jordemoderen egentlig bare sidder med en kop kaffe og kigger - og så vil jeg gerne ligge i vandet med Krøllen lææænge efter og bare stirre 

Jep, drømmefødsel skal være romantisk 

Anmeld

3. september 2011

Highlander

ph41 skriver:

Hej

hilsen Pia

Nem og hurtig, uden bedøvelse så vidt muligt og UDEN at skulle syes 

Anmeld

3. september 2011

Highlander

ph41 skriver:

Hej

hilsen Pia

Nem og hurtig, uden bedøvelse så vidt muligt og UDEN at skulle syes 

Anmeld

3. september 2011

BinaMor

en fødsel midt i naturen med let kold vind men samtidig varme stråler fra solen. måske lidt dugregn. og så til naturens beroligende "musik".

MEN det er vidst en drøm en ting er sikkert dog. jeg vil også føde hjemme næste gang.

Anmeld

3. september 2011

Wimmie

-Sigrid- skriver:

Tja.. En fødsel herhjemme i min stue om aftenen, hvor vandbad tager toppen af smerten, så jeg kan huske det efter. Så har jeg ikke lyst til komplikationer, og vil gerne have at min papmor tager billeder og rydder op bagefter ( &nbsp, min kæreste er min primære støtte og person, og at jordemoderen egentlig bare sidder med en kop kaffe og kigger - og så vil jeg gerne ligge i vandet med Krøllen lææænge efter og bare stirre 

Jep, drømmefødsel skal være romantisk 

Min drømmefødsel er også en hjemmefødsel - helst i vand. Om den er lang betyder ikke så meget, så længe det foregår i rolige og afstressende omgivelser. Smerterne bekymrer mig heller ikke.

Og så naturligvis at alt ender godt

Det værste ville være (akut)kejsersnit eller at man skulle syes bagefter

Anmeld

3. september 2011

-Sigrid-

Wimmie skriver:

Min drømmefødsel er også en hjemmefødsel - helst i vand. Om den er lang betyder ikke så meget, så længe det foregår i rolige og afstressende omgivelser. Smerterne bekymrer mig heller ikke.

Og så naturligvis at alt ender godt

Det værste ville være (akut)kejsersnit eller at man skulle syes bagefter

Samme her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.