Frøken J. skriver:
Du skal gøre det DU har det bedst med. Det kan godt ske, at det er jeres fælles barn, men hvis du ikke har det sådan 100% fdt med, at svigermor skal med, så sig nej. Det er så vigtigt, at du er helt afslappet, rolig og tryg, når du skal bringe jeres barn til verden, og hvis du ikke bryder dig helt om, at svigermor skal se dig i den situation, så sig det. Lige her synes jeg, at du skal tænke 100% på dig selv, og vil tro din svigermor har fuld forståelse. Umiddelbart tænker jeg også det vil være lidt voldsomt at have hele 3 personer med til din fødsel. Du har brug for ro og fokus. Jeg havde sagt nej 

Fuldstændig enig!
Det er nogen der mener at kæresten også har "ret" til at have fx sin mor med, fordi det jo også er hans barn.
JA, det er også hans barn - men det ændrer ikke på, at det er DIG der skal føde, og DU skal have det godt med det.
Skal kæresten så også have lov at tage en kammerat med, hvis du vil have en veninde med? 
Min kæreste har heldigvis ikke foreslået at svigermor skal med - for det var helt sikkert blevet et nej, selvom jeg er rigtig glad for min svigermor.
Men min egen mor skal heller ikke med - det skal kun være os to. Vi har overhovedet ikke diskuteret andre muligheder end at det kun er os.
Anmeld