Tanker om den kommede fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

713 visninger
19 svar
0 synes godt om
3. september 2011

Miia90

Heej Piger.

Har lige brug for at lufte mine tanker med jer herinde

Jeg glæder mig rigtig meget til at skulle føde, det skræmmer mig bestemt ikk, jeg har besluttede ikk og tage imod fødselsforberedelse, da jeg tanker at det hele kommer helt naturligt for mig og tager det hele som det kommer  

Når jeg skal føde skal kæresten selvfølgelig og har valgt jeg at jeg gerne vil have min lillesøster med ( ønsker min kæreste også ) kæresten kunne godt tænke sig at have sin mor med.

Men det ved jeg faktisk ikk om jeg har lyst til :/ Kan rigtig godt lide min svigermor har ikk min egen mor mere og ville ha taget hende med også hvis det var, men måske svigermor skal med istedenfor  ved det virkelig ikk ?? ( hun ved jo hva man går igemmen)

Undskyld det blev lidt langt

Mia 30+1

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2011

Frøken J.

Miia90 skriver:

Heej Piger.

Jeg glæder mig rigtig meget til at skulle føde, det skræmmer mig bestemt ikk, jeg har besluttede ikk og tage imod fødselsforberedelse, da jeg tanker at det hele kommer helt naturligt for mig og tager det hele som det kommer  

Når jeg skal føde skal kæresten selvfølgelig og har valgt jeg at jeg gerne vil have min lillesøster med ( ønsker min kæreste også ) kæresten kunne godt tænke sig at have sin mor med.

Men det ved jeg faktisk ikk om jeg har lyst til :/ Kan rigtig godt lide min svigermor har ikk min egen mor mere og ville ha taget hende med også hvis det var, men måske svigermor skal med istedenfor  ved det virkelig ikk ?? ( hun ved jo hva man går igemmen)

Mia 30+1

Du skal gøre det DU har det bedst med. Det kan godt ske, at det er jeres fælles barn, men hvis du ikke har det sådan 100% fdt med, at svigermor skal med, så sig nej. Det er så vigtigt, at du er helt afslappet, rolig og tryg, når du skal bringe jeres barn til verden, og hvis du ikke bryder dig helt om, at svigermor skal se dig i den situation, så sig det. Lige her synes jeg, at du skal tænke 100% på dig selv, og vil tro din svigermor har fuld forståelse. Umiddelbart tænker jeg også det vil være lidt voldsomt at have hele 3 personer med til din fødsel. Du har brug for ro og fokus. Jeg havde sagt nej

Anmeld

3. september 2011

Mussen2

Jeg ville ikke bryder mig om at have hverken min mor eller svigermor med. Ikke at min mor og jeg ikke er tætte, men min mand var fantastisk under fødslen og det var noget han og jeg skulle dele.

Overfor svigermor ville jeg ikke bryde mig om at være helt nøgen og måske små skide (sorry, det kan jo desværre ske) osv. så det kunne jeg aldrig drømme om.

Du skal gøre det lige nøjagtig som du har lyst til. Mht. fødsels foprberedelse, så synes jeg blot det er vigtigt at lære evjrtrækning, så man kan klare veerne hjemmefra. Det var det eneste jeg havde lært fra jordemoderen, og det var så vigtigt fandt jeg ud af. Da man ligesom kommer igennem veen istedet for at spænde kroppen og trække smerten ud.

Held og lykke

Anmeld

3. september 2011

Miia90

Tak for jeres svar piger. det giver lidt at tænke over.

Svigermor har hellere ikk nogen forventning om at skulle med

Tror bare det bliver mig,kæresten og min søster

Anmeld

3. september 2011

Highlander

Miia90 skriver:

Heej Piger.

Mia 30+1

Jeg er enig med Frøken J. - du skal gøre hvad du føler for og ikke tage hende med for at gøre din kæreste glad. Nu har jeg ikke selv født endnu, men kunne forestille mig at det hurtigt kan blive for meget med for mange mennesker omkring sig, udover alle de sygeplejersker og læger der i forvejen er. 

I kan jo altid ringe til hende så snart det hele nærmer sig, og så kan hun komme og se den lille så snart h*n er født?

Anmeld

3. september 2011

NinaNymannMadsen

ja gør hvad du føler er bedst for dig.
du er meget sårbar når du ligger og er ved at føde og skal derfor kunne føle dig 100% tryg ved dem du har med.

jeg havde min kæreste og svigermor med første gang og det var en god ting for mig, hun kunne give kæresten et skub og hvis eller fortælle hvad han kunne gøre for at hjælpe mig igennem. skide god støtte til os begge.

den her gang skal jeg ha en veninde og kæresten med.
det er jo helt op til en selv hvem man vil ha med.

Anmeld

3. september 2011

Miia90

Highlander skriver:

Jeg er enig med Frøken J. - du skal gøre hvad du føler for og ikke tage hende med for at gøre din kæreste glad. Nu har jeg ikke selv født endnu, men kunne forestille mig at det hurtigt kan blive for meget med for mange mennesker omkring sig, udover alle de sygeplejersker og læger der i forvejen er. 

I kan jo altid ringe til hende så snart det hele nærmer sig, og så kan hun komme og se den lille så snart h*n er født?

Det er jo det

Hun skal nok komme

Anmeld

3. september 2011

Miia90

NNM skriver:

ja gør hvad du føler er bedst for dig.
du er meget sårbar når du ligger og er ved at føde og skal derfor kunne føle dig 100% tryg ved dem du har med.

jeg havde min kæreste og svigermor med første gang og det var en god ting for mig, hun kunne give kæresten et skub og hvis eller fortælle hvad han kunne gøre for at hjælpe mig igennem. skide god støtte til os begge.

den her gang skal jeg ha en veninde og kæresten med.
det er jo helt op til en selv hvem man vil ha med.

Tak for dit svar søde

Anmeld

3. september 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Miia90 skriver:

Heej Piger.

Mia 30+1

Jeg synes i skal nøjes med din søster. En person ud over Jer må være nok. Tror det kan blive for meget med flere omkring en, i så sårbar, og voldsom situation som en fødsel er. 

Anmeld

3. september 2011

Miia90

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Jeg synes i skal nøjes med din søster. En person ud over Jer må være nok. Tror det kan blive for meget med flere omkring en, i så sårbar, og voldsom situation som en fødsel er. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.