fra tremmeseng til juniorseng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.795 visninger
11 svar
0 synes godt om
16. januar 2009

Mikkelmusen

Hvornår skifter i? Min mand vil gerne gøre det sådan at Filuca skifter til junior inden at den lille ny skal over i tremmesengen. Men er det ikke tidligt? Eller jeg har faktisk ingen idé om hvornår det er tidligt.. Hvad skal man basere sin beslutning på?

Christina 19+4

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2009

Nadi

Jeg synes det kunne være en meget godt ide, men kan godt forstå du synes det er tidligt. Men den lille ny kan msåek sove i liften det første stykke tid og så har i lidt ekstra tid at vænne Filuca til at sove i en junior seng.

Min mand og jeg har også snakket om at det kunne være en smart idé at flytte Oliver over i en junior seng når der kommer en lille ny.

Tror du selv Filuca kunne sove i en junior seng??

Anmeld

16. januar 2009

Juniors mor

Vi regner med, at vores den lille ny, skal sove i den vugge vi har i ca 5 måneder - dvs til ca slutningen af juli. Herefter er han højest sansynlig for stor til vuggen og skal over i en tremmeseng, så der bliver Julie flyttet i en juniorseng. Hvis der er en sengehest på juniorsengen tror jeg ikke det er noget problem at flytte dem over i en sådan omkring to-års alderen.
Hvornår er det du er sat til?

Anmeld

16. januar 2009

Muffinmus

Det anbefales først fra 3 års alderen....slet ikke endnu
Vi har derfor købt endnu en tremmesenge til den kommende lillesøster....
Synes bestemt ikke man skal smide den store ud af sin seng bare fordi der kommer en mere...Amn skal gøre det når det er meningen det skal ske, altså ved de 3 år eller hvis f.eks ens unge er en lille klatre bavian og selv kravler ud af sengen...for det er jo heller ikke godt.
Så kan godt se den økonomiske fordel i din mands ide, men ville aldrig selv gøre det. Min mand tænkte det vist også et kort øjeblik, men det dur altså bare ikke. Min søn skal jo også have lov til at være den lille selv om der kommer en mere.

Anmeld

16. januar 2009

Mary

Vi skifter højst sandsynligt tremmesengen ud med en voksenseng til sommer. For 1 år siden da Juliane blev 2 år købte vi en halvhøj seng til hende, men ikke i en juniormodel. Det er en seng der er stor nok til mig Vi købte sådan en model hvor man kan udbygge med endnu en seng eller flere(!), skrivebord, rutsjebane, dukketeater.....osv..... Så Juliane får en underbo i juli når Annika flytter ind i underetagen

Jeg glæder mig rigtig meget til at lave deres værelse om. Så vi laver et helt lille projekt ud af det med at male, ny seng og reol. Vi fjernede puslekommoden derindefra her efter jul, så der er lidt halvtomt i den ene side af rummet, men vi har brug for pladsen til al deres dukkehalløj!

Knus Maria - som allerede har planlagt det hele

Anmeld

16. januar 2009

Ny mor

Her tror jeg vi dropper juniorsengen. Julius (som fylder 3 år om 3 måneder) sover stadig i sin tremmeseng som han elsker - og Marius i sin.

Vi kender nogle der gik direkte til "store" senge med ekstra hylde i fodenden, så den ikke føles uhyggelig stor uden problemer for de 3-årige, og da vi skal have køjesenge (pga pladsmangel...suk...) til drengene vil de også blive flyttet direkte fra tremmesengen til en stor seng.

Hvor gammel er Filuca når lillebebsen kommer?

Kh Birgitte

Anmeld

16. januar 2009

Ny mor

Mary skriver:

Vi skifter højst sandsynligt tremmesengen ud med en voksenseng til sommer. For 1 år siden da Juliane blev 2 år købte vi en halvhøj seng til hende, men ikke i en juniormodel. Det er en seng der er stor nok til mig Vi købte sådan en model hvor man kan udbygge med endnu en seng eller flere(!), skrivebord, rutsjebane, dukketeater.....osv..... Så Juliane får en underbo i juli når Annika flytter ind i underetagen

Jeg glæder mig rigtig meget til at lave deres værelse om. Så vi laver et helt lille projekt ud af det med at male, ny seng og reol. Vi fjernede puslekommoden derindefra her efter jul, så der er lidt halvtomt i den ene side af rummet, men vi har brug for pladsen til al deres dukkehalløj!

Knus Maria - som allerede har planlagt det hele

Maria - hvor har i købt seng med rutsjebane? Jeg har ledt efter dem.
kh Birgitte

Anmeld

16. januar 2009

Ny mor

Ny mor skriver:

Her tror jeg vi dropper juniorsengen. Julius (som fylder 3 år om 3 måneder) sover stadig i sin tremmeseng som han elsker - og Marius i sin.

Vi kender nogle der gik direkte til "store" senge med ekstra hylde i fodenden, så den ikke føles uhyggelig stor uden problemer for de 3-årige, og da vi skal have køjesenge (pga pladsmangel...suk...) til drengene vil de også blive flyttet direkte fra tremmesengen til en stor seng.

Hvor gammel er Filuca når lillebebsen kommer?

Kh Birgitte

hylde = hynde

Anmeld

16. januar 2009

Mary

Ny mor skriver:

Maria - hvor har i købt seng med rutsjebane? Jeg har ledt efter dem.
kh Birgitte

Sengen hedder Lifetime, Vi har den dog ikke med rutsjebane - vi måtte prioritere pladsen lidt Damn, to piger kan have meget dukkegrej! Men man køber altså alle ting som enkelte moduler, og så kan man vende det hele og sammensætte det som man vil. Det er en super lækker seng, men også dyr.... vi regner bare med de skal bruge den i mange år, så det var vigtigt vi fandt en ordentlig en

www.lifetime.dk

*****************************''
I øvrigt vil jeg gerne lige pointere at det overhovedet ikke har været problem for os at sengen er så stor til en ret lille pige En ekstra dyne og en masse bløde puder i fodenden, der har hun hele tiden sover trygt og godt. Derudover har vi sengen med skrå stige som er mere sikker for et lille barn.

Anmeld

16. januar 2009

Ny mor

Mary skriver:

Sengen hedder Lifetime, Vi har den dog ikke med rutsjebane - vi måtte prioritere pladsen lidt Damn, to piger kan have meget dukkegrej! Men man køber altså alle ting som enkelte moduler, og så kan man vende det hele og sammensætte det som man vil. Det er en super lækker seng, men også dyr.... vi regner bare med de skal bruge den i mange år, så det var vigtigt vi fandt en ordentlig en

www.lifetime.dk

*****************************''
I øvrigt vil jeg gerne lige pointere at det overhovedet ikke har været problem for os at sengen er så stor til en ret lille pige En ekstra dyne og en masse bløde puder i fodenden, der har hun hele tiden sover trygt og godt. Derudover har vi sengen med skrå stige som er mere sikker for et lille barn.

Wau, nogle fede senge - 1000 tak!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.