Kan man farve fondant?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2011

TTM

MetteS81 skriver:

Jo det er der! Vidste slet ik de havde den slags??? Super skønt du skriver det, det prøver jeg lige at tjekke ud!!  Og ellers blir det frugtfarve med flormelis i fondanten..laver en lille prøve før jeg kaster mig ud i det hvis det er

Tak for svar!

Jamen det er også rimelig nyt de er begyndt på det der skal ikke bruges ret meget farve, og fondant'en tager ikke "skade" af det... Syntes det er svært og ælte flormelis ind og frugtfarve plus farven ikke er nær så "kraftig" som ved pastafarve

Held og lykke!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2011

MetteS81

piadas skriver:

Nu ved jeg ikke, hvor du bor, men vores lokale Kop og Kande er begyndt af forhandle pastafarver og andre ting til kager. Du kan også få det i Panduro, så vidt jeg husker.

Der er sikkert en forhandler i nærheden af, hvor du bor. Men ellers er jeg sikker på, at det går med frugtfarven og flormelis.

Ja, det var der også lige en anden der skrev, så det prøver jeg først og ellers bruger jeg bare frugtfarven

Bor i Rødovre og der er både Kop og Kande og Panduro...havde slet ik tænkt på at de kunne have det, så dejligt med råd fra de kloge hoveder herinde 

Anmeld

2. september 2011

MetteS81

TykkeTrunteMor skriver:

Jamen det er også rimelig nyt de er begyndt på det der skal ikke bruges ret meget farve, og fondant'en tager ikke "skade" af det... Syntes det er svært og ælte flormelis ind og frugtfarve plus farven ikke er nær så "kraftig" som ved pastafarve

Held og lykke!

Ok, tænker nemlig at farven gerne må være lidt kraftig! Afsted til Rødovre Centrum imorgen!

Og tak!

Anmeld

2. september 2011

Lou87

Sku også li til og skrive kop og kande... Men er forslået ka jeg se.. Hehe..

Ville blot li nævne at du ska være sparsom med farven!!!
Du skal ikk bruge meget mere end spidsen af en tandstik farve til en lille klump, feks til bogstaverne... Prøv dig frem

Anmeld

2. september 2011

MetteS81

Lou87 skriver:

Sku også li til og skrive kop og kande... Men er forslået ka jeg se.. Hehe..

Ville blot li nævne at du ska være sparsom med farven!!!
Du skal ikk bruge meget mere end spidsen af en tandstik farve til en lille klump, feks til bogstaverne... Prøv dig frem

Godt at vide, især for en begynder som mig, hehe! Tak for rådet!

Anmeld

2. september 2011

Lou87

MetteS81 skriver:

Godt at vide, især for en begynder som mig, hehe! Tak for rådet!

Det var det jeg tænkte Velbekomme da
OBS! og pas også på selve farven, den er ikk helt nem og få vasket af fingrene.. jeg plejer og udhule det stykke jeg ska farve og putte det ind i midten og så lukke til og ælte derfra

Anmeld

3. september 2011

MetteS81

Lou87 skriver:

Det var det jeg tænkte Velbekomme da
OBS! og pas også på selve farven, den er ikk helt nem og få vasket af fingrene.. jeg plejer og udhule det stykke jeg ska farve og putte det ind i midten og så lukke til og ælte derfra

Ja, kender det fra frugtfarven når jeg har brugt det til andre ting...tror jeg bruger handsker, så skal jeg ik tænke så meget over det 

Anmeld

3. september 2011

ledermus

MetteS81 skriver:

Øv øv det købte jeg på nettet...synes det er lidt meget bare at bestille pastafarve og betale 50 kr i porto for det... Tror jeg prøver med frugtfarve og flormelis istedet

Tak for svar

kop og kande sælger også pastafarver til at farve fondant med.

Man kan sagtens bruge frugtfarve også men ja det kræver noget flormelis pga det er flydende

held og lykke med projektet

Anmeld

3. september 2011

Lou87

MetteS81 skriver:

Ja, kender det fra frugtfarven når jeg har brugt det til andre ting...tror jeg bruger handsker, så skal jeg ik tænke så meget over det 

Nå oki

Bare husk du ikk må bruge dem med den der belægning, (ka ikk li finde ordet)... det smitter jo af på fondanten og er vidst ikk sundt.

Anmeld

3. september 2011

MetteS81

ledermus skriver:

kop og kande sælger også pastafarver til at farve fondant med.

Man kan sagtens bruge frugtfarve også men ja det kræver noget flormelis pga det er flydende

held og lykke med projektet

Ja, prøver der, og ellers blir det frugtfarven med flormelis!

Tak for det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.