Kan man farve fondant?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.201 visninger
20 svar
0 synes godt om
2. september 2011

MetteS81

Jeg skal lave min nevø´s dåbskage og har købt hvid fondant til at overtrække kagen med + sådan en til at lave bogstaver med. 

Vil jeg kunne bruge fondanten til at lave bogstaverne også og farve dem så hans navn kan stå med blåt? Eller skal jeg bruge marcipan...eller andet?   

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2011

piadas

MetteS81 skriver:

Jeg skal lave min nevø´s dåbskage og har købt hvid fondant til at overtrække kagen med + sådan en til at lave bogstaver med. 

Vil jeg kunne bruge fondanten til at lave bogstaverne også og farve dem så hans navn kan stå med blåt? Eller skal jeg bruge marcipan...eller andet?  

Du kan sagtens farve det - bare ælt lidt pastafarve i fondanten, inden du ruller den ud.

Anmeld

2. september 2011

MetteS81

piadas skriver:

Du kan sagtens farve det - bare ælt lidt pastafarve i fondanten, inden du ruller den ud.

Ok, men hvad er pastafarve? Jeg har købt frugtfarve..heldigvis ikke den store udskrivning så må ud og finde det andet istedet  Hvor kan man købe det henne?

Anmeld

2. september 2011

roenlund

MetteS81 skriver:

Ok, men hvad er pastafarve? Jeg har købt frugtfarve..heldigvis ikke den store udskrivning så må ud og finde det andet istedet  Hvor kan man købe det henne?

Du kan købe det de samme steder som du køber fondant...

Anmeld

2. september 2011

piadas

MetteS81 skriver:

Frugtfarve er noget mere flydende end pastafarve. Det vil nok kræve, at du ælter lidt flormelis i sammen med frugtfarven, kunne jeg forestille mig. Jeg har ikke selv prøvet med frugtfarve.

Pastafarver kan du f.eks. købe her:

http://www.kagebutikken.dk/group.asp?group=1

Anmeld

2. september 2011

MetteS81

roenlund skriver:

Du kan købe det de samme steder som du køber fondant...

Øv øv det købte jeg på nettet...synes det er lidt meget bare at bestille pastafarve og betale 50 kr i porto for det... Tror jeg prøver med frugtfarve og flormelis istedet

Tak for svar

Anmeld

2. september 2011

TTM

MetteS81 skriver:

Øv øv det købte jeg på nettet...synes det er lidt meget bare at bestille pastafarve og betale 50 kr i porto for det... Tror jeg prøver med frugtfarve og flormelis istedet

Tak for svar

HOLDT STOP!!

Findes der ikke en Kop&Kande i nærheden af hvor du bor???

De har nemlig pastafarver, til 40 kr mener jeg....

Anmeld

2. september 2011

MetteS81

piadas skriver:

Frugtfarve er noget mere flydende end pastafarve. Det vil nok kræve, at du ælter lidt flormelis i sammen med frugtfarven, kunne jeg forestille mig. Jeg har ikke selv prøvet med frugtfarve.

Pastafarver kan du f.eks. købe her:

http://www.kagebutikken.dk/group.asp?group=1

Øv har allerede købt de andre ting over nettet (dog fra et andet sted end det du nævner) så synes ik jeg vil betale porto for kun pastafarve...men jeg prøver dit tip med at blande flormelis i! Tak for det

Anmeld

2. september 2011

MetteS81

TykkeTrunteMor skriver:

HOLDT STOP!!

Findes der ikke en Kop&Kande i nærheden af hvor du bor???

De har nemlig pastafarver, til 40 kr mener jeg....

Jo det er der! Vidste slet ik de havde den slags??? Super skønt du skriver det, det prøver jeg lige at tjekke ud!!  Og ellers blir det frugtfarve med flormelis i fondanten..laver en lille prøve før jeg kaster mig ud i det hvis det er

Tak for svar!

Anmeld

2. september 2011

piadas

MetteS81 skriver:

Øv har allerede købt de andre ting over nettet (dog fra et andet sted end det du nævner) så synes ik jeg vil betale porto for kun pastafarve...men jeg prøver dit tip med at blande flormelis i! Tak for det

Nu ved jeg ikke, hvor du bor, men vores lokale Kop og Kande er begyndt af forhandle pastafarver og andre ting til kager. Du kan også få det i Panduro, så vidt jeg husker.

Der er sikkert en forhandler i nærheden af, hvor du bor. Men ellers er jeg sikker på, at det går med frugtfarven og flormelis.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.