Opkalde efter levende farmor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.068 visninger
16 svar
0 synes godt om
2. september 2011

Anonym trådstarter

Jeg er så heldig at jeg stadog har min farmor og farfar, og regner med at have dem mange år endnu 

Min farmor hedder Agnethe, og jeg syntes det er det smukkeste navn, og min mand er enig.

Men er det for mærkeligt at opkalde mit barn efter en oldemor hun kommer til at kende? 

BTW, så passer efternavnene rigtig godt til

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2011

Giraffen

Anonym skriver:

Jeg er så heldig at jeg stadog har min farmor og farfar, og regner med at have dem mange år endnu 

Min farmor hedder Agnethe, og jeg syntes det er det smukkeste navn, og min mand er enig.

Men er det for mærkeligt at opkalde mit barn efter en oldemor hun kommer til at kende? 

Jeg planlægger at gøre nøjagtig det samme hvis vi får en pige

Min farmor er også nulevende (hedder Nina) og hun er det mest fantastiske menneske på denne jord og jeg ville elske at kunne få opkaldt en datter efter hende. Jeg vil allerhelst ha hun er her til at opleve det så det passer mig glimrende at hun stadig er i fuld vigør

Anmeld

2. september 2011

Københavnermor

Overhovedet ikke mærkeligt! Din farmor vil blive super stolt! 

Det er en super god idé! Og når det ovenikøbet er et smukt navn, så siger jeg: GO FOR IT! 

Anmeld

2. september 2011

Lou87

Hmm man kan jo sagtens, ingen forbyder dig det hihi..
Spøg til side..
Jeg ville "nok" ikk gøre det når oldemoderen lever.. Da man jo typsik gør det pga at de er afdøde og sådan..
Men hva med blot og give hende det til mellemnavn så?

Anmeld

2. september 2011

marloutti

Anonym skriver:

Næh, det er da bare super fedt synes jeg....

Din farmor må da blive noget så stolt.

Og jeg synes da også det er dejligt at de kommer til at kende hinanden og måske betyde noget helt specielt for hinanden....

Anmeld

2. september 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

I kunne jo bruge Agnete som mellemnavn..det bruger man ret ofte, hvis man vil opkalde en efter et levende familiemedlem.
Min den mellemste hedder Karen efter sin fars faster og hun fik det som 3. navn efter to navne.

Men selvfølgelig kan I da også godt give hende det som fornavn..det gjorde man jo raskt væk i gamle dage, så hveranden i generationerne hed det samme..en gammel tradition som da sagtens kan genoplives nu I også vælger et ret gammelt navn.

Kærligst
Sussie

Anmeld

2. september 2011

Nimbus1984

Jeg synes ikke det er mærkeligt. Hvis jeg kunne blev min datter opkaldt efter min farmor og oldemor og min søn blev opkaldt efter min far og oldefar, manden er dog ikke med på den. Men drømmer stadig om en Bjørn Hjalmer og en astri Marie

Det er jeres barn og hvis i er enige, så er det dét i gør.

Synes i øvrigt det er et sødt navn, har haft en cykel der hed det, drømte faktisk at min cykel skulle hedde det.

Anmeld

2. september 2011

Skouboe

Min ældste hedder Freja Marie, hvor Marie er efter hendes oldemor, der stadig lever.

Anmeld

2. september 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Jeg synes det er en rigtig smuk "gestus". Jeg tænker, at den kommende oldemor vil blive rigtig rørt og glad for, at I vil opkalde jeres datter efter hende, og det er da bare skønt for hende, at hun når at opleve det - så ved hun jo også, at hun bliver "æret" på den måde.

Anmeld

2. september 2011

Mauser.

Min Mormor header lizza, og det skal vores datter hedde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.