hjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2009

Becks

HeY skriver:

ihh, håber os at de her 2 vil blive gode venner .

er bare ekstra urolig, for hun en jo en chihuahua, og han er er meget stor hankat, så vi er jo lidt bange for at han vil slå hende i"hjel." ..
når hun ligner en rotte, han ligner nemlig en løve der skal på jagt.

Det er vigtigt, at I lader ham komme hen til hende og snuse, for holder I dem fra hinanden, så vil katten ALDRIG acceptere hunden...

Det er kattens måde og vise han er utryg på, og vise at det er ham der bestemmer...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2009

Diana...

HeY skriver:

Jamen kan han ikke finde på at "slå hende ihjel" ? . - hvis vi lader hende rende rundt.
Han ligner nemlig sådan en løve der skal gør ende på hans bytte.
hun er jo ikke større end en rotte.
Hvor langtid tog det for jeres hund og kat til de havde accperteret hinanden`?

Knus - den urolige .

Hvor er du sød...
Jeg har nu aldrig hørt at en kat har slået en hund ihjel, det er helt naturlig det der forgå prøv og ring til dyrlægen det kan være de har nogen tips men de siger det samme. Det er kattens hjem der kommet et nyt dyr til og så skal den altså vise sig sådan er deres natur. Jamen vi har haft vores hund i 4 måneder ca og de har stadig deres stride men sådan er det og snart vil det dæmpe sig lidt. bare husk og trøste hunden og ikke at skælde katten ud.

Knus

Anmeld

16. januar 2009

HeY

Ja, vi tager nærmest et skridt af gangen.

man kan os se at han er "bang" og han holder virkelig øje med hende når hun går lidt rundt. (det er lidt ubehaligt at se heh) ..
Tror du han ser det som hans bytte? eller er det bare for at skræmme hende og fortælle hvem der bestemmer ? - Igår sad hun bag ved mine ben, så kom han faren hen til hende, så piv hun højt. og så gik han væk. han vil os meget gerne om bag hende, så hun ikke kan se ham. det ligner så meget en løve heh,

Anmeld

16. januar 2009

Diana...

HeY skriver:

Ja, vi tager nærmest et skridt af gangen.

man kan os se at han er "bang" og han holder virkelig øje med hende når hun går lidt rundt. (det er lidt ubehaligt at se heh) ..
Tror du han ser det som hans bytte? eller er det bare for at skræmme hende og fortælle hvem der bestemmer ? - Igår sad hun bag ved mine ben, så kom han faren hen til hende, så piv hun højt. og så gik han væk. han vil os meget gerne om bag hende, så hun ikke kan se ham. det ligner så meget en løve heh,

Den er for stor til at se den som et bytte, katte jager mus og små fugle.
Der kommet en ny og taget sin mor fra ham det da klart at den bliver sur men den er lige så meget bange.... Men den ser den ikke som et bytte. oh hunden kan sagtens sætte katten på plads os størrelsen har intet at sige min hund som er pænt stor efter hånden blev angrebet af en lille gravhund sidst og den var kun hvalp altså min hund er 22 kg større end den anden hund. Den skal nok klare sig og når den føler sig klar sætter den os katten på plads.
Du har ingen ting at være nervøs for. selv om den er lille meget lille vil den os kunne sætte en stor hund på plads.

Anmeld

16. januar 2009

HeY

Diana/Claus skriver:

Hvor er du sød...
Jeg har nu aldrig hørt at en kat har slået en hund ihjel, det er helt naturlig det der forgå prøv og ring til dyrlægen det kan være de har nogen tips men de siger det samme. Det er kattens hjem der kommet et nyt dyr til og så skal den altså vise sig sådan er deres natur. Jamen vi har haft vores hund i 4 måneder ca og de har stadig deres stride men sådan er det og snart vil det dæmpe sig lidt. bare husk og trøste hunden og ikke at skælde katten ud.

Knus

Tak for alle de godt råd

Jeg prøver at lade ham komme hen til hende, men han er lidt voldsom og så blir jeg jo nervøs for hvad han vil gør. når han ligger der på lur, med rumpen op i vejret og hovedet helt ned til jorden, så ligner det virkelig han er klar til at angribe. når han så løber hen mod hende er klørerne fremme .

Men mon ikk du har ret, når han har fået lov til at vise at det er ham der bestemmer , og alt det der, så stopper det.

og selvom hun er lille kan hun vel godt skræmme ham væk.

Anmeld

16. januar 2009

HeY

Mikkelmusen skriver:

Tja det er vel opdragelsen det kommer an på. Min svigerfamilie har altid haft begge dele og der har aldrig været nogle problemer hos hverken katten eller hunden.

Ham her er heller ikke en helt alm hankat.
han er jo van til at det kun er ham her,.
han kan heller ikke lide børn der kan kravle. - der føler han sig meget utryg.

Anmeld

16. januar 2009

Diana...

HeY skriver:

Tak for alle de godt råd

Jeg prøver at lade ham komme hen til hende, men han er lidt voldsom og så blir jeg jo nervøs for hvad han vil gør. når han ligger der på lur, med rumpen op i vejret og hovedet helt ned til jorden, så ligner det virkelig han er klar til at angribe. når han så løber hen mod hende er klørerne fremme .

Men mon ikk du har ret, når han har fået lov til at vise at det er ham der bestemmer , og alt det der, så stopper det.

og selvom hun er lille kan hun vel godt skræmme ham væk.

Griner sådan gør mine katte altså os mod hinanden selv om de gode venner men sådan gør det jo... og jo den kan sagtens klare sig men det nytter ikke du er nervøs for så beskytter du hunden og så slutter det aldrig. Min hund var os mindre en kattene da vi fik den og den er blevet slået 1000 gange i hoved med klør og har pivet 1000 gange og blevet forskrække osv nu det ham der jagter dem i leg og nu er han 3 gange så stor så nu burde vi være nervøse for kattene men det er vi ikke for de kan klare sig selv og det kan din hund os... du må bare ikke holde dem adskildt for så acceptere de ikke hinanden.

Anmeld

16. januar 2009

HeY

Diana/Claus skriver:

Den er for stor til at se den som et bytte, katte jager mus og små fugle.
Der kommet en ny og taget sin mor fra ham det da klart at den bliver sur men den er lige så meget bange.... Men den ser den ikke som et bytte. oh hunden kan sagtens sætte katten på plads os størrelsen har intet at sige min hund som er pænt stor efter hånden blev angrebet af en lille gravhund sidst og den var kun hvalp altså min hund er 22 kg større end den anden hund. Den skal nok klare sig og når den føler sig klar sætter den os katten på plads.
Du har ingen ting at være nervøs for. selv om den er lille meget lille vil den os kunne sætte en stor hund på plads.

Årh , det dejligt at høre
så er jeg lidt mere rolig nu.

Hankatten vejer omkring 3-4kg . hunden vejer 850G. så der er stor forskel på dem. .

Men tror simpelhen vi skal give ham lov til at se hende an. - som du os siger

Anmeld

16. januar 2009

Diana...

HeY skriver:

Ham her er heller ikke en helt alm hankat.
han er jo van til at det kun er ham her,.
han kan heller ikke lide børn der kan kravle. - der føler han sig meget utryg.

Min han kat har os altid kun været ham og inde kat nu han ude kat og har mødt 3 nye katte og en hund og snart en baby alt inde for et år og min kat har altid været MEGA sky over for andre end mig og han har accepteret alle og har det dejligt han lader enda hunden slikke ham over det hele, hvor vores hun kat hun har altid været van til andre dyr både katte og hunde og hun er mega lang tid om og acceptere andre...

Anmeld

16. januar 2009

HeY

Diana/Claus skriver:

Griner sådan gør mine katte altså os mod hinanden selv om de gode venner men sådan gør det jo... og jo den kan sagtens klare sig men det nytter ikke du er nervøs for så beskytter du hunden og så slutter det aldrig. Min hund var os mindre en kattene da vi fik den og den er blevet slået 1000 gange i hoved med klør og har pivet 1000 gange og blevet forskrække osv nu det ham der jagter dem i leg og nu er han 3 gange så stor så nu burde vi være nervøse for kattene men det er vi ikke for de kan klare sig selv og det kan din hund os... du må bare ikke holde dem adskildt for så acceptere de ikke hinanden.

Vi må hoppe ud i det ..

Tusinde tak for snakken <3 .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.