Fast sovetid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.212 visninger
13 svar
0 synes godt om
1. september 2011

MelikkazMoar

Hej...

hvornår skal man indføre faste sove tider for baby?

hvornår gjorde i det? og hva tid blev de så lagt? (både i løbet a dagen og selvfølgelig nat)

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2011

AnneBJ

Felix fandt selv en rytme da han rundede de 4 mdr. ca. Han kommer i seng omkring 19-20 stykker.

Lur i løbet af dagen er lidt forskelligt, afhængig af om vi er hjemme eller ude.

Anmeld

1. september 2011

MelikkazMoar

AnneBJ skriver:

Felix fandt selv en rytme da han rundede de 4 mdr. ca. Han kommer i seng omkring 19-20 stykker.

Lur i løbet af dagen er lidt forskelligt, afhængig af om vi er hjemme eller ude.

Okay ..

jeg tænker nemlig også at om dagen kan jeg lige pt ikke styre hendes søvn møsnter.. men hun er begyndt a sove hele natten.. (hvilket er rart,selv om hun ige fra start kun har været vågen max 2 gangeom natten)  men det var dag timerne der forvirrer mig, hvornår begynder man på ordenlig faste rutiner der?

Anmeld

1. september 2011

Prinsessens'Mor<3

Maja er 6½ mdr, og vi har siden hun ca var 4-5 mdr haft en rytme med og få en natflaske med vælling og puttes og alt det ved en 20 tiden.. Lurene om dagen synes jeg er lidt forskelligt fra dag til dag, alt efter hvad der bliver lavet..

- Malene&Maja

Anmeld

1. september 2011

MelikkazMoar

MaleneS2011baby<3 skriver:

Maja er 6½ mdr, og vi har siden hun ca var 4-5 mdr haft en rytme med og få en natflaske med vælling og puttes og alt det ved en 20 tiden.. Lurene om dagen synes jeg er lidt forskelligt fra dag til dag, alt efter hvad der bliver lavet..

- Malene&Maja

godt nok, så det med om dagen er ok at have lidt løst, bare pigen selv kan finde ud at det?

- ja, spørg fordi, min svigermor mener min datter sover for meget.. for ligegyldigt hvornår hun kommer på besøg, (ligemeget hvilket tidspunktpå dagen)sover vores datter..

Anmeld

1. september 2011

132319

Vi er først nu, begyndt at indføre fast sovetid da Kamille altid har sovet som vinden blæser

Hun er 11 måneder og kommer i seng ved 19tiden

Anmeld

1. september 2011

camillakrath

MelikkazMoar skriver:

Hej...

hvornår skal man indføre faste sove tider for baby?

hvornår gjorde i det? og hva tid blev de så lagt? (både i løbet a dagen og selvfølgelig nat)

Knus

Benjamin er 4,5 måned og sover fast hver aften kl. 19.

Om formiddagen sover han omkring 9:30. Luren er en time.

Og om eftermiddagen styrer han det faktisk lidt selv. Det er alt efter hvor træt han er. Det eneste vi ved er at han tager en lur

Anmeld

1. september 2011

foto på lærred

Her er et mønster som jeg har set i et par blade og sovebog til baby. Det kan måske give et par retningslinier:

3-6 måneder:

kl 07:godmorgen

kl 08.30 - 9.30: morgenlur

kl 12.00 - 14.30: middagslur

kl 19-19.30 powerlur

kl 22: Godnat

6 måneder:

kl 06: Godmorgen

kl 08-30 - 10-30: lur

kl 13-15: Lur

kl 17-17.30 powernap

kl 20-21: Godnat

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

collager og invitationer

Anmeld

1. september 2011

AnneBJ

MelikkazMoar skriver:

godt nok, så det med om dagen er ok at have lidt løst, bare pigen selv kan finde ud at det?

- ja, spørg fordi, min svigermor mener min datter sover for meget.. for ligegyldigt hvornår hun kommer på besøg, (ligemeget hvilket tidspunktpå dagen)sover vores datter..

Tænk hvis din svigermor skulle udvikle sig ligeså meget og hurtigt som en lille baby - mon ikke hun så også havde brug for søvn!

Min søn sover omkring 16 timer i døgnet, hvilket ifølge SP er helt normalt for en 5 mdr. baby... 

Anmeld

1. september 2011

Clisolka

Åh, fast søvnrytme i løbet af dagen har ændret sig drastisk herhjemme i løbet af de sidste 2 måneder. Lige pt. sover Isabella på 10 mrd. som vinden blæser. Boligforeningen har gang i en stor renovering lige udenfor vores blok, med maskiner der larmer en del. 

Hun er god til at tage en formiddagslur omkring 10-11 - men eftermiddagsluren? Hmm hvis hendes far er heldig, får han en lur med hende mellem 14-16 - andre dage kan vi skyde en hvid pil efter den 

Jeg kan lige nævne at Isabella sover igennem fra 19.30-20.00 - til omkring kl. 7-8 om morgenen, så jeg vil ikke brokke mig, så længe jeg får min natsøvn 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.