fra parforhold til alene mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2011

Anonym trådstarter

loui88 skriver:

hele din løn går jo til husleje så, Det kan da næsten umuligt komme til at hænge sammen.

er det ikke at gå i lidt små sko pludselig at kræve penge fra faderen fordi du blir alene, når du har været indstillet på ikke at få nogle før.?

jo jeg ville hellere ikke søge om dem, men bliver jo nød til det hvis jeg skal have de andre penge jo

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2011

Anonym trådstarter

SjeBets skriver:

ja det synes jeg da, han kan jo trække noget af det fra alligevel, så han slipper billigt for athave et barn.  Tror du kan printe en ansøgning ud fra statsforvaltningens hjemmeside.  

jeg har søgt om det en gang, men stoppet det efter jeg flytte til en anden kommune

Anmeld

1. september 2011

Rockertand

Anonym skriver:

okay, men det mig selv der er valgt at han ikke skulle betale, så må jeg jo bare søge dem igen

Så du vil opkræve penge af dit barns fader, fordi du har valgt den forkerte kæreste og sat dig i en alt for dyr bolig? Hmm..  

Anmeld

1. september 2011

Lisbeth85

Anonym skriver:

hej kvinder

det er sådan jeg overvejer gå fra min kæreste, hvis jeg går fra ham, hvor meget kan man få boligstøtte til, den lejlighed vi bor i er 98 kvm og koster 8000 kr om månederen, jeg ville gerne blive boedene da jeg job her og skøn dagpleje, men hvordan få jeg det til hænge sammen, og hvor lang tid gå der fra man søger om tingene til man få det?

skal man få penge af barnets far når man alene forsøger for at få ekstra børnepenge ?

håber der nogen der kan hjælpe mig ..

håber alle for en skøn dag og nyder solskine vejret selvom jeg ikke gør

Hvis du kun overvejer at gå fra din kæreste, så synes jeg du skal snakke med ham om hvad du mangler i jeres forhold, så I måske kan blive sammen.

Men lyder til du er på vej fra ham? Siden du skriver indlægget. Jeg flyttede da min eks gik fra mig, da jeg simpelthen ville sidde for hårdt i det. Det betød, at jeg ikke kunne vende tilbage på mit job, men sådan er det jo. Når man har et barn, så er det vigtigt ikke at sidde alt for strant i det, da der pludselig kan komme uventede regninger m.m.

Held og lykke med hvad end beslutningen bliver

Anmeld

1. september 2011

Nemesis

hvis i kun er 2 der skal bo i boligen på 98 så kan du ikke få boligstøtte til det hele. Mener det er omkring 80-85m2 du kan få støtte til.

samtidig kan kommunen faktisk tage boligstøtten hvis de mener din bolig er for dyr i forhold til din indtægt..altså hvis din bruttohusleje overstiger 50% af din indtægt...jeg vil dog lige sige at det har jeg ikke hørt de endnu har gjort og jeg oplevede det heller ikke mens jeg selv var i den situation.

Men da jeg var alene med 1 barn med tilsvarende husleje fik jeg 1600 kr.

:-) Sisse

Anmeld

1. september 2011

M&M's Mor

Har ikke lige læst de andres svar men mener der på borgerservice er et sted du kan lave en udregning på hvad du CIRKA vil kunne få i boligstøtte...

Anmeld

1. september 2011

eElak

Anonym skriver:

nej jeg få ikke børnepenge fra faren, for hendes rigtigt far ser hende ikke, så kan ikke se hvorfor jeg skal have pengene, derfor..

jeg tjerner 11.000 før skat om månede da jeg er elev, så tjerner ikke en skid.. ca, 8000 kr efter skat, jeg har ikke nogen lån, så hvis jeg selv skulle betale så havde jeg slet ikke nogen penge..fordi husleje er så dyr er pågrund det i store københavn og det med varme og vand

Umiddelbart vil jeg tro at du får højeste sats eller noget meget tæt på. 

Jeg er på SU, har en husleje og lejlighed der er lidt større end din, og bor alene med kngæten - og jeg får højeste sats.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.