fra parforhold til alene mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.799 visninger
16 svar
0 synes godt om
1. september 2011

Anonym trådstarter

hej kvinder

det er sådan jeg overvejer gå fra min kæreste, hvis jeg går fra ham, hvor meget kan man få boligstøtte til, den lejlighed vi bor i er 98 kvm og koster 8000 kr om månederen, jeg ville gerne blive boedene da jeg job her og skøn dagpleje, men hvordan få jeg det til hænge sammen, og hvor lang tid gå der fra man søger om tingene til man få det?

skal man få penge af barnets far når man alene forsøger for at få ekstra børnepenge ?

håber der nogen der kan hjælpe mig ..

håber alle for en skøn dag og nyder solskine vejret selvom jeg ikke gør

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2011

1012lmp

Det kommer jo helt an på hvad du tjener...

Men du får jo børnepenge af faderen som er hvad? 1100,- om mdr tror jeg også ekstra børnetilskud ved kommunen hver 3 mdr..

Anmeld

1. september 2011

millemai

Anonym skriver:

hej kvinder

det er sådan jeg overvejer gå fra min kæreste, hvis jeg går fra ham, hvor meget kan man få boligstøtte til, den lejlighed vi bor i er 98 kvm og koster 8000 kr om månederen, jeg ville gerne blive boedene da jeg job her og skøn dagpleje, men hvordan få jeg det til hænge sammen, og hvor lang tid gå der fra man søger om tingene til man få det?

skal man få penge af barnets far når man alene forsøger for at få ekstra børnepenge ?

Om du har råd til det afhænger jo af din indkomst. 8000,- lyder som en høj husleje, men måske det kan løbe rundt, hvis du får boligsikring og/eller ikke har lån.

Jeg får ikke boligsikring, så jeg ved ikke hvor hurtigt det går igennem, men de tilskud jeg får gik hurtigt igennem.

I princippet kan din kommune nægte dig at få ekstra tilskud, hvis du ikke får børnepenge af barnets far. Om de praktiserer denne ret eller ej ved jeg ikke.

Anmeld

1. september 2011

Anonym trådstarter

1012lmp skriver:

Det kommer jo helt an på hvad du tjener...

Men du får jo børnepenge af faderen som er hvad? 1100,- om mdr tror jeg også ekstra børnetilskud ved kommunen hver 3 mdr..

nej jeg få ikke børnepenge fra faren, for hendes rigtigt far ser hende ikke, så kan ikke se hvorfor jeg skal have pengene, derfor..

jeg tjerner 11.000 før skat om månede da jeg er elev, så tjerner ikke en skid.. ca, 8000 kr efter skat, jeg har ikke nogen lån, så hvis jeg selv skulle betale så havde jeg slet ikke nogen penge..fordi husleje er så dyr er pågrund det i store københavn og det med varme og vand

Anmeld

1. september 2011

SjeBets

Anonym skriver:

nej jeg få ikke børnepenge fra faren, for hendes rigtigt far ser hende ikke, så kan ikke se hvorfor jeg skal have pengene, derfor..

jeg tjerner 11.000 før skat om månede da jeg er elev, så tjerner ikke en skid.. ca, 8000 kr efter skat, jeg har ikke nogen lån, så hvis jeg selv skulle betale så havde jeg slet ikke nogen penge..fordi husleje er så dyr er pågrund det i store københavn og det med varme og vand

jamen du skal søge om han skal betale, så vil kommunen /amtet eller måske Skat skrabe de 1100 kr ind hver mdr,. de ligger nok ud for ham, men de indkræver ved ham. 

Han har et barn så må han jo betale sådan er det jo ... 

Anmeld

1. september 2011

Anonym trådstarter

SjeBets skriver:

jamen du skal søge om han skal betale, så vil kommunen /amtet eller måske Skat skrabe de 1100 kr ind hver mdr,. de ligger nok ud for ham, men de indkræver ved ham. 

Han har et barn så må han jo betale sådan er det jo ... 

okay, men det mig selv der er valgt at han ikke skulle betale, så må jeg jo bare søge dem igen

Anmeld

1. september 2011

SjeBets

Anonym skriver:

okay, men det mig selv der er valgt at han ikke skulle betale, så må jeg jo bare søge dem igen

ja det synes jeg da, han kan jo trække noget af det fra alligevel, så han slipper billigt for athave et barn.  Tror du kan printe en ansøgning ud fra statsforvaltningens hjemmeside.  

Anmeld

1. september 2011

come2

hele din løn går jo til husleje så, Det kan da næsten umuligt komme til at hænge sammen.

er det ikke at gå i lidt små sko pludselig at kræve penge fra faderen fordi du blir alene, når du har været indstillet på ikke at få nogle før.?

Anmeld

1. september 2011

1012lmp

Jamen så får du omk. 3100,. i boligsikring du får max, også vil du også få friplads i DP,VS,BH.

Anmeld

1. september 2011

FruHolm <3

Anonym skriver:

hej kvinder

altså så længe grundhuslejen ikk overstiger halvdelen af din indkomst kan du få op til 50 % af huslejen dækket og børnebidrag fra faderen er på 1193 kr hver måned f.eks, hvis dit barn er født den 5 i en måned skal de udbetales d. 5 i hver måned det ekstra forhøjet du kan søge om er på ca 2500 hver 3 måned, og du skal søge børnebidrag fra faderen for at kunne få dette håber det hjalp lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.