Hvordan får man billigst briller ? :b

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.331 visninger
22 svar
0 synes godt om
1. september 2011

Maja_4000

Jeg skal starte i skole i det nye år , og er NØDT til at få nogle briller .. Kan simpelthen ikke se hvad der står på tavlen ellers .. 

Det er meget mod min vilje .. Burde nok have haft briller siden jeg var 12 eller sådan noget 

Men hvordan gør man det billigst ? Får man lavet en gratis synstest hos en optiker og så satser man på , at man kan købe briller i den rigtige styrke i f.eks. tiger ? :b Eller er de bare ikke noget værd ?

De skal kun bruges når jeg er i skole , så det behøver ikke være noget fancy mærke Hehe

Håber der er nogle derude som har gode råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2011

AndreasMor84

Jeg købte mine på "afbetaling" hos Profil Optik. Det koster ikke noget i renter osv. men man betaler bare et beløb hver måned Så jeg gav KUN det brillerne kostede.. ingen gebyrer osv.

Anmeld

1. september 2011

Mor til Mike

Maja_4000 skriver:

Jeg skal starte i skole i det nye år , og er NØDT til at få nogle briller .. Kan simpelthen ikke se hvad der står på tavlen ellers .. 

Det er meget mod min vilje .. Burde nok have haft briller siden jeg var 12 eller sådan noget 

Men hvordan gør man det billigst ? Får man lavet en gratis synstest hos en optiker og så satser man på , at man kan købe briller i den rigtige styrke i f.eks. tiger ? :b Eller er de bare ikke noget værd ?

De skal kun bruges når jeg er i skole , så det behøver ikke være noget fancy mærke Hehe

Bilka har nogle virkelig billige og gode nogle, en fra min familie køber sine briller der, og de holder godt og er super gode, måske kunne det være noget?

Anmeld

1. september 2011

Maja_4000

Solstråle2011 skriver:

Jeg købte mine på "afbetaling" hos Profil Optik. Det koster ikke noget i renter osv. men man betaler bare et beløb hver måned Så jeg gav KUN det brillerne kostede.. ingen gebyrer osv.

Hvad koster et par briller ? Ved godt det er forskelligt .. Men hvad endte du med at give ? (:

Anmeld

1. september 2011

Topp

Maja_4000 skriver:

få lavet en synstest og køb hos www.lensway.dk - de er billige

Køb ikke dem fra netto - da du helt sikkert ikk har samme syn på begge øjne og du skal bruge dem i skole hvilke er en del timer om dagen.

Anmeld

1. september 2011

AndreasMor84

Maja_4000 skriver:

Hvad koster et par briller ? Ved godt det er forskelligt .. Men hvad endte du med at give ? (:

Jeg vil jo ikke anbefale at købe briller i fx. tiger - de har desuden også kun + briller efterhånden til læsning.. Disse tager jo heller ikke højde for evt. bygningsfejl, øjets brydning osv.

Prisen afhænger jo af rigtig meget.. mine blev lidt dyre, da jeg valgte et letvægtsstel, at få noget på glassene så de var nemmere at pudse osv. Men jeg sku betale 300 kr. om måneden i perioden..

Anmeld

1. september 2011

S.Maria

Hej. Jeg har lige købt briller hos louis nielsen. Fik 2 par briller for 1995kr og derinde kan man betale af på dem uden det koster noget som helst ekstra. Det valgte jeg at gøre, så skal af med ca 100kr pr. mdr. i 20 mdr. Lige netop fordi jeg ellers ikke ville have råd til det nu og her.Du kan også finde et par derinde til 500kr.Tror ikke du kan købe dem hos tiger. Mange gange har man forskellige styrker på hvert øje og billig briller kan man kun få i en styrke på begge glas....Har du overvejet kontaktlinser hvis det er fordi du helst ikk vil gå med briller?

Anmeld

1. september 2011

Maja_4000

Topp skriver:

få lavet en synstest og køb hos www.lensway.dk - de er billige

Køb ikke dem fra netto - da du helt sikkert ikk har samme syn på begge øjne og du skal bruge dem i skole hvilke er en del timer om dagen.

Men bliver optikeren ikke "sur" hvis man får lavet synstest uden at købe briller ?

Anmeld

1. september 2011

Maja_4000

S.Maria skriver:

Hej. Jeg har lige købt briller hos louis nielsen. Fik 2 par briller for 1995kr og derinde kan man betale af på dem uden det koster noget som helst ekstra. Det valgte jeg at gøre, så skal af med ca 100kr pr. mdr. i 20 mdr. Lige netop fordi jeg ellers ikke ville have råd til det nu og her.Du kan også finde et par derinde til 500kr.Tror ikke du kan købe dem hos tiger. Mange gange har man forskellige styrker på hvert øje og billig briller kan man kun få i en styrke på begge glas....Har du overvejet kontaktlinser hvis det er fordi du helst ikk vil gå med briller?

Ja .. Det har jeg Men er ret sikker på at jeg ville glemme at tage dem i  Hvis mine briller bare lå fast i tasken , var de jo altid med i skole (;

Anmeld

1. september 2011

Topp

Maja_4000 skriver:

Men bliver optikeren ikke "sur" hvis man får lavet synstest uden at købe briller ?

der er jo ikk købstvang - nogle steder tager de et mindre beløb for at lave den... og så vil du bare tænke over det.... slut færdig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.